70% dintre companiile din Romania cauta personal pe Facebook si LinkedIn. Ce fel de postari scad sansele de a fi angajat
Internetul a devenit o noua piata a muncii. 7 din 10 companii din Romania folosesc retelele sociale pentru a recruta personal, potrivit unui studiu recent.
Iar numarul de anunturi pe site-urile de specialitate s-a dublat in ultimul an. Angajatorii cauta candidati mai ales pe Facebook sau LinkedIn, asa ca ar fi bine sa fiti atenti ce scrieti sau ce poze postati.
"Cautam o persoana dornica sa dezvolte acest departament. Va avea in subordine undeva la 20-25 de persoane. Am coordonat pana in 2012 din 2008, pana la 17 persoane." - acest specialist in recrutare selecteaza de ceva vreme candidatii exclusiv online. Pe LinkedIn cauta profesionisti, iar pe Facebook, tineri pentru slujbele care nu necesita experienta. Din 100 de CV-uri primite, se aleg cel mult 10. Apoi, cei 10 candidati sunt programati la interviuri telefonice sau prin Skype. Nu inainte de a li se verifica istoricul pe internet.
Leonard Rizoiu, managing partner la o firma de recrutare: "Daca e sa recrutam un posibil candidat pentru o companie unde 90% sunt femei si el are niste postari "femeile la cratita" sau "ar trebui sa stea acasa si sa creasca copii", cu siguranta sa ducem acel candidat in acel mediu de lucru am crea un dezechilibru."
Asadar, profilul de pe retelele de socializare a ajuns o carte de vizita a candidatilor. Asa ca aveti mare grija ce postati. Potrivit specialistilor in resurse umane, 9 din 10 companii cauta informatii despre candidati pe internet".
Gabriel Chicioreanu, consultant in cariere: "Indiferent ca vorbim de politica sau partea personala, e important sa aiba in vedere imaginea pe care si-o posteaza."
La fel de important este si ca CV-urile sa fie corecte. Mai ales ca, mai nou, selectia lor se face, in prima faza, cu un program automat.
Dragos Gheban, manager portal de cariera: "Sunt algoritmi care pot face o ierarhizare a CV-urilor, in functie de criteriile mentionate in anunt. Poate intalni cateva intrebari, ca un filtru de selectie."
Un alt sfat de la recrutori: CV-ul sa fie personalizat in functie de postul pentru care aplicam, adica sa fie trecute doar experienta si aptitudinile relevante. Domeniile in care se recruteaza cel mai mult online sunt IT-ul, domeniul bancar si consultanta. De cealalta, parte se afla firmele din constructii care nu dau semne sa renunte, cel putin deocamdata, la vechile metode de selectie.