Controlorii de trafic aerian cer o creştere semnificativă a personalului, în urma incidentului aviatic din Tokyo
Un sindicat care reprezintă controlorii de trafic aerian din Japonia a cerut o „creştere semnificativă” a personalului pentru a îmbunătăţi siguranţa operaţiunilor pe aeroporturi.
Cererea a fost făcută în urma accidentului mortal de pe aeroportul Haneda din Tokyo de luna trecută, transmite Reuters.
Declaraţia emisă, marţi seară, de către preşedintele comitetului executiv al sindicatului lucrătorilor din transporturi nu a precizat că problemele de personal au contribuit la accidentul din 2 ianuarie dintre un avion al Japan Airlines şi un turbopropulsor mai mic al Gărzii de Coastă.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
O anchetă este în curs de desfăşurare cu privire la coliziunea de pe pista celui de-al treilea cel mai aglomerat aeroport din lume, în care toate cele 379 de persoane aflate la bordul avionului de pasageri Airbus A350 au supravieţuit în mod miraculos, dar cinci dintre cei şase membri ai echipajului de pe aeronava mai mică a Gărzii de Coastă au murit.
Autorităţile au făcut publice transcrierile din turnul de control care arată că avionului Gărzii de Coastă i s-a ordonat să meargă într-o zonă de aşteptare pe o cale de rulare din apropierea pistei în momentul în care avionul JAL a aterizat, dar rămân întrebări cu privire la motivul pentru care avionul a intrat apoi pe pistă, aparent neobservat.
"Solicităm cu tărie realizarea unei creşteri semnificative a numărului de controlori de trafic aerian", a declarat Masato Yamazaki în comunicat, adăugând că speculaţiile privind cauza accidentului riscă să pună presiune mentală asupra controlorilor.
Ca măsură de urgenţă în urma accidentului, autorităţile au ordonat turnurilor de control al traficului aerian de la Haneda şi de pe alte aeroporturi din ţară să monitorizeze în permanenţă sistemele radar pentru a detecta eventuale intruziuni pe pistă.
Yamazaki a declarat că acest lucru împovărează şi mai mult personalul aflat la limită, deşi a spus că speră că ministerul va face noi angajări pentru a îndeplini această funcţie.
El a spus că cererile repetate de angajare de personal adresate guvernului, care angajează direct controlorii de trafic aerian din Japonia, au fost aprobate doar parţial în ultimii ani, în ciuda creşterii volumului de muncă al controlorilor.
"Nu este suficient pentru a stabili o siguranţă reală", a spus el.
Ministerul japonez al transporturilor nu a fost disponibil imediat pentru comentarii.
Alte ţări, inclusiv Statele Unite şi Franţa, se luptă cu lipsa de personal de control al traficului aerian, despre care companiile aeriene au susţinut că reprezintă riscuri pentru siguranţa aviaţiei.
Anul trecut, numărul personalului de control al traficului aerian din Japonia a scăzut la cel mai scăzut nivel din ultimii cel puţin 19 ani, potrivit datelor Ministerului Transporturilor, continuând un declin gradual în această perioadă.
În afară de o scădere bruscă a numărului de zboruri în timpul pandemiei COVID, numărul de zboruri gestionate de fiecare operator a crescut în mod constant. În 2019, fiecare operator de control al traficului aerian din Japonia a gestionat aproape 7.000 de zboruri, faţă de aproximativ 4.600 în 2004, potrivit datelor ministerului.