Produsele din China ajung cu dificultate în România. Ce soluții au găsit firmele din țară

×
Codul embed a fost copiat

Mărfurile din China continuă să ajungă cu mare greutate în România, din cauza problemelor legate de înghețarea traficului în portul Shanghai, deși carantina a fost ridicată.

Din acest motiv, multe firme pot avea probleme serioase, mai ales că și punctele de livrare, cum ar fi porturile de la Marea Neagră, sunt blocate de războiul din Ucraina.

Pentru că suntem din ce în ce mai dependenți de importurile din China, orice dereglare a fluxului de marfuri ne afectează enorm.

Valoarea importurilor din China în România:

2018 - 4,4 miliarde euro
2019 - 4,5 miliarde euro
2000 - 5,0 miliarde euro
2021 - 6,2 miliarde euro

Citește și
Shanghai
După mai bine de două luni, Shanghai a ridicat din restricțiile care au sugrumat economia
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Pe primele locuri în topul produselor aduse din China se află cele din domeniul construcțiilor, metalugiei dar și din industria textila.

Categorii de marfuri importate din China:

1. mașini, echipamente electrice și dispozitive mecanice
2. metale: oțel, fontă, fier
3. materiale textile
4. mobilă și jucării

În Bistrița, lucrările la Sala Polivalentă, un proiect de 20 de milioane de euro, au deja o întarziere de 5 luni.

Soluții găsite de firme din România

Cei care se ocupă de materialele pentru finisaje interioare, aduse din China, au încercat să găsească soluții.

De pildă, pentru uși au făcut comandă din Italia, însă și firmele de acolo au transmis că primesc cu întârziere, culmea, tot din China, partea care ține de feronerie.

Silviu Scridon, șef șantier: „Am stat după vată minerală bazaltică, cam șase luni de zile, de la un termen cu care eram obișnuiți de două săptămâni”.

O firmă din Alba vinde corpuri de iluminat și panouri fotovoltaice. Termenele de livrare au crescut enorm, cu întârzieri de până la un an. Guangzhou și Shanghai sunt principalele porturi de unde vine marfa. Ambele au fost blocate luni de zile din cauza restricțiilor sanitare. Deși de la 1 iunie situația s-a relaxat, tot sunt probleme.

Florin Todor, director general al unei firme de produse electrice: „Costurile au crescut fantastic creșterea transportului reprezintă 30-40 la sută din preț, creșterea dolarului din ultimul an, cu 20 la sută, creșterea materiei prime din China, duce la creșterea produsului finit cu 70 până la 100 la sută. Unele comenzi sunt anulate, pe alte comenzi plătim penalități, situația economică este fără precedent pentru noi”.

Ovidiu Popârlan, brand manager al unei firme de produse electrice: „Dacă înainte de pandemie perioada de aprovizionare era de 2-3 luni, acum perioada a ajuns la 6 chiar și 9 luni”.

În Timișoara, o firmă importă din China imprimante și echipamente IT în valoare de un sfert de milion de euro. Acum, însă, produsele comandate vin și după un an, iar patronii au fost nevoiți să cumpere mai mult decât era necesar, astfel încât să poata sa onoreze cererile.

În acest fel, însă, își riscă profiturile și chiar firma.

Și porturile de destinație, cum ar fi Constanța sau Sulina, sunt blocate de traficul haotic pe Dunăre sau din Marea Neagră, din cauza războiului.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Bicicletele, mai scumpe cu 30%. Din cauza întârzierilor, magazinele au probleme mari în materie de livrări
Bicicletele, mai scumpe cu 30%. Din cauza întârzierilor, magazinele au probleme mari în materie de livrări

A venit vara și ne dorim să stăm cât mai mult în aer liber, iar dacă se poate să facem și mișcare. Însă, surpriză. Crizele succesive, fie de natură sanitară, fie din energie, ne-au lăsat fără biciclete.

După mai bine de două luni, Shanghai a ridicat din restricțiile care au sugrumat economia
După mai bine de două luni, Shanghai a ridicat din restricțiile care au sugrumat economia

După mai bine de două luni, metropola chineză Shanghai a ridicat mare parte dintre restricțiile anti-Covid care i-au exasperat pe cei 25 de milioane de locuitori și au sugrumat economia. 

Produsele comandate din China ar putea ajunge cu multe săptămâni întârziere. Motivul pentru care portul Shanghai este blocat
Produsele comandate din China ar putea ajunge cu multe săptămâni întârziere. Motivul pentru care portul Shanghai este blocat

Dacă aveți produse comandate din China, ele ar putea ajunge cu multe săptămâni întârziere. Portul Shanghai, principala poartă de export, este aproape blocat, din cauza carantinei stricte, impuse pentru limitarea COVID-19.

Recomandări
Alţi doi cetăţeni români au fost identificaţi ca fiind decedaţi din cauza inundaţiilor din Spania. Bilanţul: 9 români morți
Alţi doi cetăţeni români au fost identificaţi ca fiind decedaţi din cauza inundaţiilor din Spania. Bilanţul: 9 români morți

Alţi doi români dați dispăruţi după inundaţiile din Valencia au fost identificaţi si declarati morți, a anunțat joi seară ministerul nostru de Externe.

Donald Trump promite o ”armată puternică” a SUA şi sfârşitul războaielor din Orientul Mijlociu şi Ucraina
Donald Trump promite o ”armată puternică” a SUA şi sfârşitul războaielor din Orientul Mijlociu şi Ucraina

Preşedintele ales al SUA, Donald Trump, a promis joi o "armată puternică" şi sfârşitul războaielor din Orientul Mijlociu şi Ucraina.

Războiul din Ucraina îi aduce lui Putin noi probleme. ISW: Rusia se va confrunta cu provocări semnificative în 2025
Războiul din Ucraina îi aduce lui Putin noi probleme. ISW: Rusia se va confrunta cu provocări semnificative în 2025

Analiștii Institutului pentru Studiul Războiului (ISW) au indicat că economia Rusiei urmează să se confrunte, cel mai probabil, cu provocări semnificative din cauza războiului din Ucraina și a sancțiunilor occidentale.