O invatatoare din Romania a cheltuit 600 de lei pe o crema pentru intinerirea pielii. Ce a primit insa in schimbul banilor
Mai tanara cu 10 ani, in doar 10 zile...sau cu 500 de lei mai saraca, dupa o revelatie amara?
Acestea au fost inceputul promitator si sfarsitul trist al experientei prin care a trecut o invatatoare din Cluj, care a picat in plasa unui site fantoma, ce vindea asa-zise creme miraculoase.
In loc de o pomada care sa o intinereasca, doamna a primit un produs lipsit de efecte benefice, dar plin de substanțe cancerigene. Ca alte mii de romani amagiti de reclame pe internet, isi pune speranta in plangerea depusa la Protectia Consumatorilor, care sa ii dadea dreptate.
O jumatate din leafa lunara a acestei invatatoare de 56 de ani s-a dus, pe o comanda online - o crema care promitea sa stearga, de pe chip, 10 ani in 10 zile.
Ioana Pop: "Am vazut prezentarea si am zis ca probabil e ceva bun. Cremele erau la pretul de 600 de lei. Am constatat ca are o multime de parabeni, astfel am ramas fara bani si cu cremele, pe care sincer, eu nu le pot folosi."
Crema a netezit insa, pana aproape de zero, nu ridurile, ci contul femeii. Site-ul, aparent polonez, era gazduit de fapt in America de Sud. Iar crema continea parabeni, substante cancerigene interzise.
Laura Pascu, Centrul European al Consumatorilor: "Era o firma fantoma de fapt, o firma de transport, de curierat, firma-mama fiind in Insulele Comore. A iesit din granita Uniunii Europene, n-am putut sa o ajutam pe doamna. A pierdut 500 de lei."
Potrivit legilor europene, orice preparat care intra in contact cu exteriorul corpului, pentru a-l curata, proteja sau parfuma este un produs cosmetic. Aici intra si servetelele intime, pe care, a aflat o tanara din Craiova, nu e o idee buna sa le cumperi de pe internet. A crezut in promisiunea ca va scapa rapid de o iritatie genitala si s-a ales cu o infectie rezistenta la antibiotice, care s-a vindecat dupa cateva saptamani.
De fapt, in multe situatii, produsele ascund ingrediente alergene, de care clientii afla, daca mai citesc eticheta, abia dupa primirea coletului.
Marius Dunca, presedinte ANPC: "Sa faca o sesizare la Protectia Consumatorilor sau sa sune de urgenta la 0219551. Suntem pe urmele acestor operatori economici."
E drept, multi au simtit ca, pe internet, urmele se pierd usor.
Cele mai sigure metode ca sa evitati sa fiti pacaliti - contactati telefonic administratorii site-ului inainte sau dupa plasarea comenzii si asigurati-va ca firma e inregistrata in tara unde e fabricat produsul.