Tinerii fara experienta nu accepta un salariu mai mic de 1400 de lei la prima angajare. Topul celor mai cautati angajatori
Tinerii fara experienta au o limita cand isi cauta de lucru. Nu ar semna contractul fara un salariu de cel putin 1.400 de lei la prima angajare. Asta arata un studiu de piata facut luna trecuta in Romania.
Cele mai dorite domenii pentru cei care isi cauta un loc de munca sunt IT-ul, industria auto, energia sau telecomunicatiile.
S-au mai schimbat unele lucruri in materie de angajare dar, salariul ramane cel mai important criteriu.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Iata datele studiului "Most Loved Employers", facut de Inspire Group si Mercury Research. I-au intrebat pe candidatii fara experienta ce asteptari salariale au. In 2013, cei mai multi cereau 1.200 de lei si vreo 20% se incumetau sa spere la 1.500, sau peste.
Iata ce se intampla dupa 2 ani. In 2015 varfurile sunt aici, pe sumele mari. 35 % cer 1500 si 40 de procente vor chiar 1600 de lei sau peste. Facem pasi repezi ca sa nu mai fim o forta de munca ieftina, asta e clar.
O alta modificare apare in modul in care angajatii prefera sa comunice cu firmele. Cei mai multi se uita dupa locuri de munca pe site-urile de joburi, apoi pe site-ul companiei si la targurile de profil. Dispare insa interesul pentru anunturile din ziare si e inlocuit natural de omniprezentele retele de socializare, preferate de 55% dintre participanti.
Topul celor mai cautati angajatori:
Google, Microsoft si Mercedes-Benz au fost cei mai doriti angajatori din Romania in 2015, potrivit studiului 'Most Loved Employers', realizat de Inspire Group si Mercury Research si prezentat, joi, de Ioan Simu, director general al Mercury Research.
Pe locurile imediat urmatoare in top 10 cei mai doriti angajatori se afla BMW Group, Deloitte Romania, Dell, IBM Romania, SAP Romania, Porsche Finance Group Romania, Continental AG. In companiile din top 10 mai mult de 50% dintre respondenti si-ar dori sa isi construiasca o cariera. In 2013, cei mai doriti angajatori erau BMW Group, Viessmann si Emerson.
De asemenea, in topul celor mai cunoscuti angajatori se afla RCS/RDS, Kaufland, Avon Cosmetics Romania, Lidl, Orange Romania, Vodafone Romania, McDonald's Romania, Carrefour Romania, Telekom Romania, FAN Courier.
Conform studiului, candidatii fara experienta (entry-level) au asteptari salariale de 1.400 de lei, in timp ce 40% dintre cei intervievati s-ar angaja pentru un salariu lunar de peste 1.500 de lei. O companie care activeaza intr-unul dintre domeniile constructii, audit & consultanta sau agricultura va trebui sa dea dovada de mai multa creativitate in programele de recrutare deoarece domeniile mentionate au o notorietate foarte scazuta in randul oricarui candidat, indiferent de nivel.
Studiul indica domeniile cu cel mai mare grad de notorietate in randul publicului analizat: FMCG, Retail, Telecomunicatii si Financiar, la polul opus situandu-se constructiile, audit & consultanta si agricultura.
Directorul general al Mercury Research a subliniat ca 73% dintre respondenti si-ar dori sa lucreze in domeniul IT, urmat de un procent de 68% pentru auto si de 54% pentru energie si industrie. In termeni de atractivitate, cel mai mult teren au pierdut industriile FMCG, Retail si Agricultura, inregistrand scaderi de pana la 13% in 2015, comparativ cu 2013.
In ceea ce priveste retentia angajatilor, in fruntea clasamentului este salariul, urmat de siguranta jobului si obligatiile contractuale ale angajatorului. O crestere salariala de 37% i-ar face pe angajati sa isi schimbe locul de munca, in timp ce o serie de beneficii importante precum bonusurile de performanta, al 13-lea salariu, tichetele de masa, asigurarea pranzului sau timpul de lucru flexibil pot influenta decizia acestora de a se angaja sau de a ramane intr-o companie.
Potrivit rezultatelor studiului, candidatii prefera sa comunice online cu viitorul angajator. In procesul de cautare a unui job, internetul este folosit de forta de munca pentru a accesa atat site-uri de joburi, cat si site-ul de prezentare al companiilor angajatoare atractive.
'Most Loved Employers' este un studiu de piata complex, extern, realizat la initiativa Inspire Group, prin expertiza Mercury Research si furnizeaza informatii despre piata muncii din Romania, privita din perspectiva angajatilor. Pentru aceste studiu au fost obtinute informatii relevante despre 178 de companii din 16 industrii.