Taxa prin care Viktor Orban incearca sa sufoce singura televiziune care il critica. O singura companie va fi afectata: RTL
Guvernul maghiar scandalizeaza din nou opozitia si societatea civila din Ungaria, dar si Comisia Europeana.
Executivul condus de Viktor Orban a majorat super-taxa pe publicitate, de la 40% la 50%, in cazul companiilor media cu venituri anuale din publicitate mai mari de 65 de milioane de euro.
Ca din intamplare, singura companie media care corespunde acestui criteriu este RTL KLub, critica fata de regimul Orban.
Decizia se inscrie intr-o lunga serie de dispozitii, oficial destinate sa mareasca incasarile statului. Masurile vizeaza insa predominant sectoarele dominate de investitorii straini si presa indepedenta.
Jurnalist: De ce este necesara majorarea unei taxe care se aplica doar pentru RTL KLub?
Andras Tallai, secretar de stat in Ministerul Economiei: Dati-mi voie, trebuie sa ajung si la alta sedinta de comisie.
Jurnalist: Va insotim, ca sa ne puteti raspunde pe drum catre sala.
Andras Tallai, secretar de stat in Ministerul Economiei: Sunt ocupat sa-mi pregatesc in gand ce o sa spun la sedinta urmatoare.
Bertanal Toth, Partidul Socialist, de opozitie: Este limpede ca buna ziua ca este o masura politica din moment ce se aplica unei singure companii.