Guvernul a desfiinţat 40 de posturi cu salarii de mii de euro pe lună şi pensie specială. Ce minister a fost vizat
Guvernul a decis, în şedinţa de marţi, desfiinţarea a 40 de posturi din Ministerul Economiei, a anunţat ministrul de resort, Claudiu Năsui, pe pagina sa de Facebook.
Potrivit oficialului citat, posturile ar fi trebuit să promoveze turismul, erau plătite cu salarii de mii de euro şi beneficiau de pensie specială.
"În şedinţa de guvern de ieri, am desfiinţat 40 de posturi din Ministerul Economiei cu salarii de mii de euro pe lună şi pensie specială. În teorie, funcţiile acestea ar fi trebuit să promoveze turismul. În practică, ştim cu toţii ce se întâmplă cu aceste posturi la stat. Sinecurile acestea au fost create de guvernul PSD.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Iniţial, Ministerului Turismului a creat 15 astfel de posturi. Dar, ulterior, numărul s-a triplat până la 40. Ele aveau statut diplomatic inclusiv în ceea ce priveşte salarizarea şi drepturile la pensie, de unde pensia specială. Asta era viziunea de promovare a turismului a statului român: sinecuri şi pensii speciale", a scris, miercuri, Claudiu Năsui.
El a subliniat, din nou, că statul ar trebui să reducă la zero impozitele pe muncă.
Pe de altă parte, ministrul consideră că trebuie reformat modul în care este promovat turismul şi a arătat că soluţia este înfiinţarea organismelor de management al destinaţiilor.
"Decât să plătească salarii de mii de euro şi pensii speciale, statul mai bine lasă banii contribuabililor care îi muncesc reducând impozitele pe muncă #ZeroTaxe.E momentul să reformăm modul în care se promovează turismul. Soluţia găsită împreună cu mediul de afaceri a fost înfiinţarea organismelor de management al destinaţiilor, în care deciziile de promovare a turismului naţional pleacă de la factorii implicaţi real în această industrie: investitorii privaţi şi autorităţile locale.
Este un sistem gândit în piramidă. De la organizaţii locale, la OMD-uri regionale şi apoi de unul naţional, care poate avea o strategie de promovare a ţării coerentă şi continuă independent de schimbările guvernamentale", a punctat Năsui.