Inspectorul PRO a descoperit numeroase nereguli pe o porțiune din Autostrada A0, recent inaugurată. Reacția CNAIR

×
Codul embed a fost copiat

Avem drumuri puţine şi alea cu probleme. Pe Autostrada A Zero, o porţiune de numai câţiva kilometri a fost inaugurată la sfârşitul anului trecut cu vicii ascunse.

Deşi Compania Națională de Drumuri a semnat recepția finală a lucrărilor, după ce Inspectorul PRO a găsit mai multe nereguli, reprezentanții CNAIR şi-au trimis iar specialiştii pe teren.

În sudul Capitalei, pe autostrada A Zero, între Bragadiru și Jilava, indicatoarele rutiere se mișcă chiar şi la o simplă adiere de vânt. Iar o parte dintre consolele rutiere sunt subdimensionate. Şi ca să fie treaba, treabă, există indicatoare care au până și culorile greșite. Totul se întâmplă pe cea mai recentă porțiune de autostradă, de numai 6,5 kilometri, inaugurata în grabă în ultimele zile din decembrie.

Am mers pe teren cu Cătălin Codescu, fost ofițer de circulație rutieră. Acum, este președintele Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație.

Conform standardului rutier, un semn de circulație ar trebui încastrat în sol. Iată cum au fost montate cele de pe A0, pe porțiunea de Sud a Capitalei.

Citește și
tramvai
Cum pot tramvaiele să pună în pericol clădirile din cauza șinelor vechi. Vibrațiile sunt similare unor cutremure

„Este nepermis așa ceva. Indicatorul nici măcar nu este prins în pământ, pur şi simplu betonul pe care îl vedeți a fost turnat pe pământ.
După câteva ploi, tot pământul de desupt va dispărea și acest indicator va cădea.”

Sunt locuri unde chiar s-a întâmplat asta, cu panourile succesive care anunță o curbă deosebit de periculoasă. În imaginile filmate din dronă se văd gropile lăsate de smulgerea materialului de ancorare.

Pentru că nu au fost bine fixate în pământ, aceste indicatoare au căzut deja şi se vede cum cimentul în care au fost prinse s-a făcut bucăți. O lucrare de mântuială.

Acestea nu sunt însă singurele nereguli descoperite. Cătălin Codescu a identificat chiar și indicatoare rutiere montate pe console subdimensionate.

Prin astfel de metode, firma din Turcia care s-a ocupat inclusiv de montarea indicatoarelor ar fi ieșit la jumătate de preț cu lucrarea - susțin surse din rândul constructorilor.

În unele locuri, însă pericolul de accidente este iminent. Un soclu înalt de beton a fost lăsat pe marginea drumului, deși în standardul rutier scrie clar că trebuie îngropat, la nivelul solului.

Am mers la Compania Națională de Drumuri, să întrebăm cum a fost posibilă recepționarea lucrărilor, deși exista atât de multe neconformități.

Purtătorul de cuvânt, Alin Șerbănescu, nu a fost surprins de imaginile prezentate de noi.

Deducem că recepția lucrărilor, privind elementele de siguranță a circulației, se face din ochi.

CNAIR nu a văzut însă nici că lipsesc panourile obligatorii de informare, care ar fi trebuit montate cu 2 km înainte de ieșirea de pe autostradă.

Discuție cu Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR

-Foarte bine că le vedeți... Mizăm pe astfel de observaţii petru că le trecem frumușel pe catastif și-l notificăm pe constructor. Vă lipsesc niște bucăți de semnalizare rutieră... Montați-le!
-La recepția lucrării, CNAIR de ce n-a văzut asta?
-Recepția lucrărilor... este o comisie întreagă... Este și Poliția, și ISC-ul.
-Nimeni n-a observat că lipsesc astfel de indicatoare.
-Să zicem că atunci nu s-a observat, dar se observă acum. Asta nu înseamnă că nu trebuie să le pună!

Reprezentantul CNAIR promite că firma turcească va remedia tot ce nu este conform: „Deci, O să le înlocuiască pe banii lor până când o să le facă bine. Au două variante: ori le fac bine de la început, ori cheltuie bani pe lucrări proaste, după care mai cheltuie alți bani să le facă bine… Ei aleg cum îşi cheltuie banii, dar noi nu-i lăsăm până nu le fac bine.”

Am cerut un punct de vedere și constructorului turc. Ne-a transmis că nu comunică nimic pe acest subiect.

Altfel, suntem la 34 de ani de la Revoluție și nu avem încă autostrăzi care să lege toate regiunile României. Abia am reușit să atingem borna de o mie de km de drumuri, pe care să putem circula civilizat.

Nu am dus lipsă însă în toţi aceşti ani de zecile de panglici tăiate pompos de politicienii care au vrut doar să iasă în faţă, pentru lucrări ce s-au dovedit incomplete şi insuficiente pentru nevoile de transport ale românilor.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO A devenit senzație pe internet, dar nimeni nu crede că mușchii ei sunt adevărați: ”Spun că arăt precum Kendall Jenner pe steroizi!”
FOTO A devenit senzație pe internet, dar nimeni nu crede că mușchii ei sunt adevărați: ”Spun că arăt precum Kendall Jenner pe steroizi!”
Citește și...
Cum pot tramvaiele să pună în pericol clădirile din cauza șinelor vechi. Vibrațiile sunt similare unor cutremure
Cum pot tramvaiele să pună în pericol clădirile din cauza șinelor vechi. Vibrațiile sunt similare unor cutremure

Centrele istorice ale orașelor străbătute de liniile de tramvai sunt zguduite zilnic de cutremure de mică magnitudine. Specialiștii spun că șinele uzate transmit vibrații care șubrezesc structura de rezistență a clădirilor.

Băile minerale Telega, o minune a naturii, zac în paragină de zeci de ani. Au aceeași salinitate ca Marea Moartă
Băile minerale Telega, o minune a naturii, zac în paragină de zeci de ani. Au aceeași salinitate ca Marea Moartă

Băile minerale Telega s-au format acum 500 de ani și sunt cunoscute pentru cel mai înalt grad de salinitate din țară. Institutul Balnear Francez le-a plasat pe locul doi în Europa și pe locul cinci în lume.

Roșii cu pesticide toxice în piețe. Inspectorul PRO a făcut descoperiri revoltătoare într-o comună din Galați
Roșii cu pesticide toxice în piețe. Inspectorul PRO a făcut descoperiri revoltătoare într-o comună din Galați

Mâncăm fructe și legume cu pesticide, pentru că marfa care ajunge pe mesele noastre este verificată sumar.   

Recomandări
USR a plecat de la negocierile cu partidele proeuropene. Cere demisia lui Klaus Iohannis și ale șefilor serviciilor secrete
USR a plecat de la negocierile cu partidele proeuropene. Cere demisia lui Klaus Iohannis și ale șefilor serviciilor secrete

Liderii USR, în frunte cu președintele acestui partid, Elena Lasconi, au plecat, miercuri, de la negocierile politice organizate la Palatul Victoria, pentru formarea unei coaliții în Parlament, care să susțină viitorul Guvern.

Klaus Iohannis, noi detalii despre scandalul anulării alegerilor prezidențiale: ”Influenţa străină a fost găsită ulterior”
Klaus Iohannis, noi detalii despre scandalul anulării alegerilor prezidențiale: ”Influenţa străină a fost găsită ulterior”

Președintele Klaus Iohannis a oferit, miercuri, noi detalii despre scandalul anulării primului tur al alegerilor prezidențiale, care a avut loc în 24 noiembrie 2024.

„Topul realizărilor”. Cu ce s-a lăudat premierul Marcel Ciolacu în ultima sa ședință de Guvern cu „puteri depline”
„Topul realizărilor”. Cu ce s-a lăudat premierul Marcel Ciolacu în ultima sa ședință de Guvern cu „puteri depline”

Premierul Marcel Ciolacu a prezentat în ședința de Guvern de miercuri ”topul realizărilor guvernării”, în condițiile în care această ședință a fost ultima a Guvernului său ”cu puteri depline”, înaintea instalării noului Parlament.