LOST. Avionul disparut din Malaysia, ziua 30 LIVE UPDATE. Trei nave au confirmat detectarea unor semnale electronice
Echipele de cautare investigheaza un numar crescut de semnale electronice detectate de mai multe nave in sudul Oceanului Indian au declarat duminica noapte autoritatile din Australia. Nu este inca clar daca aceastea au legatura cu aeronava din Malaysia.
SUMARUL EVENIMNETELOR
• Semnal detectat in sudul Oceanului Indian, fara confirmarea unei legaturi cu MH370
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
• Dupa semnalul preluat de nave chinezesti, avioanele trimise in zona de cautare au vazut obiecte plutitoare
• Cutiile negre inceteaza sa mai transmita semnale la aproximativ 30 de zile dupa prabusire
• O nava echipata cu un dispozitiv de detectare a cutiilor negre a ajuns vineri in zona de cautare a avionului
UPDATE
ORA 08:00 O nava britanica a detectat vineri si sambata doua semnale electronice care ar putea proveni de la cutiile negre ale avionului prabusit a declarat duminica Angus Houston, seful echipei de cautare din Australia, relateaza CNN.
In acelasi timp, un vas maritim australian Ocean Shield, dotat cu un echipament sofisticat, urmareste un semnal acustic ce provine dintr-o zona diferita fata de cea cercetata de vasul chinez si cel britanic. Cautarile ar putea fi extinse spre sud, relateaza Sky News.
"Aceste semnale sunt incurajatoare si ne dau sperante" sustin australienii care atrag atentia ca nu au stabilit inca o legatura precisa cu aeronava prabusita acum o luna.
ORA 07:00 La o luna de la disparitia avionului din Malaysia, un vas chinez a detectat in Oceanul Indian "un semnal" de aceeasi frecventa pe care l-ar avea cutiile negre ale avionului. Nu exista inca o confirmare ca semnalul provine de la acestea, dar specialistii spun ca sunetul cu pricina este cu siguranta de provenienta umana. "Informatiile aparute peste noapte potrivit carora vasul chinez Haixun 01 a detectat un semnal electronic ce provine de la zborul MH370 nu pot fi confirmate pana acum" a declarat un oficial din cadrul celulei de criza formate de Australia in acest caz.
Pana acum, echipele de cautare din 25 de tari n-au gasit nici macar un fragment cat de mic din avionul disparut. Cutiile negre, care de fapt sunt portocalii, sunt cele care lamuresc de obicei de ce s-a prabusit un avion. Autoritatile malaysiene spun ca, daca acestea nu vor fi gasite, misterul avionului disparut nu va fi rezolvat niciodata. "Sunt protejate impotriva socului, in caz de prabusire" a explicat Kevin Balys, expert.
Iata ce vor vedea anchetatorii, cand si daca aceste cutii vor fi gasite. Ele contin sute de parametri despre zbor, manevrele pilotilor, viteza si altitudine. "Cutiile negre inregistreaza date in format binar, o serie de 1 si 0. Ca sa le intelegem, trebuie sa le transformam in unitati de masura", a relatat Kevin Balys, expert.
Din grafice ca acesta, specialistii vor afla daca cineva de la bord a prabusit intentionat avionul, daca a fost o eroare de pilotaj sau o problema mecanica. "Vor putea stabili care motor s-a oprit mai intai, daca s-a oprit din lipsa de combustibil sau a fost oprit intentionat" a sustinut David Soucie, expert.
Aceasta linie reprezinta altitudinea avionului. Daca zborul MH370 a coborat brusc la o altitudine mai mica, aici s-ar vedea schimbarea. Daca cineva de la bord a schimbat cursul, linia aceasta ar urca sau ar cobori, in functie de directie.
"Se poate vedea daca avionul era pe pilot automat sau comenzile au fost facute de pe scaunul din stanga sau din dreapta, adica de pilot sau copilot", a explicat Kevin Balys, expert.
In cazul cursei Air France care s-a prabusit in Atlantic in 2009, gasirea cutiilor negre a durat doi ani si a costat in jur de 50 de milioane de dolari. N-ar dura atat de mult, daca avioanele ar fi dotate cu o cutie neagra detasabila, care s-ar desprinde in momentul prabusirii si ar pluti la suprafata apei, ca sa fie mai usor de gasit. Tehnologia este folosita deja de 20 de ani de avioanele militare americane, dar instalarea pe avioanele civile ar costa 60.000 de dolari pentru fiecare aparat.
Disparitia zborului MH370
Zborul MH370 al Malaysia Airlines a disparut la 8 martie la scurt timp dupa ce a decolat din Kuala Lumpur cu 239 de persoane la bord, dintre care 227 de pasageri, in directia Beijing.
Zborul MH370 plecat din Kuala Lumpur spre Beijing si-a schimbat din motive necunoscute traseul de zbor, indreptandu-se spre vest, survoland Malaysia, spre stramtoarea Malacca. Din acel moment, avionul nu a mai fost detectat de aparatele radar.
Malaysia a anuntat oficial la 25 martie ca avionul "a sfarsit in Oceanul Indian", fara ca vreun element material sa confirme acest scenariu.
Numeroase obiecte plutind pe ape au fost reperate, fara sa se poata stabili insa ca acestea apartin avionului Malaysia Airlines.
Printre pistele explorate pentru a explica pierderea avionului Boeing, cea a unui act disperat al pilotului concentreaza atentia unei parti a anchetatorilor, care incearca sa inteleaga de ce doua sisteme de comunicare cruciale ale avionului cu solul (ACARS si transponderul) au fost intrerupte la un interval de cateva minute.
Sursa: Pro TV
Etichete: avion prabusit, avion disparut, avion malaysia,
Dată publicare:
06-04-2014 07:40