Autostrada care nu poate fi deschisa fiindca nu are tuneluri pentru ursi. Constructia acestora va dura ANI de zile
Planurile celor doua tuneluri pentru ursi de pe autostrada Lugoj-Deva au fost terminate de proiectanti si predate Companiei Nationale de Drumuri, dar constructia lor va mai dura.
Acestea vor fi primele tuneluri forate de autostrada din istoria Romaniei si sunt mult mai mari si mai complicate decat cele de cale ferata. Constructia lor a fost impusa de autoritatile de mediu pentru a nu perturba habitatul ursilor.
Autostrada Lugoj-Deva traverseaza muntii intr-o zona dens populata de ursi. Asa ca autoritatile de mediu au cerut, inca din 2013, sa fie construite tuneluri care sa protejeze fauna. Proiectul a intarziat aproape 3 ani.
Catalin Homor, director general CNADNR: "Acele tuneluri a trebuit sa le reproiectam. Proiectul tehnic este la noi in curte, a ajuns vineri, il supunem analizei, va fi aprobat si scos la licitatie separat, discutam de 3,5 kilometri.
Cele doua tuneluri vor fi construite langa localitatea Holdea, la granita dintre judetele Timis si Hunedoara. Primul tunel va avea 900 de metri, iar al doilea peste 1900 de metri. Ambele sunt forate prin munte.
Restul autostrazii Lugoj-Deva va fi insa data in folosinta in acest an, sustine seful Companiei de Autostrazi. Insa pana la finalizarea celor doua tuneluri, soferii vor fi nevoiti sa iasa de pe autostrada si sa faca un ocol de 25 de kilometri pe serpentinele Drumului National 68A.
Catalin Homor, director general CNADNR: "Se va circula la sfarsitul anului Nadlac-Deva, mai putin sectiunea de tunele. Probabil la sfarsitul anului vom avea un constructor si pentru tunele, dar sunt lucrari de arta cu caracter deosebit, termen de executie va fi 2 ani"
In aceste conditii, abia din 2019 vom putea circula doar pe autostrada din Sibiu pana la vama Nadlac.
Sudul tarii trebuie sa astepte legatura cu granita de vest doar pe sosea de viteza pana in 2021, cand se estimeaza finalizarea autostrazii Sibiu-Pitesti.