Un mic dejun hranitor este esential pentru sanatate. Ce risca persoanele care nu mananca dimineata

61306402

Un mic dejun copios poate preveni instalarea diabetului si a hipertensiunii arteriale, precum si a obezitatii, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii de la Universitatea din Tel Aviv, Israel, publicat in Obesity, informeaza dailymail.co.uk.

Nutritionistii le spun de multa vreme persoanelor care doresc sa slabeasca ca este important sa ia micul dejun ca un rege, pranzul - ca un print si cina ca un om sarac.

Noul studiu confirma aceste informatii si cuantifica influenta pe care o are un mic dejun copios asupra greutatii corporale.

Un mic dejun copios contribuie la scaderea nivelului de insulina si glucoza din organism, prevenind diabetul si reducand riscul de maladii cardiace, hipertensiune arteriala si hipercolesterolemie. De asemenea, reduce probabilitatea de a simti nevoia unei gustari in timpul zilei, micsorand riscul de obezitate.

La studiu au participat 93 de femei obeze, care au consumat fie un pranz copios, fie o cina bogata, pe parcursul a 12 saptamani.

Dieta zilnica a tuturor, cu un continut moderat de carbohidrati si grasimi, totaliza 1.400 de calorii.

Primul grup consuma 700 de calorii la micul dejun, 500 la pranz si 200 la cina; al doilea, 200 de calorii la micul dejun, 500 la pranz si 700 la cina. Cina si micul dejun erau identice.

In ceea ce priveste grupul care a optat pentru un mic dejun copios, s-a inregistrat o scadere a nivelurilor de grelina, un hormon al apetitului, insulina, glucoza si trigliceride mai mare decat in al doilea grup.

Mai mult, dupa incheierea studiului, persoanele care au optat pentru un mic dejun bogat au pierdut in greutate, in medie, 8,6 kilograme, in timp ce voluntarele care au adoptat obiceiul unei cine copioase au slabit, in medie, 3,5 kilograme.

De asemenea, circumferinta taliei s-a redus cu 8,3 centimetri in cazul primului grup, comparativ cu 3,8 centimetri in grupul al doilea.

Autorii acestui studiu concluzioneaza ca nu este important numai ce se consuma la o masa, momentul acesteia, dieta alimentara corecta, alaturi de exercitiile fizice fiind indispensabile unei bune stari de sanatate.

 

Articol recomandat de sport.ro
Reacția presei americane după cursa istorică a lui David Popovici de la Paris
Reacția presei americane după cursa istorică a lui David Popovici de la Paris
Citește și...
Cartofii te pot ajuta sa slabesti. Vezi aici o dieta eficienta

Contrar a ceea ce se stie, cartofii nu ingrasa. Aceasta daca ii fierbeti in coaja si ii consumati raciti. Astfel preparati, cartofii contin doar amidon rezistent, o fibra alimentara care nu se digera.

Elena Udrea a slabit multe kg in cateva luni cu o dieta "bazata pe grupa de sange"

Elena Udrea a povestit, marti, la Acasa TV, ca a slabit multe kilograme in cateva luni, tinand o dieta bazata pe grupa de sange, ca are aceleasi haine de ani de zile si ca foloseste numai creme romanesti.

Efectul neasteptat al usturoiului. Ce se intampla daca il mananci de cel putin doua ori pe saptamana

Daca mananci usturoi crud de doua ori pe saptamana, iti injumatatesti riscul de a te imbolnavi de cancer.

Recomandări
Ce urmează după oprirea centralei de la Cernavodă. Măsurile anunțate de Guvern pentru următorii ani

În plină criză energetică, cu centrala de la Cernavodă deconectată din cauza secetei, Guvernul anunță noi măsuri pentru a evita pe viitor astfel de situații.

Sute de turiști și localnici, salvați cu bărcile de pe o plajă din Halkidiki. Flăcările au ajuns aproape de hoteluri

Un incendiu uriaș izbucnit în peninsula grecească Halkidiki, atât de iubită de români, a semănat groaza în rândul turiștilor și localnicilor. 

David Popovici, campion european la 200 m liber. Românul a reușit o performanță unică în istoria Campionatelor Europene

David Popovici a câștigat medalia de aur în proba de 200 m liber la Campionatele Europene de natație de la Paris. Românul a devenit astfel primul înotător din istorie care reușește dubla 100 m - 200 m liber la trei ediții ale Europenelor.