"Sunt peste tot, e un cosmar". Ce s-a intamplat cu "jurnalista" care a facut dezvaluiri despre armata de "trolli" a lui Putin
O jurnalista din Rusia a dezvaluit existenta unei adevarate masinarii de propaganda pe internet, care functioneaza in solda Kremlinului. Tanara a fost angajata ca "postac" insa dupa dezvaluiri a fost concediata.
Potrivit The Guardian, care citeaza The Moscow Times, Ludmila Savciuk, o jurnalista angajata ca postac, a decis sa-si dea in judecata fostul angajator- Agentia de Cercetare a Internetului, pentru ca a fost data afara fara niciun motiv dupa ce a facut dezvaluirile in presa.
Armate intregi de oameni primesc salarii peste medie ca sa publice comentarii si sa raspandeasca informatii la ordinul Kremlinului. Lucreaza in ture de cate 12 ore si au norma de cate 160 de comentarii pe zi.
Alegeri 2024
14:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
12:53
Candidații la alegerile prezidențiale 2024. În ce ordine apar pe buletinele de vot de duminică, 24 noiembrie
12:16
Cine intră în turul 2 al alegerilor prezidențiale. Cotele pe care le au candidații la casele de pariuri
12:08
Cine intră în turul 2. Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr
Ludmila Savciuk a lucrat timp de doua luni la Sankt Petersburg la Agentia de Cercetare a Internetului, o companie finantata de un apropiat al lui Putin.
Cativa fosti angajati o descriu drept o "fabrica de trolli'', termen folosit in lumea virtuala pentru cei care fac propaganda contra cost, pozand in oameni obisnuiti.
Ludmila Savciuk, jurnalista: "E ca la scoala, nu fac decat sa repete ceea ce li se spune''.
Platiti cu 800 pana la 1.000 de dolari, angajatii sunt tineri vorbitori de engleza instruiti zilnic ce, cum si unde sa scrie. Fiecare are mai multe identitati in mediul virtual, iar unii scriu cate 160 de texte pe zi.
Ludmila Savciuk, jurnalista: ''Sunt pe toate site-urile, pe tot internetul, indiferent ca e vorba de ziare, retele de socializare sau bloguri. Sunt peste tot, e un cosmar''.
Descrieri similare au facut si alti fosti angajati ai aceleiasi companii. Moscova a devenit interesata de internet dupa protestele anti-Putin din 2011-2012, organizate pe retelele de socializare. Recent, miza s-a extins pe plan extern.
Andrei Sosnikov, journalist: "Se presupune ca sunt cetateni americani care duc o viata normala si deodata incep sa se uite la Russia Today si inteleg ca Rusia e tara fagaduintei, Obama e un dictator sangeros si libertate de expresie adevarata nu exista decat in Rusia".
Ca problema e cat se poate de serioasa o dovedeste preocuparea Uniunii Europene, care va anunta curand un plan pentru a contracara dezinformarile distribuite de presa Kremlinului in lume.