Iohannis: "Taierile ilegale de paduri reprezinta un atentat la siguranta nationala". De ce nu va promulga mai multe legi
Presedintele Klaus Iohannis a sustinut, luni, de la ora 17.00, o conferinta de presa la Palatul Cotroceni.
Urmariti acest subiect si pe Twitter: @StirileProTV
Klaus Iohannis a anuntat ca a promulgat pachetul de legi privind finantarea activitatii partidelor si campaniilor electorale, legea partidelor politice si cea pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale, insa a afirmat ca acestea nu sunt perfecte, dar ca reprezinta un castig.
Alegeri 2024
21:55
Alegeri prezidențiale. Primarul Dominic Fritz: ”Un cetățean a fost amendat pentru o postare despre Elena Lasconi pe Facebook”
20:15
AUR depune plângere penală împotriva ministrului de Externe: ”Fraudare masivă a alegerilor prezidenţiale” din diaspora
19:14
Alegeri prezidențiale 2024. Secțiile de vot din toată țara sunt pregătite. Pedepse aspre pentru cei care încalcă legea
19:07
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spun românii care votează din străinătate: ”Doamne ajută!”. ”De noi depinde soarta țării”
De asemenea, presedintele a facut referiri si la subiectul taierilor ilegale de paduri. Klaus Iohannis a anuntat ca le considera un atentat la siguranta nationala si ca va sprijini orice actiune care poate duce la oprirea lor.
Sinteza declaratiilor presedintelui Iohannis:
- Pentru a preveni neintelegeri sau interpretari eronate, am decis ca atunci cand ajung la mine legi importante, sa fac declaratii legate de promulgarea sau, dupa caz, nepromulgarea lor
- ma voi referi la 3 legi: Legea pentru modificarea si completarea legii privind finantarea partidelor politice, legea pentru alegerea autoritatilor din administratia publica si legea privind statutul autoritatilor locale.
- pentru mine e foarte important ca modificarile legislative in domeniul partidelor, campaniilor si alegerilor sa duca la o imbunatatire a situatiei. O imbunatatire a performantei partidelor, a transparentei utilizari banilor in campanii, cresterea performantei clasei politice. Legea privind finantarea partidelor si campaniilor a fost retrimisa la Parlament fiindca forma trimisa la mine nu era satisfacatoare. A fost modificata si a ajuns inapoi la promulgare.
- Legea partidelor contine cateva modificari, cea mai importanta referitoare la numarul de fondatori. Consider ca modificarile sunt de substanta, benefice si din acest motiv am promulgat legea. Am primit o sesizare din partea societatii civile, ca prevederile privind declararea unui partid ca inactiv sunt limitative. S-a inteleg gresit, un partid nu poate fi radiat administrativ, doar prin hotarare judecatoreasca
- Legea pentru alegerea autoritatii locale e un progres bun fata de legea veche. Alegerea presedintelui CJ se face de catre consilieri, nu de alegatori, ca pana acum, e o schimbare binevenita
- s-a propus modificarea legii serviciilor comunitare de utilitati publice. Acesta schimbare se refera in esenta la faptul ca primarul si seful CJ pot fi membri in AGA atunci cand e vorba de o societate in mana publica care se ocupa de utilitati publice. Chiar eu am avut o speta discutabila cu ANI. Aceasta lege nu va fi promulgata, a ajuns la presedintiei anul trecut, a fost trimisa la reexaminare de predecesorul meu, am reprimit-o. Am serioase dubii privind constitutionalitatea sa, am formulat o adresa la CCR. Acest act normativ foloseste un subterfugiu, un articol dintr-o lege care nu reglementeaza incompatibilitati. De asemenea, prevede derogari de la legea 215, care e organica, atunci si legea de derogare trebuie sa fie organica.
- se discuta mult despre modificarea Codului penal si a celui de procedura. Nu sunt de acord cu astfel de modificari. Sunt acte normative noi si ele trebuie lasate sa functioneze un timp. Nu pot sa accept ca parlamentarii sa faca modificari la aceste acte in interesul lor propriu. Daca vor ajunge la promulgare, nu vor fi promulgate.
Raspunsuri la intrebarile presei
- Premierul nu m-a contactat legat de un inlocuitor pentru Liviu Dragnea
- in cursul saptamanii voi lua o decizie privind numirea sefului DIICOT
- ordinea de zi pentru noul CSAT prevede o discutie despre Codul Silvic si defrisarile ilegale. In prima faza dorim sa avem o analiza, sa vedem cu ce fenomen ne confruntam
- daca se pune problema preluarii migrantilor, suntem dispusi sa discutam
- nu voi sesiza CCR legat de Codul Silvic, puteam sa o fac din capul locului. Lucrul sesizat de mine e legata de cota de piata de 30% propusa in actul normativ. S-a discutat foarte putin de alt lucru pe care l-am sesizat, articolul 20, care deschide posibilitatea defrisarilor pe suprafete mai mici de 10 hectare. Daca acceptam aceasat chestiune, se ajunge la concluzia ca peste un milion de hectare pot fi defrisate fara niciun fel de analiza prealabila. Aici e nevoie de o discutie.
- relatia mea cu Victor Ponta e institutionala. Daca a suferit schimbari, e tot institutionala. Daca imi permiteti sa reamintesc, atunci cand m-am prezentat in fata romanilor si am spus ca vreau sa fiu presedinte, am spus ca vreau sa fiu mediator, dar si arbitru, si sever, cand se impune.
- Codul Silvic a aratat ca sunt probleme in care eu si premierul avem pareri diferite. Ele pot duce la o dezbatere politica, dar nu pot sa accept la aluzii ca se face trafic de influenta la presedintie
- Guvernul ar fi trebuit sa organizeze alegeri partiale in localitatile si judetele unde mandatele sunt vacante. Abordarea a fost gresita
- taierile ilegale de paduri reprezinta un atentat la siguranta nationala. Sprijin orice actiune legala care duce la oprirea defrisarilor ilegale