Cazul care a îngrozit o lume întreagă. Pilotul unui avion a fost "aspirat" în afara cabinei, după ce două geamuri s-au spart
Un avion al companiei British Airways, care efectua un zbor de la Birmingham la Malaga, a fost în centrul unui incident terifiant.
Două dintre ferestrele cabinei s-au spart din cauza șuruburilor greșite care au fost folosite pentru a fi fixate, notează Daily Star.
Incidentul, care a avut loc în iunie 1990, a generat schimbări majore în industria aviatică. Specialiștii au adus îmbunătățiri designului cabinelor avioanelor și materialelor ferestrelor.
După ce geamurile s-au spart, căpitanul Tim Lancaster a fost "aspirat" în afară. Din fericire pentru el, Nigel Odgen, un membru al echipajului, l-a prins de glezne și l-a ținut așa până când avionul a aterizat în siguranță.
Acesta a povestit că trupul lui Tim Lancaster a ajuns "peste partea superioară a aeronavei", "în formă de U", în jurul ferestrelor.
La un moment dat, Nigel Odgen a început să aibă degerături la mâini. Un al doilea însoțitor de bord, pe numele său John Heward, a sărit în ajutorul acestuia și l-a prins pe Tim Lancaster de centură.
Copilotul Alistair Atchison a preluat controlul avionului și le-a cerut colegilor săi să facă facă tot ceea ce pot pentru a nu-l pierde pe Tim Lancaster.
Alistair a coborât avionul la o altitudine la care echipajul și pasagerii au putut să respire. Apoi, el a început manevrele pentru o aterizare de urgență, în timp ce colegii săi îl țineau pe căpitan.
Din fericire, aeronava a aterizat în siguranță pe aeroportul din Southampton. Tim Lancaster, care prezenta fracturi și vânătăi, precum și degerături severe, a fost transportat la spital.
În mod miraculos, toți pasagerii aflați în avion au ajuns nevătămați la sol.
Potrivit unui raport al Secției pentru Investigarea Accidentelor Aeriene, un tehnician a folosit șuruburi greșite pentru a fixa geamurile avionului cu 27 de ore înainte de zbor.
La câteva săptămâni de la producerea incidentului, întregul echipaj și-a reluat activitatea. Căpitanul Tim Lancaster a efectuat primul zbor cinci luni mai târziu.
"Nu am avut timp să ne gândim la ceea ce se întâmplă. Trebuia doar să ne descurcăm și să rezolvăm problema asta. Instinctul și antrenamentul au fost cele care au preluat controlul", a afirmat Nigel Layer.