Nou record mondial de viteza pentru un tren maglev in Japonia: 603 km/h. Cat ii costa pe japonezi linia Tokyo-Nagoya
Japonia a stabilit marti un nou record de viteza cu trenurile Maglev intr-un test efectuat langa Muntele Fuji, atingand peste 600km/h.
Compania feroviara nipona Central Japan Railway Co a anuntat ca trenul sau maglev, cu propulsie bazata pe levitatia magnetica, a atins marti viteza de 600 de kilometri pe ora si a depasit recordul anterior, relateaza The Guardian. Trenul a mers timp de 11 secunde cu o viteza de 600 km/h, atingand un varf de 603km/h.
Guvernul de la Tokyo a aprobat in octombrie 2014 construirea celei mai rapide linii de tren din lume, care va conecta capitala nipona de orasul Nagoya in circa 40 de minute, mai putin de jumatate din timpul de care are nevoie trenul de mare viteza Shinkansen pentru a parcurge distanta de circa 350 de kilometri dintre cele doua orase, relateaza Mediafax.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Japonezii vor ca pana in 2045 sa existe o legatura cu astfel de trenuri si intre Tokyo si Osaka care sa reduca la jumatate durata actuala a calatoriei dintre cele doua orase. Insa, costurile dedicate constructiilor acestor linii sunt astronomice: doar pana la Nagoya linia are costuri estimate la 100 de miliarde de dolari. Peste 80% din suma e destinata constructiei de tunele.
La o viteza de 600 de km/h distanta dintre Tokyo si Nagoya (de 350 de km) ar fi parcursa in 35 de minute, insa oficialii niponi sustin ca trenurile nu vor circula cu viteaza maxima, ci cu 500km/h.
Trenurile cu levitatie magnetica folosesc o tehnologie care exclude contactul fizic dintre tren si calea de rulare, reducand frecarea. Sistemul utilizeaza un camp magnetic care ridica trenul deasupra caii de rulare si ghidaj.