40% dintre elevii romani nu inteleg notiuni simple de Chimie sau Fizica. Rezultate ingrijoratoare la evaluarile de tip PISA
Aproape 40% dintre elevii romani sufera de analfabetism stiintific, adica nu inteleg notiuni simple de Chimie sau Fizica.
Adevarul a iesit la iveala in urma unui studiu realizat pe baza evaluarilor de tip PISA, un program international care testeaza capacitatile adolescentilor de 15 ani. Raportul arata ca a scazut interesul tinerilor pentru stiintele exacte.
Testarile de tip PISA arata ca Romania este pe locul 48 din 70, in ceea ce priveste punctajul obtinut de elevii romani la stiinte, primele locuri fiind ocupate de Singapore si Japonia. Copiii nostri se compara cu cei din Emiratele Arabe Unite, Cipru sau Albania.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
38,6% dintre elevii romani, cu varsta de 15 ani, sunt analfabeti din punct de vedere stiintific, adica nu isi pot explica fenomene naturale sau reactiile chimice simple.
Daca ii punem si pe cei care cunosc doar operatii elementare, dar nu stiu sa le foloseasca in situatii concrete, procentul urca la 73,6%. Grav este ca analfabetismul stiintific ne poate afecta direct.
Cristian Hatu, presedintele Centrului de Evaluare si Analize Educationale: "Cand a cazut acel avion in Apuseni, coordonatele au fost trimise la centru: 45 de grade...23 de minute. Nu au fost in stare sa faca transformarea aceasta oameni din conducere."
Doar 0,7% dintre adolescentii romani au atins cele mai mari niveluri de performanta pe scala PISA, adica 5 si 6. Polonezii au un procent de 10 ori mai mare: 7,4%. Profesorii de chimie sau fizica recunosc ca le este greu sa ii faca pe copii sa inteleaga ce spun.
Crina Ostaci, profesoara Chimie: "La clasa a 7-a, cand incepi sa predai atomul, o notiune foarte abstracta, pe care ei nu o inteleg, ce intrebare poti sa ii pui? Ii pun sa faca un punctulet pe hartie si le spun ca acolo, in punctuletul ala care abia se vede, sunt atatia atomi."
Reporter: "Ce masuri a luat Ministerul Educatiei pentru a imbunatati aceste cifre?"
Daniela Bogdan, inspector general pe Chimie: "In primul rand, a schimbat curricula si va intra la gimnaziu din toamna anul 2017. Reflecta o abordare care este mult mai apropiata de ceea ce se doreste de la testarea PISA."
Pentru asta, profesorii ar trebui, insa, pregatiti, iar Ministerul Educatiei nu are un plan. Specialistii in Educatie propun metode de invatare prin investigatie si invatarea prin colaborare.
Masuri au fost luate doar cu ajutorul mediului privat. In cadrul unui program initiat de o organizatie non-guvernamentala, 1700 de profesori de fizica au fost instruiti in Romania, in ultimii 6 ani. Acum, un nou proiect, ''Chimia altfel'', va forma 200 de dascali.