LOST. Avionul disparut din Malaysia, ziua 31. Sondele au detectat de 2 ori semnale ce corespund celor ale cutiilor negre
Australienii au anuntat ca ar putea gasi, cat de curand, cutiile negre ale avionului din Malaysia, disparut in sudul Oceanului Indian. Sondele au detectat de doua ori semnale care corespund cu cele emise de aceste dispozitive.
SUMARUL EVENIMENTELOR
•Seful misiunii de cautare: Semnalele detectate coincid cu transmisiunile provenite de la cutiile negre
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
•Avioane si nave, mobilizate duminica si luni pentru a verifica daca semnalul detectat provine de la zborul MH370
ORA 13:00 Doua semnale au fost captate - unul timp de doua ore si 20 de minute, iar celalalt timp de 13 minute - potrivit sefului Centrului de coordonarea cautarilor cu baza la Perth, in vestul Australiei. Aceste rezultate, "pista cea mai promitatoare de pana acum", au incurajat anchetatorii in ideea ca se afla "foarte aproape de locul unde ar trebui sa fie".
Insa el a indemnat din nou la prudenta, subliniind ca nu dispune de confirmarea faptului ca este vorba despre cutiile negre ale Boeingului 777 apartinand Malaysia Airlines, diparut pe 8 martie de pe ecranele radarelor civile cu 239 de persoane la bord."Nu am gasit inca avionul", a insistat el. "Mai multe zile ar putea sa fie necesare pentru confirmarea faptului ca aceste detectari provin de la (zborul) MH370. In ocean, la mare adancime, nimic nu se intampla rapid", a adaugat el.
Noua avioane militare, trei avioane civile si 14 nave erau mobilizate luni in Oceanul Indian, la aproximativ 2.000 de kilometri distanta de coastele vestice ale Australiei, in incercarea de a gasi epava Boeingului, intr-un perimetru de 234.000 de kilometri patrati.
ORA 07:30 O veste buna a venit luni dimineata de la echipa care conduce cautarile din sudul Oceanului Indian. Semnalele electronice depistate de vasul Ocean Shield, dotat cu un echipament militar de tehnologie inalta, coincid cu cele venite de la cutiile negre ale aeronavei. "Asta inseamna ca suntem unde trebuie sa fim", a declarat Angus Houston, care conduce Centrul de coordonarea agentilor (JACC) din tarile care participa la cautari, relateaza CNN.
"Pot sa prezint informatii foarte incurajatoare obtinute in cursul ultimelor 24 de ore. Sonda tractata de nava Ocean Shield a detectat semnale compatibile cu cele emise de catre cutiile negre ale avioanelor", a declarat el.
ORA 07:00 Ar mai putea dura cateva zile, daca nu doar cateva ore, pana cand cutiile negre ale Boeingului malaysian, disparut acum o luna, inceteaza sa mai emita semnale de localizare. Nave australiene si chineze au detectat sambata si duminica anumite semnale, in zona de cautari din sudul Oceanului Indian.
O sonda coborata in ocean de o nava de cercetare chineza - Haixun 1 - a captat - vineri si sambata - semnale care corespund, ca frecventa, celor emise de cutia neagra de la zborul MH370. Ulterior, vasul australian Ocean Shield a captat semnale pe care responsabilii operatiunilor de cautare le descriu drept "incurajatoare"
"Aceasta este nava australiana, care are la bord echipament de detectare american. Sub nivelul oceanului, se afla un dispozitiv care poate capta semnalele emise. Este ca un gigantic microfon subacvatic care cauta semnalele de la "cutia neagra". Un alt echipament de monitorizare este Bluefin 21, un mini submarin"" a relatat Sky News.
Pentru a verifica informatiile chinezilor s-a apelat si la o nava britanica, HMS Echo, in timp ce zona a fost survolata dumimica de 10 avioane de patrulare.
Este o cursa contracronometru, pentru ca s-a scurs o luna de cand au inceput cautarile avionului disparut; si, cel putin teoretic, cam asta este durata de viata a bateriilor de la cutiile negre. Odata cu epuizarea bateriilor, amutesc si "balizele sonore" atasate inregistratoarelor de zbor.
"Topografia fundului oceanului este un alt factor de care trebuie tinut cont, e ca un lant muntos scufundat, cu adancimea variind intre 2000 si 8000 de metri", explica cei de la Sky News.
Intre timp, la Kuala Lumpur, peste 2000 de persoane, printre care si familiile celor 227 de pasageri disparuti, au asistat la o emotionanta ceremonie de rugaciuni, desfasurata dupa ritual budist.
Disparitia zborului MH370
Zborul MH370 al Malaysia Airlines a disparut la 8 martie la scurt timp dupa ce a decolat din Kuala Lumpur cu 239 de persoane la bord, dintre care 227 de pasageri, in directia Beijing.
Zborul MH370 plecat din Kuala Lumpur spre Beijing si-a schimbat din motive necunoscute traseul de zbor, indreptandu-se spre vest, survoland Malaysia, spre stramtoarea Malacca. Din acel moment, avionul nu a mai fost detectat de aparatele radar.
Malaysia a anuntat oficial la 25 martie ca avionul "a sfarsit in Oceanul Indian", fara ca vreun element material sa confirme acest scenariu.
Numeroase obiecte plutind pe ape au fost reperate, fara sa se poata stabili insa ca acestea apartin avionului Malaysia Airlines.
Printre pistele explorate pentru a explica pierderea avionului Boeing, cea a unui act disperat al pilotului concentreaza atentia unei parti a anchetatorilor, care incearca sa inteleaga de ce doua sisteme de comunicare cruciale ale avionului cu solul (ACARS si transponderul) au fost intrerupte la un interval de cateva minute.