Salamul de urs facut in Romania, vedeta unui targ de mancaruri fine din Londra. Ce explicatii au cerut vizitatorii
Salamul de urs facut in Romania este vedeta unui targ de mancaruri fine si specialitati de la Londra. Organizatorii si-au asumat riscul unei controverse, dar, pana la urma, vizitatorii care l-au gustat s-au declarat incantati.
In meniul targului mai figureaza inventii gastronomice precum ceaiul carbogazos sau apa cu seva de mesteacan.
La Targul de Mancaruri fine si specialitati de la Londra, la mare cinste e standul cu salam de urs brun facut in Transilvania, asezonat cu boabe de ienupar, paprika, nucsoara si usturoi. Producatorii, o firma din Harghita, le-au dat asigurari occidentalilor ca la noi nu se cresc ursi pentru sacrificare.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Katalin Czirjek, reprezentanta unei firme romanesti: "Acesti ursi duc o viata fericita si indelungata in paduri. Sunt impuscati cand imbatranesc sau se inmultesc prea mult. Cand spunem ursi, noi nu ne gandim la ursuleti de plus, ci la niste animale mari, care pot sa ne faca rau".
Soraya Gadelrab, directoarea targului: "In Romania, nu e ilegala vanarea ursilor, asa ca ne-am zis: De ce nu? Hai sa incercam ceva nou!"
Faptul ca e un produs din Transilvania le-a starnit interesul celor de la targ. Producatorii le-au explicat ca gustul aparte al carnii se datoreaza faptului ca ursii se hranesc cu fructe, radacini si ghinde.
"E un salam de lux, e foarte bun", spune incantat un vizitator. "Mi-a placut. Ar merge bine cu niste branza si un pahar de vin rosu", e de parere o femeie.
O companie din Essex, Marea Britanie, a inventat un ketchup din sfecla si mere, iar alta a adus floricele cu arome de fructe, disponibile deja in hoteluri de lux. Ceaiul nu putea lipsi de la acest targ, caci face parte din viata de zi cu zi a englezilor. Vizitatorii s-au delectat cu varianta lui japoneza si au asistat la o ceremonie traditionala de servire a acestuia. Cat priveste ceaiul englezesc, un producator l-a transformat, adaugandu-i apa carbogazoasa.
Printr-o revolutie trece si apa imbuteliata, imbogatita acum cu seva de mesteacan. Rusii si balticii o stiu de multa vreme, dar abia acum isi face intrarea in Occident, pe lista alimentelor sanatoase si la moda.
Acest targ se adreseaza comerciantilor si este ocazia perfecta pentru lansarea unor produse noi si neobisnuite. Unele dintre ele sunt sortite succesului, altele vor fi uitate. Totul e o problema de gust.