Elvetia a construit cel mai lung tunel feroviar din lume. Proiectul de 10 MLD. de dolari va proteja flora si fauna Alpilor
Cel mai lung tunel feroviar din lume se afla in Europa şi va fi deschis circulatiei in luna iunie. Are o lungime de 57 de kilometri, iar scopul lui este de a proteja zona Alpilor din Elvetia.
Mai exact, specialistii vor sa reduca traficul prin introducerea trenurilor de mare viteza. Si asta pentru ca numarul mare de autovehicule care trec pe acolo au afectat flora si fauna.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Vor circula prin acest tunel trenuri de pasageri, marfare, dar si trenuri speciale pentru transportul feroviar al camioanelor.
Proiectat inca din 1947 de un inginer din Elvetia, tunelul face legatura cu reteaua feroviara de mare viteza a Europei. Calea ferata a fost construita prin Alpi, iar sapaturile au durat 17 ani. In total, peste 28 de milioane de tone de piatra au fost scoase din munti. Proiectul, in valoare de zece miliarde de dolari, are ca scop protejarea naturii.
Corinne Genoud, agent de turism: "Cei mai multi dintre noi traim in natura, este parte din noi. Natura este cea care a crescut industria turismului in Elvetia, iar prin construirea acestui tunel putem transfera traficul greu de pe sosele catre calea ferata. Astfel vom putea proteja si salva muntii. "
Este planul pe care l-au avut atunci cand au gandit introducerea unui tren care poate circula cu pana la 275 de kilometri pe ora si care parcurge distanta dintre Zurich si Milano in mai putin de o ora. Aproximativ 1,2 milioane de tiruri traverseaza anual tzara, lucru ce afecteaza vizibil plantele rare si animelele din Alpi.
Corinne Genoud, agent de turism: "Muntii si peisajele sunt unele dintre motivele pentru care persoanele vin sa viziteze Elvetia. Asa ca noi protejam acest loc si ne asiguram ca generatiile viitoare se vor putea bucura de natura. "
Inca din octombrie anul trecut, expertii au realizat teste in tunel, iar prima cursa ar putea avea loc chiar in data de 1 iunie. Proiectul a depasit recordul detinut de tunelul din Japonia, care are o lungime de 53 de kilometri.