Polițiștii japonezi avertizează pietonii beți să nu adoarmă în mijlocul drumului. Câți au murit în 2022
A crescut numărul japonezilor beți care adorm în mijlocul străzii și sunt accidentati de mașini, iar poliția niponă a adresat un apel către un consum responsabil de alcool. „Pietoni, beți cu moderație!”, au transmis polițiștii.
Până pe 25 noiembrie, 10 persoane au murit în astfel de accidente în 2022, au transmis reprezentanții poliției din Tokyo într-o postare recentă pe Twitter. Aceste accidente rutiere reprezintă 22% din totalul deceselor pietonilor din capitala Japoniei. „Este dublu față de anul trecut. Pietoni, beți cu moderație!” este mesajul Poliției.
Poliția este îngrijorată de faptul că numărul morților ar putea crește și mai mult pe măsură ce oamenii participă la sărbătorile de sfârșit de an și la petrecerile de la birou, iar viața de noapte revine la normal, după relaxarea restricțiilor Covid, arată CNN.
Polițiștii au lansat și un mesaj video care avertizează oamenii despre riscurile consumului excesiv de alcool și sfaturi privind siguranța rutieră. Acesta va fi afișat în interiorul a 60.000 de taxiuri, prevăzute cu monitoare, din Tokyo, înainte de Ajun.
Japonia și-a ridicat starea de urgență legată de coronavirus în octombrie 2021, permițând restaurantelor să vândă din nou alcool și să rămână deschise mai târziu, dar restricțiile în unele părți ale țării au rămas în vigoare până în martie 2022.
Călătoriile internaționale în Japonia au fost reluate în octombrie anul acesta, iar autoritățile de turism speră la un val de vizitatori în timpul sărbătorilor.
Japonia are un nivel relativ scăzut de consum de alcool, conform unui studiu OCDE din 2021, care ține cont de impactul pandemiei, dar consumul de alcool este obișnuit în timpul festivităților.
Cât beau japonezii
Japonezii beau aproximativ 8 litri de alcool pur pe an pe cap de locuitor – echivalentul a aproximativ 1,6 sticle de vin sau 3 litri de bere pe săptămână, de persoană.
Consumul de alcool în Japonia a scăzut în timpul pandemiei, după restricțiile care au afectat afacerile barurilor și ale altor locații care vând băuturi.
Scăderea vânzărilor a redus, de asemenea, veniturile din impozitele pe băuturi alcoolice, determinând o campanie controversată a guvernului japonez în acest an, menită să încurajeze tinerii să bea mai mult alcool.