Produsele din China ajung cu dificultate în România. Ce soluții au găsit firmele din țară

×
Codul embed a fost copiat

Mărfurile din China continuă să ajungă cu mare greutate în România, din cauza problemelor legate de înghețarea traficului în portul Shanghai, deși carantina a fost ridicată.

Din acest motiv, multe firme pot avea probleme serioase, mai ales că și punctele de livrare, cum ar fi porturile de la Marea Neagră, sunt blocate de războiul din Ucraina.

Pentru că suntem din ce în ce mai dependenți de importurile din China, orice dereglare a fluxului de marfuri ne afectează enorm.

Valoarea importurilor din China în România:

2018 - 4,4 miliarde euro
2019 - 4,5 miliarde euro
2000 - 5,0 miliarde euro
2021 - 6,2 miliarde euro

Citește și
Shanghai
După mai bine de două luni, Shanghai a ridicat din restricțiile care au sugrumat economia

Pe primele locuri în topul produselor aduse din China se află cele din domeniul construcțiilor, metalugiei dar și din industria textila.

Categorii de marfuri importate din China:

1. mașini, echipamente electrice și dispozitive mecanice
2. metale: oțel, fontă, fier
3. materiale textile
4. mobilă și jucării

În Bistrița, lucrările la Sala Polivalentă, un proiect de 20 de milioane de euro, au deja o întarziere de 5 luni.

Soluții găsite de firme din România

Cei care se ocupă de materialele pentru finisaje interioare, aduse din China, au încercat să găsească soluții.

De pildă, pentru uși au făcut comandă din Italia, însă și firmele de acolo au transmis că primesc cu întârziere, culmea, tot din China, partea care ține de feronerie.

Silviu Scridon, șef șantier: „Am stat după vată minerală bazaltică, cam șase luni de zile, de la un termen cu care eram obișnuiți de două săptămâni”.

O firmă din Alba vinde corpuri de iluminat și panouri fotovoltaice. Termenele de livrare au crescut enorm, cu întârzieri de până la un an. Guangzhou și Shanghai sunt principalele porturi de unde vine marfa. Ambele au fost blocate luni de zile din cauza restricțiilor sanitare. Deși de la 1 iunie situația s-a relaxat, tot sunt probleme.

Florin Todor, director general al unei firme de produse electrice: „Costurile au crescut fantastic creșterea transportului reprezintă 30-40 la sută din preț, creșterea dolarului din ultimul an, cu 20 la sută, creșterea materiei prime din China, duce la creșterea produsului finit cu 70 până la 100 la sută. Unele comenzi sunt anulate, pe alte comenzi plătim penalități, situația economică este fără precedent pentru noi”.

Ovidiu Popârlan, brand manager al unei firme de produse electrice: „Dacă înainte de pandemie perioada de aprovizionare era de 2-3 luni, acum perioada a ajuns la 6 chiar și 9 luni”.

În Timișoara, o firmă importă din China imprimante și echipamente IT în valoare de un sfert de milion de euro. Acum, însă, produsele comandate vin și după un an, iar patronii au fost nevoiți să cumpere mai mult decât era necesar, astfel încât să poata sa onoreze cererile.

În acest fel, însă, își riscă profiturile și chiar firma.

Și porturile de destinație, cum ar fi Constanța sau Sulina, sunt blocate de traficul haotic pe Dunăre sau din Marea Neagră, din cauza războiului.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Bicicletele, mai scumpe cu 30%. Din cauza întârzierilor, magazinele au probleme mari în materie de livrări
Bicicletele, mai scumpe cu 30%. Din cauza întârzierilor, magazinele au probleme mari în materie de livrări

A venit vara și ne dorim să stăm cât mai mult în aer liber, iar dacă se poate să facem și mișcare. Însă, surpriză. Crizele succesive, fie de natură sanitară, fie din energie, ne-au lăsat fără biciclete.

După mai bine de două luni, Shanghai a ridicat din restricțiile care au sugrumat economia
După mai bine de două luni, Shanghai a ridicat din restricțiile care au sugrumat economia

După mai bine de două luni, metropola chineză Shanghai a ridicat mare parte dintre restricțiile anti-Covid care i-au exasperat pe cei 25 de milioane de locuitori și au sugrumat economia. 

Produsele comandate din China ar putea ajunge cu multe săptămâni întârziere. Motivul pentru care portul Shanghai este blocat
Produsele comandate din China ar putea ajunge cu multe săptămâni întârziere. Motivul pentru care portul Shanghai este blocat

Dacă aveți produse comandate din China, ele ar putea ajunge cu multe săptămâni întârziere. Portul Shanghai, principala poartă de export, este aproape blocat, din cauza carantinei stricte, impuse pentru limitarea COVID-19.

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.