Campania electorală din pandemie, aproape de sfârșit. Promovare online la alegerile parlamentare
Organizată după regulile impuse de pandemie, campania electorală, care se apropie de final, a trecut aproape neobservată.
Pentru prima dată, candidații n-au avut voie să organizeze mitinguri și să se vadă cu prea mulţi susţinători. Toate acțiunile s-au mutat pe internet.
„Chiar şi cei mai maturi, hai să nu zic bătrâni, s-au obişnuit, s-au familiarizat, şi-au luat ajutoare care le au permis să-şi facă campanie şi online" spune Călin Popescu Tăriceanu, candidat Pro România
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Calin Popescu Tăriceanu participă la campanii electorale din anii '90. A ieşit pe stradă şi a vorbit cu oamenii, mai puţin în acest an.
Călin Popescu Tăriceanu, candidat Pro România: „Circul pe străzi, merg în locuri publice şi unii cetăţeni nu se reţin a face semne de simpatie. Dar e foarte puţin asta, nu poate să suplinească ceea ce făceam în mod frecvent şi metodic".
Cu un buget mai mic decât cel al marilor formaţiuni politice, partidul fondat de Traian Băsescu şi-a făcut propria televiziune. Deşi mai tineri şi mai noi în politică, unii dintre candidaţii PMP s-au adaptat mai greu doar în online.
Ioana Constantin, candidat PMP: „Pe internet, nu-ţi dai seama foarte bine de reacţia totală, în profunzime, a oamenilor"
Şi social democraţii s-au reprofilat. Obişnuiţi cu mitinguri electorale grandioase, acum au stat în faţa calculatorului.
Mihai Tudose, vicepreşedinte PSD: „Campania a fost una total atipică, dar între timp ne-a mai ajutat şi tehnica."
Liberalii au apelat şi ei la montaje video, distribuite pe reţelele de socializare, pentru a ajunge la publicul tânăr.
Cei care au exploatat mesajele electorale în mediul online şi în alte campanii au fost cei de la USR. Iar în această campanie, au organizat şi primul miting electoral digital.
În pandemie, mitingurile electorale în stradă au fost aproape interzise. Numărul participanţilor a fost redus la 50 şi toţi ar fi trebuit să poarte masca, să se dezinfecteze şi să menţină distanţa. Faţă de alegerile locale din toamnă însă, nici vremea rece nu a fost de partea politicienilor, ca atare, au renunţat inclusiv la micile reuniuni. Specialiştii în social media spun însă că apropierea de oameni putea fi suplinita chiar prin tehnologie.
Vlad Tausance, specialist social media: „E cea mai la îndemână soluţie, să arăţi o parte din intimitatea ta, să primești oamenii în zona ta de protecţie şi de confort exact pentru a suplini relaţia directă pe care o aveai din acţiunile de stradă sau de door to door, atât de iubite în politica de modă veche".
Campania electorală se încheie oficial sâmbătă dimineaţa, 5 decembrie.