Inspectorul PRO a descoperit numeroase nereguli pe o porțiune din Autostrada A0, recent inaugurată. Reacția CNAIR

×
Codul embed a fost copiat

Avem drumuri puţine şi alea cu probleme. Pe Autostrada A Zero, o porţiune de numai câţiva kilometri a fost inaugurată la sfârşitul anului trecut cu vicii ascunse.

Deşi Compania Națională de Drumuri a semnat recepția finală a lucrărilor, după ce Inspectorul PRO a găsit mai multe nereguli, reprezentanții CNAIR şi-au trimis iar specialiştii pe teren.

În sudul Capitalei, pe autostrada A Zero, între Bragadiru și Jilava, indicatoarele rutiere se mișcă chiar şi la o simplă adiere de vânt. Iar o parte dintre consolele rutiere sunt subdimensionate. Şi ca să fie treaba, treabă, există indicatoare care au până și culorile greșite. Totul se întâmplă pe cea mai recentă porțiune de autostradă, de numai 6,5 kilometri, inaugurata în grabă în ultimele zile din decembrie.

Am mers pe teren cu Cătălin Codescu, fost ofițer de circulație rutieră. Acum, este președintele Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație.

Conform standardului rutier, un semn de circulație ar trebui încastrat în sol. Iată cum au fost montate cele de pe A0, pe porțiunea de Sud a Capitalei.

Citește și
Casa Verde Fotovoltaice
Mii de români păcăliți în Casa Verde Fotovoltaice. Ministrul Mediului, despre ”cetățenii vulnerabili în fața unor escroci”

„Este nepermis așa ceva. Indicatorul nici măcar nu este prins în pământ, pur şi simplu betonul pe care îl vedeți a fost turnat pe pământ.
După câteva ploi, tot pământul de desupt va dispărea și acest indicator va cădea.”

Sunt locuri unde chiar s-a întâmplat asta, cu panourile succesive care anunță o curbă deosebit de periculoasă. În imaginile filmate din dronă se văd gropile lăsate de smulgerea materialului de ancorare.

Pentru că nu au fost bine fixate în pământ, aceste indicatoare au căzut deja şi se vede cum cimentul în care au fost prinse s-a făcut bucăți. O lucrare de mântuială.

Acestea nu sunt însă singurele nereguli descoperite. Cătălin Codescu a identificat chiar și indicatoare rutiere montate pe console subdimensionate.

Prin astfel de metode, firma din Turcia care s-a ocupat inclusiv de montarea indicatoarelor ar fi ieșit la jumătate de preț cu lucrarea - susțin surse din rândul constructorilor.

În unele locuri, însă pericolul de accidente este iminent. Un soclu înalt de beton a fost lăsat pe marginea drumului, deși în standardul rutier scrie clar că trebuie îngropat, la nivelul solului.

Am mers la Compania Națională de Drumuri, să întrebăm cum a fost posibilă recepționarea lucrărilor, deși exista atât de multe neconformități.

Purtătorul de cuvânt, Alin Șerbănescu, nu a fost surprins de imaginile prezentate de noi.

Deducem că recepția lucrărilor, privind elementele de siguranță a circulației, se face din ochi.

CNAIR nu a văzut însă nici că lipsesc panourile obligatorii de informare, care ar fi trebuit montate cu 2 km înainte de ieșirea de pe autostradă.

Discuție cu Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR

-Foarte bine că le vedeți... Mizăm pe astfel de observaţii petru că le trecem frumușel pe catastif și-l notificăm pe constructor. Vă lipsesc niște bucăți de semnalizare rutieră... Montați-le!
-La recepția lucrării, CNAIR de ce n-a văzut asta?
-Recepția lucrărilor... este o comisie întreagă... Este și Poliția, și ISC-ul.
-Nimeni n-a observat că lipsesc astfel de indicatoare.
-Să zicem că atunci nu s-a observat, dar se observă acum. Asta nu înseamnă că nu trebuie să le pună!

Reprezentantul CNAIR promite că firma turcească va remedia tot ce nu este conform: „Deci, O să le înlocuiască pe banii lor până când o să le facă bine. Au două variante: ori le fac bine de la început, ori cheltuie bani pe lucrări proaste, după care mai cheltuie alți bani să le facă bine… Ei aleg cum îşi cheltuie banii, dar noi nu-i lăsăm până nu le fac bine.”

Am cerut un punct de vedere și constructorului turc. Ne-a transmis că nu comunică nimic pe acest subiect.

Altfel, suntem la 34 de ani de la Revoluție și nu avem încă autostrăzi care să lege toate regiunile României. Abia am reușit să atingem borna de o mie de km de drumuri, pe care să putem circula civilizat.

Nu am dus lipsă însă în toţi aceşti ani de zecile de panglici tăiate pompos de politicienii care au vrut doar să iasă în faţă, pentru lucrări ce s-au dovedit incomplete şi insuficiente pentru nevoile de transport ale românilor.

Articol recomandat de sport.ro
Fotbalistul român dorit de AC Milan: "Europa a luat foc, m-au sunat zeci de impresari"
Fotbalistul român dorit de AC Milan: "Europa a luat foc, m-au sunat zeci de impresari"
Citește și...
Mii de români păcăliți în Casa Verde Fotovoltaice. Ministrul Mediului, despre ”cetățenii vulnerabili în fața unor escroci”
Mii de români păcăliți în Casa Verde Fotovoltaice. Ministrul Mediului, despre ”cetățenii vulnerabili în fața unor escroci”

Aviz pentru cei care vor să intre anul acesta în programul Casa Verde Fotovoltaice. Asigurați-vă că instalatorul pe care îl alegeți poate duce la bun sfârșit lucrările.

Apartamente distruse în plină iarnă, după reabilitarea blocurilor. Blocul a fost decopertat în sezonul rece
Apartamente distruse în plină iarnă, după reabilitarea blocurilor. Blocul a fost decopertat în sezonul rece

Banii europeni alocați pentru reabilitarea blocurilor ar trebui acordați cu responsabilitate. În spatele licitațiilor se ascund, uneori, firme care nu pot garanta cu echipe de profesioniști lucrările pe care se angajează să le facă.

Cum să vă feriți de escrocheriile imobiliare. Un dezvoltator din București a vândut aceleași două apartamente de șase ori
Cum să vă feriți de escrocheriile imobiliare. Un dezvoltator din București a vândut aceleași două apartamente de șase ori

Mare atenție atunci când dați un avans pentru o locuință care există doar pe hârtie. Promisiunile de vânzare-cumpărare pe care le semnați cu dezvoltatorii nu sunt acte de proprietate, iar legea nu-i obligă pe notari să le noteze în cartea funciară.  

Recomandări
Nicușor Dan, la Știrile ProTV: ”România are nevoie de reformă și eu sunt cineva care a făcut asta aproape 20 de ani”
Nicușor Dan, la Știrile ProTV: ”România are nevoie de reformă și eu sunt cineva care a făcut asta aproape 20 de ani”

Știrile ProTV continuă seria interviurilor cu candidații la prima funcție în stat la alegerile prezidențiale din luna mai cu Nicușor Dan, candidat independent.

România va fi parte din planul Uniunii europene de a acoperi 40% din necesarul de materii prime critice până în 2030
România va fi parte din planul Uniunii europene de a acoperi 40% din necesarul de materii prime critice până în 2030

Comisia Europeană va sprijini trei proiecte strategice pentru România. Anunţul a venit marți de la guvern.

Cine sunt cei trei politicieni despre care Victor Ponta spune că l-au trădat de-a lungul timpului. Doi sunt din PSD
Cine sunt cei trei politicieni despre care Victor Ponta spune că l-au trădat de-a lungul timpului. Doi sunt din PSD

Candidatul independent la Președinția României, Victor Ponta, a mărturisit în emisiunea ”La Măruță” de la PRO TV cine sunt cei trei politicieni pe care el i-a trădat de-a lungul timpului, precum și cine sunt cei care l-au trădat pe el.