Un investitor vrea sa faca din Valea Prahovei o "mica Austrie"
Plecand de la constatarea ca romanii cheltuiesc anual 60 de milioane de euro pentru a-si face vacantele in Austria, Kurt Neuschitzer spune ca le va aduce romanilor Austria in Bucegi, cu ceea ce are ea mai bun: servicii de cinci stele si "entertainment".
Gandul: La 130 de kilometri de Bucuresti, orasul Busteni, inconjurat de munti, e, in opinia investitorului, locul perfect pentru a adaposti Zamora sau "orasul verde", o citadela unde romanii vor invata cum sa se relaxeze si sa se bucure de o distractie "high level", de tip occidental. Motivatia austriacului: "Regiunea e una dintre cele mai populare destinatii pentru iubitorii de munte si ai sporturilor de iarna si reprezinta unul dintre cele mai mari potentiale turistice ale Romaniei, o tara bogata in resurse, dar unde romanii nu stiu sa se distreze". Zamora va adaposti Palatul Cantacuzino, un important monument istoric din patrimoniul national. Statiunea de agrement se va intinde pe o suprafata de 1.000 de hectare si va fi marginita de Sinaia si Azuga. Deocamdata, pana la semnarea contractelor, austriacul se confrunta cu o singura problema: Zamora, in starea ei initiala, nu e decat o intinsa padure care, de dragul implementarii proiectului, va trebui defrisata. Daca va avea acceptul sa taie copacii, promisiunile lui sunt destul de mari.
Capital: Cum ar putea ajunge Romania un mic Dubai Proiectele Ministerului Dezvoltarii Regionale și Turismului (MDRT) și ale companiilor romanești, propuse investitorilor straini din Golf sunt asemanatoare celor existente deja in Dubai. Un exemplu de astfel de proiect este Turistic Marina - Capidava, dezvoltat in Constanța și a carui valoare este de 4,5 milioane de dolari. Proiectul este prezentat de MDRT, care cauta fie un Parteneriat Public-Privat fie un joint-venture cu investitorii straini. Construirea marinei turistice de la Capidava țintește folosirea resurselor naturale ale zonei cu scopul de a imbunatați și diversifica oferta turistica și a ajuta la dezvoltarea mediului de afacei al ariei și pentru a reduce discrepanțele economice dintre regiunile județului. Un proiect similar este dezvoltat la Dubai, fiind, de altfel, cea mai mare marina din lume, construita de om. Un alt proiect propus investitorilor arabi este "Bucharest Techology & Information City". Propunerea vine din partea companiei Impact și necesita o investiție de 473 de milioane de dolari.
Ziarul Financiar: Cat costa sa vezi Romania din elicopter Starea proasta a infrastructurii rutiere si a celei de cale ferata din Romania creeaza premisele ca serviciile de taxi aerian, un business de nisa, sa aiba potential, insa principalii operatori se plang de lipsa comenzilor. Pe piata serviciilor de taxi aerian principalele companii sunt Regional Air Services (RAS), Euro Events (care promoveaza serviciile de taxi aerian cu numele Efly), dar si Direct Aero Services. "Cererea pentru serviciile de taxi aerian cu elicoptere este dezastruoasa. Nu am mai facut o cursa de mai bine de o luna. Oamenii sunt descurajati de preturile mari pe ora de zbor, insa, avand in vedere ca si costurile de intretinere si operare sunt mari, nu se pot face reduceri la pret", a declarat Heni Haider, proprietarul companiei Euro Events, care se ocupa cu intermedierea inchirierilor de aeronave. Compania Euro Events SRL din Constanta, a obtinut in 2009 o cifra de afaceri de 121.280 de lei si un profit de 23.411 lei, potrivit datelor de la Registrul Comertului.