Tragedia din Etiopia neliniștește pasagerii: „Dacă am putea schimba biletul, am face-o”

×
Codul embed a fost copiat

Sunt sau nu sunt sigure avioanele Boeing 737 Max? Este întrebarea pe care şi-o pun mai ales oamenii care au bilete cumpărate pentru curse operate cu această aeronavă.

Câteva ţări le-au consemnat la sol până la noi ordine, dar în multe altele încă sunt folosite. Două avioane de acest tip s-au prăbuşit la distanţă de cinci luni şi problemele par să fi fost similare.

Acţiunile companiei au pierdut luni șapte la sută din valoare.

„Am văzut avionul căzând din cer. Înainte să cadă, avionul s-a rotit de două ori în aer. Ieşea fum din spate. A lovit pământul şi a explodat."

Asemenea mărturii, pe lângă datele extrase din cutiile negre, îi vor ajuta pe anchetatori să stabilească ce s-a întâmplat în clipele de dinaintea accidentului aviatic de duminică din Etiopia.

Citește și
Rămășițele avionului Ethiopia Airlines, prăbușit duminică.
Martor: Înainte să se izbească de pământ, din avion ieșea fum și se auzea un zgomot ciudat

A fost a doua oară în mai puţin de jumătate de an când un avion Boeing 737 Max nou-nouţ s-a prăbuşit la câteva minute de la decolare. La sfârşitul lunii octombrie, o aeronavă identică a căzut în largul coastei indoneziene. În total, 346 de oameni au murit în cele două accidente.

China, Indonezia şi Etiopia au consemnat la sol toate aeronavele de acest tip, dar ele sunt încă folosite în restul lumii.

„Oamenii erau neliniştiţi, fiindcă citiseră în ziare şi pe internet."

„Avem deja zborul de întoarcere rezervat. Dacă l-am putea schimba, cred că am face-o."

Cu toate neliniştile pasagerilor, companiile americane folosesc în continuare aeronavele. Iar Autoritatea Americană pentru Aviaţie, deşi a cerut companiei Boeing să facă unele modificări, le consideră sigure. Însă un fost inspector pentru siguranţa aviatică este de cu totul altă părere.

David Soucie, fost inspector FAA: „N-am spus niciodată că e nesigur să zbori cu un anumit model de aeronavă, dar în acest caz trebuie să o fac. M-am uitat la datele de zbor ale avionului prăbuşit şi seamănă şocant de mult, sunt aceleaşi probleme pe care Lion Air le-a avut cu avionul. Aşa că, da, aş avea grijă cu acest avion, îmi pare rău s-o spun."

Deocamdată, compania a anunţat că nu-şi revizuieşte recomandările către cei care folosesc acest avion.

Boeing 737 este cel mai bine vândut avion din istorie, iar Max e o versiune modernizată, cu motoare mai eficiente energetic. Potrivit Boeing, exista comenzi pentru cinci mii de aeronave de la peste o sută de companii din toată lumea, inclusiv din România.

Cinci avioane 737 MAX-8 ar trebui să ajungă în flota Tarom, iar şase au fost comandate de Blue Air. Până acum, aceste companii nu au reacţionat oficial la suspiciunile apărute.

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Cine sunt victimele accidentului aviatic din Etiopia. FOTO
Cine sunt victimele accidentului aviatic din Etiopia. FOTO

Pasageri din peste 30 de țări au murit în accidentul aviatic din Etiopia. În total, 157 de oameni și-au pierdut viața la bordul unei aeronave Ethiopian Airlines, potrivit BBC.

Martor: Înainte să se izbească de pământ, din avion ieșea fum și se auzea un zgomot ciudat
Martor: Înainte să se izbească de pământ, din avion ieșea fum și se auzea un zgomot ciudat

Un tânăr care se afla în zona localității Bishoftu când avionul companiei Ethiopia Airlines s-a prăbușit a povestit că înainte să se izbească de pământ, se putea observa un fum dens ieșind din aeronava care „scotea un zgomot neplăcut.”

Un crater uriaș s-a format la locul prăbușirii avionului companiei Ethiopia Airlines
Un crater uriaș s-a format la locul prăbușirii avionului companiei Ethiopia Airlines

Un crater uriaș s-a format la locul prăbușirii avionului companiei Ethiopia Airlines

Un renumit profesor și scriitor, printre victimele accidentului aviatic. Ultimul său mesaj
Un renumit profesor și scriitor, printre victimele accidentului aviatic. Ultimul său mesaj

Un profesor universitar canadian de origine nigeriană a fost identificat drept una dintre cele 157 de victime ale accidentului aviatic care a avut loc, duminică, la 60 de kilometri de capitala Etiopiei.

Explicația unui fost pilot britanic privind tragedia din Etiopia: „Un semnal de alarmă”
Explicația unui fost pilot britanic privind tragedia din Etiopia: „Un semnal de alarmă”

Investigatorii au găsit una dintre cutiile negre ale avionului prăbuşit duminică dimineaţă în Etiopia. Este de aşteptat ca dispozitivul să furnizeze indicii importante despre cauza tragediei.

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.