Capitalele europene care vor să interzică complet autoturismele private de la anul

Biciclete
iStock

Anul viitor am putea vedea primul mare oraş european care interzice autoturismele private, a prognozat vineri un important investitor în tehnologie.

Potrivit acestuia, creşterea explozivă a bicicletelor şi scuterelor electrice stimulează o adevărată revoluţie verde, transmite Reuters.

Capitala Norvegiei, Oslo, şi Amsterdam din Olanda candidează pentru a deveni primul mare oraş european care în 2020 va interzice autoturismele private, în timp ce Franţa va urma peste cinci ani, susţine Martin Mignot de la firma de investiţii Index Ventures.

"Oamenii şi-au dat seama că blocajele în trafic şi poluarea au atins un nivel de cotitură şi că nu mai poţi să adaugi noi şosele. Spaţiul este limitat şi un automobil privat nu este o modalitate foarte eficientă pentru transportul persoanelor", a declarat Martin Mignot. "Are loc o adevărat revoluţie tehnologică. Vehiculele electrice sunt veriga lipsă din reţeaua de transport", a adăugat Mignot, citat de Agerpres.

O serie de mari oraşe, inclusiv Paris, Bogota şi Jakarta, au introdus unele zile fără autoturisme private în încercarea de a reduce poluarea aerului şi a elibera străzile care în mod normal sunt dominate de traficul rutier.

Citește și
trafic
"Taxa de centru", modificată din nou. Ce maşini ar putea fi interzise în Capitală
Șeful spionajului militar ucrainean spune că rușii au pregătit liste cu execuții: „Profesori, preoți, jurnaliști”

În paralel, o scădere a preţului bateriilor a permis crearea unei game extinse de vehicule electrice relativ accesibile care să deschidă oraşul pentru călători, susţine Mignot.

Bicicletele şi scuterele electrice oferite spre închiriere de companii precum Bird sau Lime sunt o privelişte comună în multe centre ale oraşelor iar Mignot susţine că acestea ar putea umple golurile existente în transportul public. Mignot a apreciat că sectorul e-transport este încă unul foarte tânăr iar companiile îşi rafinează rapid produsele pe măsură ce învaţă din primii ani de funcţionare iar tehnologia evoluează. Cu toate acestea, este nevoie şi ca infrastructura oraşelor să evolueze.

"Sunt încrezător că primul mare oraş european va deveni complet liber de autoturisme, cel puţin în centru, în 2020. Acest pionier va demonstra că renunţarea la autoturisme este ceva normal şi va ajuta la reducerea presiunilor cu care se confruntă oraşele noastre", a declarat Lucy Mahoney, purtător de cuvânt la C40, o reţea de mari oraşe dedicată abordării schimbărilor climatice.

Articol recomandat de sport.ro
Postecoglou a descris într-un cuvânt prestația lui Radu Drăgușin din Manchester City - Tottenham 0-4
Postecoglou a descris într-un cuvânt prestația lui Radu Drăgușin din Manchester City - Tottenham 0-4
Citește și...
Ce maşini vor mai fi permise în Bucureşti în următorii ani. Rablele, doar pe platformă
Ce maşini vor mai fi permise în Bucureşti în următorii ani. Rablele, doar pe platformă

Șoferii cu mașinile poluante care vor să circule în București vor plăti o taxă, de anul viitor.

"Taxa de centru", modificată din nou. Ce maşini ar putea fi interzise în Capitală

Proiectul municipalităţii privind circulația mașinilor poluante în Bucureşti ar putea fi modificat din nou. Oficialii spun că vor ţine cont şi de propunerile venite din partea mai multor organizaţii de mediu pentru varianta finală.

Orașul din România care vrea să introducă taxiuri electrice. Reacția șoferilor
Orașul din România care vrea să introducă taxiuri electrice. Reacția șoferilor

În multe orașe tot mai sufocate de poluare, autoritățile îi încurajează pe taximetriști, care sunt mereu în trafic, să-și cumpere mașini electrice sau hibride.

Incidente cu trotinete electrice în trafic. O tânără a fost lovită de o mașină
Incidente cu trotinete electrice în trafic. O tânără a fost lovită de o mașină

Incident în premieră, produs în traficul Capitalei. O trotinetă electrică a lovit o maşină, iar poliţia l-a amendat pe conducătorul trotinetei.

Recomandări
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spun românii care votează din străinătate: ”Doamne ajută!”. ”De noi depinde soarta țării”
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spun românii care votează din străinătate: ”Doamne ajută!”. ”De noi depinde soarta țării”

Peste 150.000 de români au votat până acum în cele 950 de secții deschise în toată lumea. Votul în diaspora a început vineri și ține 3 zile.  

Ce spunea Gabriel Cotabiță înainte să moară: ”N-am ce să regret, pentru că, dacă aș regreta ceva, l-aș mânia pe Dumnezeu”
Ce spunea Gabriel Cotabiță înainte să moară: ”N-am ce să regret, pentru că, dacă aș regreta ceva, l-aș mânia pe Dumnezeu”

Lumea artistică este în doliu, pentru una dintre cele mai vibrante voci din ultimele decenii. La 69 de ani, muzicianul Gabriel Cotabiță a murit la Spitalul Universitar din Capitală. 

LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A doua zi de alegeri în diaspora. Număr semnificativ mai mic de voturi față de 2019
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A doua zi de alegeri în diaspora. Număr semnificativ mai mic de voturi față de 2019

A început votul în diaspora pentru alegerile prezidențiale. Românii din străinătate au la dispoziție trei zile pentru a-și alege președintele.