Două cadavre au fost găsite după prăbușirea podului din Baltimore. Ce s-a aflat despre firma care deținea nava
În portul din orașul Baltimore, echipele de salvare au reușit să scoată la suprafață trupurile a doi dintre cei șase oameni dați dispăruți în prăbușirea podului.
Totodată, au fost aduse la mal, pentru investigații, cutia neagră, dar și documente și alte echipamente electronice de pe nava cargo, pentru a stabili ce s-a întâmplat în momentele dinaintea coliziunii.
Autoritățile încearcă să vadă dacă a fost o greșeală umană sau o problemă tehnică.
Podul prăbușit a blocat accesul navelor cargo în portul Baltimore, iar pierderile pentru economia regională sunt estimate la milioane de dolari în fiecare zi.
Compania care deține nava cargo a mai fost implicată în cel puțin trei incidente mortale, începând din 2018, potrivit anchetatorilor. Iar în 2016, aceeași navă a lovit docul din portul olandez Antwerp, în timpul unor manevre.
Chris Van Hollen, Maryland: „Se prea poate ca proprietarii navei să fie buni de plată”.
Pete Buttigieg, secretarul transporturilor: „Dacă orice companie privată e responsabilă, atunci va fi trasă la răspundere”.
Încă se fac speculații legat de ceea ce s-a întâmplat cu nava, înaintea ciocnirii cu podul. Potrivit presei americane, vasul a rămas fără energie electrică și a pierdut propulsia.
Michael Burns, Jr., responsabil Centrul Maritim pentru energie: „Pierderea resurselor de energie electrică înseamnă unul dintre cele mai grave lucruri care se pot întâmpla, în special în momentul în care nava se află deja în ape cu restricții de circulație”.
Specialiștii sunt de părere că niciun sistem de siguranță nu ar putea proteja un pod, în fața unui incident de asemenea anvergură.
După incidentul din Baltimore, danezii au luat deja măsuri de protecție pentru poduri.
Jan Karlshøj, Project manager DTU Construct: „Pe Marea Centură am făcut deja ceva, astfel încât navele eșuează înainte să lovească podul. Acolo au fost instalate bancuri de nisip în așa fel încât, dacă o navă se îndreaptă spre piloni, se vă opri în ele”.
Președintele Biden a declarat că guvernul federal va acoperi costul reconstrucției podului, estimat la 600 de milioane de dolari.
Tinglong Dai, profesor de managementul operațiunilor, Universitatea Johns Hopkins: „Înainte de toate, portul din Baltimore nu este cel mai mare din Statele Unite, nu mai vorbim de întreaga lume. Dar e un port de nișă. E specializat în exportul și importul de automobile și camioane. Așa că are un rol important în economia locală, regională și națională. Pe de altă parte însă, lanțul de distribuție a evoluat, e foarte rezistent, e foarte flexibil”.
Potrivit specialiștilor, va dura câteva luni până când resturile podului vor fi scoase din canalul navigabil. Pe de altă parte, e nevoie de câțiva ani pentru construcția unui nou pod, cu toată infrastructura aferentă. Până atunci, traficul rutier vă fi preluat de un tunel care trece pe sub canalul navigabil.