Bananele si ananasul vor fi folosite le constructia masinilor
Oamenii de stiinta din Brazilia au descoperit ca din fibrele anumitor fructe se pot obtine materiale plastice cu caracteristici mult mai bune decat a celor actuale.
Aceste noi materiale pot fi folosite in constructia unor piese de masini, ceea ce ar duce la o greutate mai mica a autovehiculelor si la o economie de carburant.
Oamenii de stiinta din Brazilia spun ca au descoperit un mod de a folosi fibrele din fructe pentru a face materiale plastice mai usoare si mai rezistente, ce pot fi utilizate la constructia diferitelor piese ale masinilor, informeaza CNN News.
Alegeri 2024
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
"Proprietatile acestor materiale plastice sunt incredibile. Ele sunt usoare, dar foarte rezistente - cu 30% mai usoare si de trei pana la patru ori mai rezistente. Noi credem ca o multime de piese pentru masini, incluzand tablourile de bord, barele de protectie, panourile laterale vor fi facute din fibre de fructe, in viitor. Ele vor ajuta sa se reduca greutatea masinilor si aceasta va permite o economie de carburant", spune Alcides Leao de la Universitatea de stat din Sao Paulo.
„Produsul este la fel de rezistent precum kevlarul, folosit la fabricarea vestelor anti-glont”, a spus Leao la prezentarea lucrarii echipei sale la intalnirea organizata de Societatea Chimica Americane de la Anaheim, din California.
Printre produsele din plante, care ar putea furniza materiile prime pentru obtinerea acestor fibre se numara ananasul, bananele, nucile de cocos si agavele, spun oamenii de stiinta.
In afara greutatii lor mai reduse si a unei rezistente mai mari, noile materiale plastice sunt mai rezistente la caldura si apa decat materialele plastice conventionale, afirma cercetatorii. „Ele s-ar putea regasi in industria auto in doi ani de zile”, a spus Leao.