Capitalele europene care vor să interzică complet autoturismele private de la anul

Biciclete
iStock

Anul viitor am putea vedea primul mare oraş european care interzice autoturismele private, a prognozat vineri un important investitor în tehnologie.

Potrivit acestuia, creşterea explozivă a bicicletelor şi scuterelor electrice stimulează o adevărată revoluţie verde, transmite Reuters.

Capitala Norvegiei, Oslo, şi Amsterdam din Olanda candidează pentru a deveni primul mare oraş european care în 2020 va interzice autoturismele private, în timp ce Franţa va urma peste cinci ani, susţine Martin Mignot de la firma de investiţii Index Ventures.

"Oamenii şi-au dat seama că blocajele în trafic şi poluarea au atins un nivel de cotitură şi că nu mai poţi să adaugi noi şosele. Spaţiul este limitat şi un automobil privat nu este o modalitate foarte eficientă pentru transportul persoanelor", a declarat Martin Mignot. "Are loc o adevărat revoluţie tehnologică. Vehiculele electrice sunt veriga lipsă din reţeaua de transport", a adăugat Mignot, citat de Agerpres.

O serie de mari oraşe, inclusiv Paris, Bogota şi Jakarta, au introdus unele zile fără autoturisme private în încercarea de a reduce poluarea aerului şi a elibera străzile care în mod normal sunt dominate de traficul rutier.

Citește și
trafic
"Taxa de centru", modificată din nou. Ce maşini ar putea fi interzise în Capitală
„Să nu credem că NATO, în cazul în care România va fi atacată, ne va ajuta cu muniție de 152...” Șeful armatei române, avertisment

În paralel, o scădere a preţului bateriilor a permis crearea unei game extinse de vehicule electrice relativ accesibile care să deschidă oraşul pentru călători, susţine Mignot.

Bicicletele şi scuterele electrice oferite spre închiriere de companii precum Bird sau Lime sunt o privelişte comună în multe centre ale oraşelor iar Mignot susţine că acestea ar putea umple golurile existente în transportul public. Mignot a apreciat că sectorul e-transport este încă unul foarte tânăr iar companiile îşi rafinează rapid produsele pe măsură ce învaţă din primii ani de funcţionare iar tehnologia evoluează. Cu toate acestea, este nevoie şi ca infrastructura oraşelor să evolueze.

"Sunt încrezător că primul mare oraş european va deveni complet liber de autoturisme, cel puţin în centru, în 2020. Acest pionier va demonstra că renunţarea la autoturisme este ceva normal şi va ajuta la reducerea presiunilor cu care se confruntă oraşele noastre", a declarat Lucy Mahoney, purtător de cuvânt la C40, o reţea de mari oraşe dedicată abordării schimbărilor climatice.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fata fostului star al fotbalului s-a dezbrăcat complet! Cum a apărut după ce le-a răspuns celor care s-au luat de ea că pozează sexy
FOTO Fata fostului star al fotbalului s-a dezbrăcat complet! Cum a apărut după ce le-a răspuns celor care s-au luat de ea că pozează sexy
Citește și...
Ce maşini vor mai fi permise în Bucureşti în următorii ani. Rablele, doar pe platformă
Ce maşini vor mai fi permise în Bucureşti în următorii ani. Rablele, doar pe platformă

Șoferii cu mașinile poluante care vor să circule în București vor plăti o taxă, de anul viitor.

"Taxa de centru", modificată din nou. Ce maşini ar putea fi interzise în Capitală

Proiectul municipalităţii privind circulația mașinilor poluante în Bucureşti ar putea fi modificat din nou. Oficialii spun că vor ţine cont şi de propunerile venite din partea mai multor organizaţii de mediu pentru varianta finală.

Orașul din România care vrea să introducă taxiuri electrice. Reacția șoferilor
Orașul din România care vrea să introducă taxiuri electrice. Reacția șoferilor

În multe orașe tot mai sufocate de poluare, autoritățile îi încurajează pe taximetriști, care sunt mereu în trafic, să-și cumpere mașini electrice sau hibride.

Incidente cu trotinete electrice în trafic. O tânără a fost lovită de o mașină
Incidente cu trotinete electrice în trafic. O tânără a fost lovită de o mașină

Incident în premieră, produs în traficul Capitalei. O trotinetă electrică a lovit o maşină, iar poliţia l-a amendat pe conducătorul trotinetei.

Recomandări
Oamenii de afaceri deveniți politicieni, ale căror familii câștigă contracte de sute de milioane de euro din bani publici
Oamenii de afaceri deveniți politicieni, ale căror familii câștigă contracte de sute de milioane de euro din bani publici

Parlamentul României e populat cu mulţi oameni de afaceri deveniţi politicieni. 

Ce este și cui i se acordă „prima de instalare” de 13.000 de lei. Mulți români nu știu că beneficiază de acești bani
Ce este și cui i se acordă „prima de instalare” de 13.000 de lei. Mulți români nu știu că beneficiază de acești bani

Cei aflați în căutarea unui loc de muncă pot primi diferite stimulente financiare de la stat dacă se angajează.  

Cioloș, replică pentru Ciolacu, despre dosarul Roșia Montană: „Dacă ar exista un festival al minciunilor, PSD l-ar câștiga”
Cioloș, replică pentru Ciolacu, despre dosarul Roșia Montană: „Dacă ar exista un festival al minciunilor, PSD l-ar câștiga”

Premierul Marcel Ciolacu a afirmat că „avem de plătit vreo 6 miliarde de euro pentru ce a făcut Cioloș cu Roșia Montană”. Replica fostului prim-ministru nu a întârziat să apară.