Visul suspendat devine realitate? 800 mil euro costa autostrada lui Oprescu
Autostrada suspendata exista deocamdata doar pe hartie, desi au trecut aproape trei ani de la anuntarea ei. Dupa vizita in China, primarul Oprescu spune ca a gasit investitori pentru proiect.
Romania Libera: Cu o lungime de 52 kilometri, drumul expres, dupa cum l-a botezat primarul Capitalei, Sorin Oprescu, ar urma sa porneasca din partea de nord a orasului, in zona Petricani-Chitila, si sa ajunga la intersectia cu Autostrada Bucuresti-Pitesti. Drumul ar urma sa treaca prin zona Doamna Ghica, sa ajunga spre sudul orasului, pe Soseaua Giurgiului, dupa care va merge paralel cu Soseaua Progresului, pana spre zona Garii de Nord, apoi pe Valea Cascadelor, inainte de a iesi din Bucuresti. Planurile ar putea suferi insa modificari, in functie de discutiile cu constructorii pe care Oprescu i-a gasit la Beijing. Valoarea investitiei este estimata la aproape 800 milioane de euro. Proiectul autostrazii suspendate a fost mentionat pentru prima data de Sorin Oprescu in campania electorala pen-tru postul de primar al Bucurestiului, in 2008. De atunci nu s-a facut insa nimic concret, fie din lipsa de fonduri, fie pentru ca alte proiecte au fost considerate mai importante.
Gandul: CINE VREA SA CONSTRUIASCA UN DISNEYLAND IN BUCURESTI DE 140 MILIOANE DE EURO Primul mare parc de distractii din Romania urmeaza sa se construiasca in partea de vest a Bucurestiului, pe o suprafata de 26 de hectare, in apropierea soselei de centura a Capitalei. Investitia pentru Bucharest World of Adventures Park este estimata la aproape 140 de milioane de euro, iar ridicarea ei se va intinde pe durata a trei ani, potrivit proiectului prezentat de Impact Developer&Contractor, cu prilejul forumului arab-roman care a avut loc zilele trecute la Bucuresti. Principalele atractii ale parcului vor fi doua montagnes russes, un turn unde vizitatorii vor putea experimenta caderea libera, un planetarium si studiouri de simulare spatiala. La acestea se vor adauga un parc acvatic, atractii acvatice pentru sezonul cald, alaturi de multe alte oportunitati de distractii.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Jurnalul National: Manastirea de sub asfalt Fostul parculet din fata Universitatii, loc caruia pana de curand ii spuneam „La coada calului”, a inceput sa semene din ce in ce mai mult cu un Pompei autohton. Mai intai, la sfarsitul anului trecut, acolo a fost descoperita o necropola medievala, un cimitir vechi de cateva sute de ani, in care-si dormeau somnul de veci aproape 100 de locuitori ai Bucurestiului de altadata. De curand, din pamantul ravasit al santierului viitoarei parcari, arheologii au inceput sa aduca la lumina zilei vestigiile Manastirii „Sfantul Sava”, vechi lacas monahic, deosebit de important pentru istoria Capitalei. Ce este acum acolo? Utilaje si muncitori, care au savarsit deja faza muncii brute de decopertare a asfaltului modern. Imediat dupa ce nivelul contemporan, cel de sub picioarele noastre, a ramas in urma, „aventura” a fost preluata de uneltele fine ale arheologilor. Cum arata „Pompeiul” din fata Universitatii? Ca un labirint de transee, unele adanci de cativa metri, care coboara pana la radacina unor ziduri groase din caramida. Ziduri care pastreaza si acum urmele unor bolti si firide vechi, construite solid, ca sa reziste zeci si sute de ani. Ghid prin acest labirint vechi de secole ne-a fost tanarul cercetator Andrei Magureanu, de la Institutul de Arheologie „Vasile Parvan”.