Contradictii stranii in cazul avionului rusesc prabusit in Egipt. Cele 2 teorii care explica de ce s-ar fi dezintegrat in aer
Cel mai grav accident aerian din istoria Rusei face obiectul unei contradictii intre anchetatorii rusi si compania careia ii apartinea aparatul prabusit sambata, in Egipt, cu 224 de oameni la bord.
Surse din cadrul comisiei care analizeaza cutiile negre spun ca avionul nu a fost lovit din exterior, cum sugerau reprezentantii companiei Metrojet. In tragedie, si-au pierdut viata si 17 copii, cea mai mica fiind o fetita de 10 luni.
Cele mai multe dintre trupurile neinsufletite au fost deja repatriate la Sankt Petersburg, iar procesul de identificare include si prelevarea de mostre ADN de la rude.
Alexandr Smirnov, reprezentant al copaniei Metrojet: "In mai putin de un minut, viteza de deplasare s-a redus cu peste 300 de km la ora. Totodata, a pierdut din altitudine 1.500 de metri. Cu alte cuvinte, avionul a fost complet scapat de sub control. Nu zbura, ci cadea, iar trecerea de la o situatie de zbor la una de prabusire se explica prin faptul ca structura aparatului a suferit o stricaciune majora".
Aceste concluzii au formulate ferm de reprezentantii companiei Metrojet, care au adaugat ca pilotii nici n-au apucat sa alerteze turnul de control. Aparatul era intr-o stare tehnica excelenta si doar o actiune exterioara ar putea explica prabusirea, a precizat compania.
In schimb, responsabili rusi au tinut sa strecoare informatia ca pilotii companiei de curse charter nu fusesera platiti de cateva luni.
Aparatul Airbus A-321 al companiei Metrojet s-a prabusit sambata dimineata, in Peninsula Sinai, la 23 de minute dupa decolarea din statiunea balneara Sharm el-Sheikh. Aparatul a disparut de pe radar pe cand se afla la altitudinea de croaziera, de aproape 10 mii de metri.
Anchetatorii rusi au confirmat ca aparatul s-a dezintegrat in aer, fapt ce explica si faptul ca ramasitele sunt imprastiate pe solul arid, pe o raza de 20 de km patrati.
Aripa egipteana a Statului Islamic a revendicat doborarea avionului drept "razbunare pentru bombardamentele rusesti din Siria".
Expertii in aviatie exclud insa posibilitatea ca jihadistii sa dispuna de echipamente militare necesare ca sa doboare un avion la altitudinea de croaziera. In schimb, sunt retinute ca piste plauzibile: o bomba plasata la bord ori o racheta care l-ar fi atins daca, din cauza unor probleme tehnice, ar fi coborat sub altitudinea de 10.000 de metri.
Mai multe companii aeriene, atat occidentale cat si ale tarilor din Golf, au decis sa nu mai survoleze peninsula Sinai pana la aflarea cauzei tragediei.
Sursa: Pro TV
Etichete: egipt, avion, disparitie, radar, accidente aviatice, Metrojet,
Dată publicare:
02-11-2015 19:12