6 constructori romani si 11 straini vor face 183 km de autostrazi
Sase constructori romani si unsprezece straini au fost declarati ieri castigatori ai celor noua loturi de autostrazi de pe ruta Nadlac-Sibiu, pe care CNADNR le-a scos la licitatie la finalul anului trecut.
Ziarul Financiar: Constructorii castigatori au depus oferte cu o valoare cumulata de circa 1 miliard de euro, desi CNADNR estimase ca cele noua loturi de autostrazi vor costa mai mult, adica 1,4 mld. euro. Cu alte cuvinte, cei 183 de kilometri de autostrazi vor costa, in medie, 5,4 milioane de euro fiecare. Printre castigatori se numara si unele dintre cele mai mari companii locale de constructii, care au reusit sa aiba afaceri cumulate de sute de milioane de euro chiar si pe timp de criza: Romstrade, controlata de omul de afaceri Nelu Iordache, Spedition UMB si Tehnostrade (ambele companii fiind detinute de Dorinel Umbrarescu), Straco Grup (Alexandru si Traian Horpos) sau Euroconstruct Trading '98 (Dan Besciu si Sorin Vulpescu). Piata constructiilor a inregistrat in anii 2009 si 2010 un declin cumulat de 40%, iar investitiile Transporturilor in infrastructura au fost considerate de multi dintre reprezentantii constructorilor gura de oxigen de care aveau nevoie pentru a-si revigora businessurile. Cei 183 de kilometri de autostrazi sunt inclusi in Coridorul IV paneuropean si vor beneficia de finantare europeana in proportie de 85%, restul fiind contributie a guvernului roman. "Ofertantii au la dispozitie zece zile pentru a contesta rezultatele licitatiilor", au transmis reprezentanti ai CNADNR.
Gandul: CAT DE PERICULOS E IODUL RADIOACTIV DETECTAT IN ROMANIA. Ministrul Tabara: “Sa se repete analizele!" Ministrul Agriculturii Valeriu Tabara considera ca prin reluarea testelor care au indicat prezenta unor urme de iod radioactiv in apa de ploaie si laptele de oaie din zona Slanic Prahova ar trebui sa determine inclusiv sursa de provenienta a iodului, pentru ca exista si solutii de iod natural care sunt folosite in tratarea unor afectiuni ale ugerelor vacilor. "Analizele facute de Institutul de Fizica vor fi repetate, pentru ca nu poti trage o concluzie dupa un singur test. Trebuie determinata inclusiv sursa de iod radioactiv, pentru ca exista si solutii de iod natural care sunt folosite in anumite afectiuni ale ugerelor vacilor", a declarat pentru gandul ministrul Valeriu Tabara. Ministrul a mai aratat ca se poate face o analiza a compozitiei laptelui si in cadrul laboratoarelor pe care le are Agentia Nationala Sanitara Veterinara. "ANSVSA are laboratoare bine dotate. Cu siguranta Agentia are datele. Cu siguranta ANSVSA are date. Nu am vorbit inca cu ei. Incerc sa vorbesc acum", a mai spus Tabara. Seful de la Agricultura a mentionat ca, din datele pe care le are, nu exista nici un pericol pentru populatie in ce priveste "urmele" de iod radioactiv descoperite la Slanic, avand in vedere ca este vorba de concentratii care sunt infinit mai mici fata de maximele admise.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Romania Libera: Infrastructura. Cine va construi autostrada Nadlac-Sibiu? Castigatorul de pe locul 6 pe Coridorul IV Poti castiga o licitatie chiar daca ai abia al saselea cel mai mic pret. A demonstrat-o Nelu Iordache (foto), unul dintre „regii asfaltului" care se pot considera marii castigatori ai licitatiei pentru autostrada Nadlac-Sibiu. Ministrul Transporturilor, condus de Anca Boagiu, a anuntat ieri cine va construi ultimele noua tronsoane de pe acest traseu. Marii perdanti ai licitatiilor sunt firmele franceze si cele spaniole care, desi au avut destule oferte financiare mai bune decat ale concurentei, au fost scoase din joc. Cum anume, nu se stie, deoarece Ministerul Transporturilor a refuzat ieri sa raspunda solicitarii trimise de Romania Libera in care era intrebat ce firme au fost descalificate si care au fost preturile celorlalti participanti, preferand sa faca publice doar preturile castigatorilor. Informatiile prezentate in articol nu au fost deci oferite de Ministerul Transporturilor, cum ar fi normal. Din Romania principalii beneficiari sunt firmele Romstrade, calificata de pe locul 6 din 7, detinuta de patronul Blue Air, Nelu Iordache, Euroconstruct 98 a lui Dan Besciu si Spedi-tion UMB, apartinand lui Dorinel Umbrarescu. Ultimele doua au castigat contractele de pe locul 4. Singura firma romaneasca castigatoare de pe locul 1 ca pret este Straco, detinuta de fratii Horpos. Alaturi de Strabag, aceasta firma construieste si tronsonul Deva-Orastie, licitat anterior. Pe lista castigatorilor se regasesc si doua firme austriece, anume Alpine si Strabag.
Jurnalul National: America a vrut sa listeze la Bursa industria lui Ceausescu Pentru seful KGB, Andropov, devenise o adevarata obsesie, dupa "Raportul Tindemann", din 1975, asupra viitorului Comunitatii Economice Europene (CEE), care din 1980 urma sa fie denumita Uniunea Europeana si va avea si o politica externa si de aparare comuna. Centrala KGB a vazut in aceasta o parte a ofensivei generale, strans coordonata cu SUA si legata intrinsec atat de Procesul de la Helsinki, cat si de recenta acreditare a ambasadorului chinez la CEE (septembrie 1975), in care ei au perceput constituirea unei "axe Bruxelles - Beijing. Drept urmare, KGB-ul a desemnat integrarea europeana, "in toate formele ei", "o amenintare la adresa securitatii Uniunii Sovietice". "Principalul efort" al masurilor active sovietice era directionat spre blocarea unei viitoare integrari prin exploatarea "contradictiilor si diferentelor existente intre statele membre CEE, pe de o parte, si dintre CEE si SUA, pe de alta parte". Romania, care castigase statutul comercial preferential cu CEE in 1973, era urmata acum de China, care primise acest statut in aprilie 1978.
Adevarul: Adrian Evazionistul Minune Manelistul a declarat venituri, de 38.000 de euro, in perioada 2008-2010, dar a cheltuit de aprope patru ori mai mult: 140.000 de euro, potrivit oficialilor Agentiei Nationale de Integritate. ANI a sesizat mai multe tranzactii bancare facute de manelist la Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor (ONPCSB). Conform legii, ANI a sesizat ONPCSB „in vederea instituirii unor masuri de prevenire si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii actelor de terorism". De asemenea, Fiscul a fost sesizat in vederea descoperirii veniturilor nedeclarate incasate din muzica de catre Adrian Minune. Din noiembrie 2008, Adrian Minune este consilier local in Stefanestii de Jos (Ilfov). Adrian Simionescu, pe numele de scena Adi Minune, a retras de la Raiffeisen Bank, la 30 noiembrie 2005, suma de 455.323 de euro. Modul in care au fost transferate mai multe sute de mii de euro, intre doua conturi ale cantaretului, este verificat de ofiterii de la Spalarea Banilor. Manelistul impreuna cu Anisoara si Gheorghe Paraschiv au vandut un teren extravilan de 14.338 de metri patrati, in comuna Stefanestii de Jos contra sumei de 688.416 euro.
Evenimentul Zilei: Pot refuza medicii avortul din motive de constiinta? Doctorii care nu vor sa faca avorturi invocand religia nu sunt acoperiti de lege. Preotii cred insa ca medicii au voie sa-si pastreze credinta in sala de operatii. Atunci cand viața pacienților este in pericol, medicii sunt obligați sa treaca peste libertatea de conștiința și sa ofere Au jurat ca vor face tot ceea ce le sta in puteri sa salveze un pacient, insa la un moment dat, in viata lor de medici, constiinta nu le-a dat branci sa intervina. Intr-un stat laic, anumiti medici si-au impus sa nu mai faca niciodata avorturi sau sa le sisteze in timpul marilor sarbatori religioase ori in perioadele de post. Religia nu este insa mai presus decat viata, o spune chiar un medic musulman.