50 de ani de la prima Dacia produsă în România. Expoziție cu modelele vechi la București
Fabrica Dacia din Piteşti împlineşte 50 de ani de la prima maşină produsă în ţara noastră.
Iar nostalgicii, dar şi cei care au fost proprietarii maşinii fabricate în România au venit să vadă modelele vechi, prezentate într-o expoziţie. Apoi cu toţii au participat la o paradă în centrul Bucureştiului.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Piesa de rezistenţă a expoziţiei a fost aceasta Dacia 1100. O maşină ambiţioasă pentru acele vremuri, spun specialiştii. 1100 de centimetri cubi, 43 de cai putere, configuraţie sport, tracţiunea spate, portbagajul în faţă, a fost primul autoturism românesc.
Această maşină a fost produsă în 1968. Este primul model care a ieşit pe uşile fabricii din Mioveni cu piese aduse din Franţa. A fost asamblată de muncitorii din România. Au fost produse cam 40.000 de unităţi. Este perfect funcţională. Ba chiar şi ştergătoarele funcţionează încă.
Cuvântul de ordine era simplitatea, spun experţii, care ne dau un exemplu, geamul din spate.
Viorel Selan, divizia direcţia de teste: "Mai simplu de atât nu se poate. Sistemul de blocare astfel încât copiii să nu-l poată deschide."
Iată şi Dacia 1310S, model sport produs din 1983 până în 1991 şi care rula cu cel mult 150 km pe oră. Ca să fie mai ieftin, luneta era identică parbrizului.
Unică furgoneta Dacia a fost produsă la Colibaşi în 700 de exemplare, folosită apoi de Poşta Română. Din considerente economice, fabrica a retras-o din producţie.
Această Dacia 2000, o adevărată limuzină pentru acele vremuri, a fost concepută pentru nomenclatura comunistă; a fost folosită şi de Nicolae Ceauşescu.
Un autoturism costă circa 60.000 de lei, într-o vreme în care salariul mediu era de 2000 lei; se făceau însă liste de aşteptare, iar oamenii aşteptau câte 3-4 ani să le vină maşina.
După ce au admirat maşinile din colecţie, curioşii au trecut şi la vârful de gamă al momentului.
Antoine Doucerain, director General Renault România: "Luna asta vom creşte producţia de Duster de la 1.000 la 1.100 pe lună. O creştere de 10% datorită cererii de pe piaţă."
Maşinile vechi şi de 50 de ani au fi putut admirate apoi într-o paradă în jurul arcului de Triumf.