Airbnb a stârnit dezbateri aprinse în Italia. Ce vrea să facă după ce a donat 1,5 milioane de dolari Colosseumului din Roma
Un concurs lansat de o platformă de închiriat locuințe, în parteneriat cu faimosul Colosseum din Roma, a dus la dezbateri ample în Italia.
Pentru 1,5 milioane de dolari donați arenei romane, compania a primit dreptul de a oferi o experiență inedită, chiar printre ruine, câtorva clienți norocoși. Colosseumul este una dintre cele mai populare și mai aglomerate atracții ale Romei. Vizitatorii stau ore în șir la coadă așteptând să vadă faimoasele ruine. Așadar, nu este de mirare că o ofertă a unei platforme de închiriat locuințe face furori pe rețelele de socializare. 16 norocoși ar putea avea parte de o experiență inedită în acel loc încărcat de istorie.
Ali Killam, responsabil de comunicații la Airbnb: „E o experiență de trei ore, noaptea, după apusul soarelui, la Colosseum, în care invitații vor avea întreaga arenă doar pentru ei. La sosire, oaspeții vor fi întâmpinați de gazda lor, care îi va conduce în camerele subterane ale Colosseumului, numite hypogeum. Acolo mergeau gladiatorii, pe aceleași coridoare, și se pregăteau pentru luptă”.
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
Propunerea a trezit interesul multora, dar sunt destui și cei nemulțumiți că un obiectiv turistic atât de important este folosit în acest fel. Localnici, turiști și oficiali, deopotrivă, spun că inițiativa ia în derâdere importanța culturală a Colosseumului.
Jaime Montero, turist din Madrid: „Mi se pare că scopul Colosseumului, astăzi, este să fie o atracție turistică, nu să găzduiască un parc de distracții în interiorul său, pentru a sprijini astfel de inițiative”.
Salvatore Di Matteo, turist din Napoli: „Acesta este încă un exemplu evident de preluare a teritoriului de către aceste mari agenții. Așadar, dacă încep să atingă și monumente sacre precum Colosseumul, e clar că ar trebui să ne dea de gândit”.
Această campanie de promovare este o rușine, a declarat și președintele unei fundații care ajută persoanele fără adăpost din capitala italiană. În plus, vine în contextul unei invazii de turiști.
Alberto Campailla, coordonator al organizației caritabile Nonna Roma: „Acest proces de turistificare determină literalmente o creștere vertiginoasă a prețurilor la chirii, iar oamenii nu-și mai permit să închirieze o locuință. Am ajuns în punctul în care nu doar că prețul unei case este prea mare, dar apartamentele nici măcar nu mai sunt disponibile, proprietățile nu mai sunt de găsit”.
Există însă și voci care susțin oferta platformei de închirieri, în frunte cu reprezentanții Colosseumului. Într-un comunicat de presă, aceștia au transmis că evenimentul va avea loc în afara programului de vizitare. În plus, va respecta moștenirea culturală.