Bicicletele, mai scumpe cu 30%. Din cauza întârzierilor, magazinele au probleme mari în materie de livrări
A venit vara și ne dorim să stăm cât mai mult în aer liber, iar dacă se poate să facem și mișcare. Însă, surpriză. Crizele succesive, fie de natură sanitară, fie din energie, ne-au lăsat fără biciclete.
Magazinele abia fac față cererii din cauza întârzierilor, în materie de livrari. Trebuie să știți și că bicicletele s-au scumpit, în medie, cu 30 de procente.
Un magazin din Capitală s-a aprovizionat pentru sezonul cald cu 2.000 de biciclete. Clienții sunt însă mult mai mulți.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Răzvan Teodorescu, reprezentantul unui magazin de biciclete: „În acest moment nu putem lua comenzi cu plata în avans pentru anumite modele pe care nu le avem pe stoc, deoarece producătorii nu ne pot asigura un termen ferm de livrare. Biciclete cu cadru de carbon, foarte ușoare, undeva în jur de 10 kilograme, unde cererea este destul de mare, dar avem aceeași problemă cu livrările, din cauza faptului că acest carbon se face în Taiwan și nu există un flux de aprovizionare destul de bun”.
Produsele din Asia întârzie tot mai mult
De altfel, majoritatea componentelor vin de pe continentul asiatic. Cu stocuri reduse și cerere în creștere, termenele de livrare s-au prelungit exagerat. Astfel, o bicicletă comandată în martie, de exemplu, poate ajunge la destinatar tocmai în octombrie, când este final de sezon. În plus, poate să fie mai scumpă, în medie, cu 30%.
Chiar și așa, românii vor să își cumpere biciclete iar asta se vede cel mai bine în importuri. Anul trecut am adus din străinătate 256.000 de bucăți, cu 50.000 în plus ca înainte de pandemie.
Mihai Pătrașcu, managerul unei platforme online: „Vor avea creșteri în continuare pentru că vedem trendul combustibilului, că acesta crește. Vedem că este o aglomerare urbană din ce în ce mai mare și atunci considerăm că această categorie de produse vor crește în continuare”.
Din păcate, străzile fără piste, pline de gropi și de mașini parcate peste tot, au schimbat încet, încet preferințele în materie de biciclete.
În București, cea mai lungă pistă de biciclete are doar doi kilometri. În rest, fiecare se descurcă cum poate. În aceste condiții, nu este de mirare că au început să fie căutate, pentru mersul în oraș, bicicletele de munte. Au o aderență mult mai bună, iar suspensiile sunt de un real ajutor atunci când dăm de gropile din asfalt.
De altfel, aceste biciclete sunt și cele mai cautate, în special cele care costă între 2.000 și 5.000 de lei.