„Timpul este împotriva noastră”. Rezervele de oxigen ale submersibilului scad dramatic. Câtă vreme le mai ajung pasagerilor
Sunt ore critice în largul coastelor canadiene, acolo unde de două zile o armată de oameni încearcă să găsească micul submersibil turistic, dispărut în apropiere de epava Titanicului.
UPDATE: O aeronavă canadiană care participă la căutarea submersibilului turistic care a dispărut în timpul unei scufundări spre epava Titanicului, în Atlanticul de Nord, a detectat zgomote subacvatice, a anunţat Paza de Coastă americană. (DETALII AICI)
Știrea inițială
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
Echipele de căutare americane şi canadiene, din aer și de pe apă, au cercetat până acum o suprafață cât statul american Connecticut.
Operațiunile continuă și miercuri dimineață, dar timpul se scurge repede.
Dacă mai sunt în viață, cei cinci pasageri aflați la bord au epuizat deja jumătate din rezervele de oxigen.
Cpt. Jamie Frederick, Paza de Coastă americană: „Vom face tot ce ne stă în putință pentru a-i salva”.
În ultimele ore, Paza de Coastă americană și canadiană și-au extins operațiunile de căutare. Cu ajutorul radarelor ulta-performante, avioanele militare analizează în amănunt zona unde se presupune că s-ar afla submersibilul botezat „Titan”. Unele dintre aeronave lansează balize sonar, care pot monitoriza apa până la o adâncime de aproape 4.000 de metri. În plus, specialiștii au început o căutare subacvatică, cu un vehicul operat de la distanță.
Cel mult 30 de ore de oxigen pentru pasageri
Cpt. Jamie Frederick, Paza de Coastă americană: „La fața locului fost adusă nava 'Deep Energy', o ambarcațiune de 194 de metri folosită pentru instalarea conductelor, care poate fi operată de la distanță. Specialiștii au început să o scufunde spre ultima locație cunoscută a submersibilului 'Titan'”.
Și autoritățile franceze au anunțat că vor trimite o navă de cercetare, echipată cu un robot care poate coborâ până la 6.000 de metri adâncime. Echipamentul ar ajunge miercuri seară.
La bordul submersibilului dispărut se află miliardarul și exploratorul britanic Hamish Harding - cel care, anul trecut, a zburat în spațiu cu o navă a companiei Blue Origin. Alături de el, ar mai fi: un bogat om de afaceri pakistanez și fiul său - Shahzada și Suleman Dawood, exploratorul marin francez Paul-Henry Nargeolet, dar și Stockton Rush - fondatorul și directorul executiv al companiei de turism în adâncuri.
David Gallo, consilier principal pentru inițiative strategice, RMS Titanic Inc. - „Timpul este împotriva noastră în acest moment”.
Cu fiecare oră care trece, scad rezervele de oxigen aflate la bordul ambarcațiunii. Dacă cei cinci pasageri mai sunt în viață, le mai ajung pentru cel mult 30 de ore.
În plus, jurnalistul David Pogue, care a călătorit anul trecut cu același submersibil, a declarat într-un interviu pentru o televiziune americană, că nu este posibil ca cei aflaţi la bord să iasă singuri din navă, deoarece sunt încuiaţi înăuntru cu şuruburi aplicate din exterior.
Șapte modalități ale submersibilului să revină la suprafață
Prezentator CBS: Dacă plătești atât de mulți bani, nu ai vrea să ai un plan de rezervă să știi că ești în siguranță?
David Pogue, jurnalist: Țin să vă spun că acest submersibil are multe norme de siguranță și tot felul de proceduri. E ca o lansare de rachetă. Există o listă cu multe aspecte care trebuie verificate, erau ședințe de două ori pe zi și toată lumea trebuia să participe. Există șapte modalități diferite prin care acest submersibil putea reveni la suprafață.
Prezentator CBS: Și de ce nu au făcut-o? Aceasta este marea întrebare. De ce nu au apărut la suprafață?
David Pogue, jurnalist: Asta e întrebarea care îmi dă și mie fiori. Printre acele șapte modalități de siguranță, unele funcționau chiar dacă submersibilul nu mai avea electricitate. Una dintre măsuri se activa chiar dacă toți membri echipajului își pierdeau cunoștința. Arăta precum un sac cu nisip, care se elibera treptat, iar după 14 ore cădea pur și simplu.
John Sparks, corespondent Sky News: „În cel mai optimist scenariu, nava ar fi suferit o pană de curent majoră care a afectat sistemele de comunicare, iar submersibilul, botezat 'Titan', se află acum undeva în Atlanticul de Nord, așteptând să fie scos la suprafață. Acesta este cel mai optimist scenariu, dar există și variante mai îngrijorătoare: că nava a suferit o problemă structurală majoră și acum este blocată undeva sub apă sau că undeva s-a produs o fisură sau o implozie catastrofală”.
Vremea nefavorabilă a îngreunat în prima zi eforturile de căutare, dar situația s-a mai ameliorat.