Inspectorul PRO a descoperit numeroase nereguli pe o porțiune din Autostrada A0, recent inaugurată. Reacția CNAIR

×
Codul embed a fost copiat

Avem drumuri puţine şi alea cu probleme. Pe Autostrada A Zero, o porţiune de numai câţiva kilometri a fost inaugurată la sfârşitul anului trecut cu vicii ascunse.

Deşi Compania Națională de Drumuri a semnat recepția finală a lucrărilor, după ce Inspectorul PRO a găsit mai multe nereguli, reprezentanții CNAIR şi-au trimis iar specialiştii pe teren.

În sudul Capitalei, pe autostrada A Zero, între Bragadiru și Jilava, indicatoarele rutiere se mișcă chiar şi la o simplă adiere de vânt. Iar o parte dintre consolele rutiere sunt subdimensionate. Şi ca să fie treaba, treabă, există indicatoare care au până și culorile greșite. Totul se întâmplă pe cea mai recentă porțiune de autostradă, de numai 6,5 kilometri, inaugurata în grabă în ultimele zile din decembrie.

Am mers pe teren cu Cătălin Codescu, fost ofițer de circulație rutieră. Acum, este președintele Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație.

Conform standardului rutier, un semn de circulație ar trebui încastrat în sol. Iată cum au fost montate cele de pe A0, pe porțiunea de Sud a Capitalei.

Citește și
Ucrainenii uciși de un rus în Germania erau soldați răniți în război care se recuperau medical în Bavaria

„Este nepermis așa ceva. Indicatorul nici măcar nu este prins în pământ, pur şi simplu betonul pe care îl vedeți a fost turnat pe pământ.
După câteva ploi, tot pământul de desupt va dispărea și acest indicator va cădea.”

Sunt locuri unde chiar s-a întâmplat asta, cu panourile succesive care anunță o curbă deosebit de periculoasă. În imaginile filmate din dronă se văd gropile lăsate de smulgerea materialului de ancorare.

Pentru că nu au fost bine fixate în pământ, aceste indicatoare au căzut deja şi se vede cum cimentul în care au fost prinse s-a făcut bucăți. O lucrare de mântuială.

Acestea nu sunt însă singurele nereguli descoperite. Cătălin Codescu a identificat chiar și indicatoare rutiere montate pe console subdimensionate.

Prin astfel de metode, firma din Turcia care s-a ocupat inclusiv de montarea indicatoarelor ar fi ieșit la jumătate de preț cu lucrarea - susțin surse din rândul constructorilor.

În unele locuri, însă pericolul de accidente este iminent. Un soclu înalt de beton a fost lăsat pe marginea drumului, deși în standardul rutier scrie clar că trebuie îngropat, la nivelul solului.

Am mers la Compania Națională de Drumuri, să întrebăm cum a fost posibilă recepționarea lucrărilor, deși exista atât de multe neconformități.

Purtătorul de cuvânt, Alin Șerbănescu, nu a fost surprins de imaginile prezentate de noi.

Deducem că recepția lucrărilor, privind elementele de siguranță a circulației, se face din ochi.

CNAIR nu a văzut însă nici că lipsesc panourile obligatorii de informare, care ar fi trebuit montate cu 2 km înainte de ieșirea de pe autostradă.

Discuție cu Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR

-Foarte bine că le vedeți... Mizăm pe astfel de observaţii petru că le trecem frumușel pe catastif și-l notificăm pe constructor. Vă lipsesc niște bucăți de semnalizare rutieră... Montați-le!
-La recepția lucrării, CNAIR de ce n-a văzut asta?
-Recepția lucrărilor... este o comisie întreagă... Este și Poliția, și ISC-ul.
-Nimeni n-a observat că lipsesc astfel de indicatoare.
-Să zicem că atunci nu s-a observat, dar se observă acum. Asta nu înseamnă că nu trebuie să le pună!

Reprezentantul CNAIR promite că firma turcească va remedia tot ce nu este conform: „Deci, O să le înlocuiască pe banii lor până când o să le facă bine. Au două variante: ori le fac bine de la început, ori cheltuie bani pe lucrări proaste, după care mai cheltuie alți bani să le facă bine… Ei aleg cum îşi cheltuie banii, dar noi nu-i lăsăm până nu le fac bine.”

Am cerut un punct de vedere și constructorului turc. Ne-a transmis că nu comunică nimic pe acest subiect.

Altfel, suntem la 34 de ani de la Revoluție și nu avem încă autostrăzi care să lege toate regiunile României. Abia am reușit să atingem borna de o mie de km de drumuri, pe care să putem circula civilizat.

Nu am dus lipsă însă în toţi aceşti ani de zecile de panglici tăiate pompos de politicienii care au vrut doar să iasă în faţă, pentru lucrări ce s-au dovedit incomplete şi insuficiente pentru nevoile de transport ale românilor.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Anunțul momentului la Rapid: ”99 la sută el va fi noul antrenor”
NEWS ALERT Anunțul momentului la Rapid: ”99 la sută el va fi noul antrenor”
Citește și...
Pățania unor români care au vrut să închirieze apartamente de la o escroacă din Constanța. Au rămas fără bani și fără casă
Pățania unor români care au vrut să închirieze apartamente de la o escroacă din Constanța. Au rămas fără bani și fără casă

Chiriile au crescut de la un an la altul cu 20 de procente și odată cu ele și înșelătoriile. Foarte mulți tineri cad în plasa escrocilor care plasează pe piață apartamente care nu le aparțin.

Bani europeni pentru înființarea centrelor de colectare, refuzați de primării. Câmpurile au devenit „magnet” pentru deșeuri
Bani europeni pentru înființarea centrelor de colectare, refuzați de primării. Câmpurile au devenit „magnet” pentru deșeuri

Peste 1.900 de primării ar fi putut să ia bani europeni prin PNRR pentru înființarea așa-numitelor centre de colectare cu aport voluntar.

România, fruntașă în UE la numărul de morți în accidente rutiere. Șoseaua din Capitală devenită un coșmar al șoferilor
România, fruntașă în UE la numărul de morți în accidente rutiere. Șoseaua din Capitală devenită un coșmar al șoferilor

România deține un record negru în Uniunea Europeană. Avem cei mai mulți morți pe șoselele nesigure din țara noastră. Șoferii și pietonii nu au disciplină în trafic, iar autoritățile nu investesc suficient în siguranţa rutieră.

Recomandări
Prințul Paul, fals Cavaler de Malta, s-a revoltat în fața instanței. „A fost umilit în fața demnitarilor din toată Europa”
Prințul Paul, fals Cavaler de Malta, s-a revoltat în fața instanței. „A fost umilit în fața demnitarilor din toată Europa”

Urmărit internațional pentru o condamnare definitivă, prințul Paul al României s-a aratat revoltat în fața instanței din Malta.

Iohannis se pensionează din funcția de profesor. Postul pe care l-a ținut blocat 27 de ani, scos la concurs
Iohannis se pensionează din funcția de profesor. Postul pe care l-a ținut blocat 27 de ani, scos la concurs

Catedra de profesor de Fizică a preşedintelui Klaus Iohannis de la Colegiul Naţional „Samuel von Brukenthal” a devenit vacantă şi poate fi ocupat de un titular.

Cauza surpării străzii din Slănic. Primele concluzii ale specialiștilor. Locatarii evacuați încă nu se pot întoarce acasă
Cauza surpării străzii din Slănic. Primele concluzii ale specialiștilor. Locatarii evacuați încă nu se pot întoarce acasă

Autoritățile din Prahova au prezentat, marți seară, concluziile cercetărilor făcute în cazul surpării de teren din orașul Slănic, care a dus la evacuarea a peste 40 de oameni.