Ciolacu cere criterii de performanţă în învăţământ după dezastrul de la testele PISA: În funcție de ele vor crește salariile
Premierul Marcel Ciolacu i-a cerut, vineri, în şedinţa de Guvern, ministrului Educaţiei, Ligia Deca, după rezultatele testelor PISA, să vină cu soluţii privind criteriile de performanţă în învăţământ.
”Vă anunţ că în acest weekend vom lucra împreună pe proiectul de buget pe 2024, unde investiţiile reprezintă fundamentul viziunii noastre de dezvoltare economică. De asemenea, va exista cea mai mare alocare bugetară din istorie pentru Educaţie, ca să fie clar pentru toată lumea”, a spus premierul în şedinţa Executivului.
Marcel Ciolacu a venit cu o solicitare pentru ministrul Educaţiei, în urma rezultatelor de la testele PISA: ”După rezultatele României la testele PISA, îi cer doamnei ministru Deca să vină cu soluţii privind criteriile de performanţă în învăţământ. Orice cheltuială trebuie însoţită şi de o reformă şi să aibă ca rezultat performanţa! Nu ne putem aştepta ca, doar mărind salariile, să se întâmple o minune! Pentru că nu se va întâmpla! Aşadar, trebuie introduse criterii de perfomanţă în funcţie de care salariile vor creşte!”
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
Rezultate dezastruoase la testele PISA: România este pe penultimul loc în UE
Cifrele arată că performanța elevilor de 15 ani, aflați aproape de finalizarea învățământului obligatoriu, este pe penultimul loc din Uniunea Europeană. Aproape jumătate se încadrează la analfabetism funcțional la matematică, științe și citire. Elevii de clasa a IX-a au avut scoruri mari doar la viteza cu care leagă prietenii cu colegii. Ceea ce, spun sociologii, ține de felul nostru de a fi, ca popor, și nu de calitatea educației din școli.
Este a șasea oară când un eșantion de 7.600 de elevi din 260 de școli a participat la testarea PISA, iar în acest an accentul a fost pus pe matematică. Rezultatele sunt… dureroase. 49 la sută se înscriu în zona analfabetismului funcțional și numai 4 la sută au scoruri de înaltă performanță. Nivelul e mediocru și pentru celelalte două domenii - la științe, 44% dintre cei testați au trecut prin 10 ani de școală ca o gscă prin apă, iar la lectură 42% dintre elevii de 15 ani citesc greu sau nu înțeleg ce-au citit.
Și la citit sau științe, școlarii străluciți sunt între 2 și 3%. În cele 81 de țări incluse în testare, România se află pe locul 45 sau 48, în funcție de materie. De două ori mai puțini decât media celorlalți candidați. Profesorii care formează noi dascăli spun că evaluarea, făcută de un organism independent, reflectă hibele sistemului autohton.
Comparând cu media Uniunii Europene, suntem cu 53 de puncte (din 600) mai jos la științe. Avem cu 45 de puncte mai puțin la matematică și cu 40 mai jos la lectură.