România, fruntașă în UE la numărul de morți în accidente rutiere. Șoseaua din Capitală devenită un coșmar al șoferilor

×
Codul embed a fost copiat

România deține un record negru în Uniunea Europeană. Avem cei mai mulți morți pe șoselele nesigure din țara noastră. Șoferii și pietonii nu au disciplină în trafic, iar autoritățile nu investesc suficient în siguranţa rutieră.

Marcajele nu se văd, indicatoarele sunt vechi și deteriorate și, toate la un loc, pun în pericol vieți. Inspectorul PRO a mers pe teren cu șeful Administrației Străzilor din Primăria Capitalei, într-o zonă extrem de periculoasă. Atenție, urmează scene care vă pot afecta emoțional.

1.700 de oameni mor anual în accidente rutiere. Iar alți 8.200 sunt grav răniți și rămân mutilați pe viață. O statistică neagră care poziționează România pe primul loc în Europa, după numărul tragediilor din trafic.

Șoseaua Sisești din Capitală este una din zonele unde evenimentele rutiere grave se țin lanț. Peste 650 de proprietari de apartamente de aici s-au unit și au cerut Primăriei Capitalei să găsească urgent soluții.

Traian Ispasiu, inițiatorul demersului: „S-au făcut și sesizări în scris, dar nu s-a primit niciun răspun concret. Este necesar să se ia măsuri, pentru că mor și vor muri oameni!”.

Citește și
gradinita
Inițiativa legislativă după ancheta Inspectorul PRO care a dezvăluit abuzurile din grădinița de la Popești Leordeni
Momentul în care judecătoarea Ancuţa Popoviciu îl strigă pe Sebastian, ucis la 2 Mai de Vlad Pascu: „A decedat o victimă? Vă rog să nu vorbiți” | AUDIO

Traian vorbește din experiență. Mașina sa a ajuns daună totală, chiar în a doua zi a anului. O minune l-a salvat. Abia o parcase în apropierea blocului, când un șofer ar fi pierdut controlul volanului, în curbă. A urmat un impact dur, în care două autoturisme parcate au fost făcute zob: a lui și a unui vecin. Din fericire, cel care a provocat accidentul a scăpat cu viață: „A împins mașina la 6-8 metri, către o altă mașină... Vă dați seama ce impact a fost. Curba nu este semnalizată deloc”.

În următoarea zi, un alt accident s-a petrecut în același loc. De aceasta dată, un tânăr de 18 ani și-a pierdut viața. Fără experiență și fără să adapteze viteza, spun polițiștii, s-a izbit de un copac.

În imaginile surprinse pe camerele de supraveghere se vede cum mașina din față se răsucește, iar impacul nu mai poate fi evitat.

Atragem atenția că acestea sunt doar trei accidente grave petrecute în numai o lună, în ianuarie, pe această șosea.

De-a lungul anilor însă, oamenii din Sisești au numărat nu mai puțin de 81 de persoane rănite și cinci morți. Mult prea multe tragedii. Iar autoritățile nu au făcut nimic.

Toată șoseaua este plină de accidente, indiferent de colț. La treversare, trebuie să fii foarte atent, pentru că altfel riști să se întâmple ceva. Sperăm și noi să se întâmple o minune și cineva să facă niște limitatoare, niște semafoare...”, a declarat o femeie.

Pe Șoseaua Sisești, majoritatea indicatoarelor rutiere sunt așezate fix între copaci. Astfel că, dacă ești șofer abia le vezi. Și în afară de acest aspect, priviți cum este acest indicator rutier care arată că, în față ar fi un semafor. Este foarte deteriorat, foarte ruginit, la fel este și cel de deasupra lui. Iar, în partea cealaltă, cel care anuntă o trecere de pietoni este foarte șters.

Florin Nemțanu, prodecan la Facultatea de Transporturi, este specializat pe sisteme inteligente în trafic. Ne-a explicat care este impactul dacă un șofer nu vede indicatoarele.

Florin Nemțanu, prodecan Facultatea de Transporturi: „Mesajul nu ajunge la șofer și, evident, că reactia, timpul de reacție este întârziat. O șosea similară din Spania, soluția celor de acolo, a fost să instaleze semafoare cu radare, astfel încât în momentul în care un vehicul depășea limita admisă, semaforul trecea pe roșu și toate mașinile erau oprite”.

Noi suntem departe de orice soluție inteligentă de trafic. Marian Bârgău, șeful Administrației Străzilor din Primăria Capitalei, a acceptat să ne însoțească pe teren. Nici nu o să vă vină să credeți cât de mult durează la noi chiar și instalarea unui simplu semafor cu acționare manuală la o trecere de pietoni.

Noi suntem departe de orice soluție inteligenta de trafic. Marian Bârgău, șeful Administrației Străzilor din Primăria Capitalei, a acceptat să ne însoțească pe teren. Nici nu o sa va vina sa credeti cat de mult dureaza la noi chiar si instalarea unui simplu semafor cu acționare manuală, la o trecere de pietoni.

Marian Bârgău, șeful Adiministație Străzi: „Doar partea de avize cred ca duce la peste un an de zile, cu tot cu implementare, proiect tehnic,cu obținere autorizație vorbim probabil de 2 ani de zile...”.

În prezența echipei de la Inspectorul PRO, Marian Bârgău a vazut cât de periculos este să traversezi Șoseaua Sisești. Chiar și pe trecerea de pietoni.

Șeful Administrației Străzilor susține că, în ultimii trei ani, în tot Bucureștiul, au fost marcați peste 370.000 de metri pătrați de drumuri. Și, totuși, pe Șoseaua Sisești marcajul rezonator de pe unele zebre e șters, deși Marian Bârgău susține că a fost trasat în toamnă. Vorbim despre acele linii reliefate, vopsite, care fac autoturismul să vibreze. Și care îl forțează pe șofer să încetinească. La fața locului însă, nu se întâmplă asta.

În majoritatea orașelor europene se folosesc sisteme inteligente de trafic. Semafoarele își schimbă culorile automat, cu ajutorul senzorilor de pe șosea, iar asta fluidizează circulația. Peste tot este plin de radare, care trimit amenzile direct acasă tuturor șoferilor vitezomani. La noi, până și educația rutieră s-a scos din școli, iar campaniile de conștientizare sunt insuficiente.

Articol recomandat de sport.ro
Sportivul care și-a ucis iubita, prima apariție după ce a fost eliberat! Cum arată Oscar Pistorius după 9 ani de închisoare
Sportivul care și-a ucis iubita, prima apariție după ce a fost eliberat! Cum arată Oscar Pistorius după 9 ani de închisoare
Citește și...
Inspectorul PRO a descoperit numeroase nereguli pe o porțiune din Autostrada A0, recent inaugurată. Reacția CNAIR
Inspectorul PRO a descoperit numeroase nereguli pe o porțiune din Autostrada A0, recent inaugurată. Reacția CNAIR

Avem drumuri puţine şi alea cu probleme. Pe Autostrada A Zero, o porţiune de numai câţiva kilometri a fost inaugurată la sfârşitul anului trecut cu vicii ascunse.

Inițiativa legislativă după ancheta Inspectorul PRO care a dezvăluit abuzurile din grădinița de la Popești Leordeni
Inițiativa legislativă după ancheta Inspectorul PRO care a dezvăluit abuzurile din grădinița de la Popești Leordeni

În urma apariției anchetei Inspectorul PRO cu privire la abuzurile care aveau loc în grădinița din Popești Leordeni, deputata de Ilfov Oana Cambera a inițiat un proiect legislativ pentru protejarea copiilor.

De ce nu ai nevoie de autoturism în Olanda. Inspectorul PRO a testat transportul în comun. Diferențe uriașe față de România
De ce nu ai nevoie de autoturism în Olanda. Inspectorul PRO a testat transportul în comun. Diferențe uriașe față de România

Olanda este țara în care deținerea unei mașini costă mult, iar autoritățile chiar descurajează folosirea ei. Alternativele oferite sunt însă exemplare, cu semafoare și șosele inteligente pentru mijloace de transport extrem de bine conectate.

Recomandări
România, evitată de transportul de arme americane către Ucraina. Traseul-surpriză ales în detaliu de SUA prin Europa
România, evitată de transportul de arme americane către Ucraina. Traseul-surpriză ales în detaliu de SUA prin Europa

Pentagonul pregătește mult timp livrările de muniție către Ucraina, iar armele americane au un traseu bine stabilit prin Europa pentru a ajunge în posesia trupelor ucrainene.

Gabriel Liiceanu: Politicienii au furat sume “înspăimântătoare” - cât 400 de spitale, 600 de școli și 1.700 km de autostradă
Gabriel Liiceanu: Politicienii au furat sume “înspăimântătoare” - cât 400 de spitale, 600 de școli și 1.700 km de autostradă

Clasa politică din România, „care ne-a adus pe primul loc în clasamentele de corupție ale Europei”, a furat în ultimii 34 de ani sume “înspăimântătoare”, cu care am fi putut construi 400 de spitale de top, 600 de școli și 1700 km de autostradă.

Mark Rutte, adversarul lui Iohannis în cursa pentru șefia NATO, a bătut la ușa lui Erdogan. 
Batavul caută sprijinul Turciei
Mark Rutte, adversarul lui Iohannis în cursa pentru șefia NATO, a bătut la ușa lui Erdogan. Batavul caută sprijinul Turciei

Preşedintele Recep Tayyip Erdogan a declarat că speră că următorul secretar general al NATO va acorda prioritate preocupărilor legate de terorism ale Turciei în timpul întâlnirii de vineri cu Mark Rutte, favorit pentru a prelua postul.