Inspectorul PRO a descoperit numeroase nereguli pe o porțiune din Autostrada A0, recent inaugurată. Reacția CNAIR

×
Codul embed a fost copiat

Avem drumuri puţine şi alea cu probleme. Pe Autostrada A Zero, o porţiune de numai câţiva kilometri a fost inaugurată la sfârşitul anului trecut cu vicii ascunse.

Deşi Compania Națională de Drumuri a semnat recepția finală a lucrărilor, după ce Inspectorul PRO a găsit mai multe nereguli, reprezentanții CNAIR şi-au trimis iar specialiştii pe teren.

În sudul Capitalei, pe autostrada A Zero, între Bragadiru și Jilava, indicatoarele rutiere se mișcă chiar şi la o simplă adiere de vânt. Iar o parte dintre consolele rutiere sunt subdimensionate. Şi ca să fie treaba, treabă, există indicatoare care au până și culorile greșite. Totul se întâmplă pe cea mai recentă porțiune de autostradă, de numai 6,5 kilometri, inaugurata în grabă în ultimele zile din decembrie.

Am mers pe teren cu Cătălin Codescu, fost ofițer de circulație rutieră. Acum, este președintele Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație.

Conform standardului rutier, un semn de circulație ar trebui încastrat în sol. Iată cum au fost montate cele de pe A0, pe porțiunea de Sud a Capitalei.

Citește și
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

„Este nepermis așa ceva. Indicatorul nici măcar nu este prins în pământ, pur şi simplu betonul pe care îl vedeți a fost turnat pe pământ.
După câteva ploi, tot pământul de desupt va dispărea și acest indicator va cădea.”

Sunt locuri unde chiar s-a întâmplat asta, cu panourile succesive care anunță o curbă deosebit de periculoasă. În imaginile filmate din dronă se văd gropile lăsate de smulgerea materialului de ancorare.

Pentru că nu au fost bine fixate în pământ, aceste indicatoare au căzut deja şi se vede cum cimentul în care au fost prinse s-a făcut bucăți. O lucrare de mântuială.

Acestea nu sunt însă singurele nereguli descoperite. Cătălin Codescu a identificat chiar și indicatoare rutiere montate pe console subdimensionate.

Prin astfel de metode, firma din Turcia care s-a ocupat inclusiv de montarea indicatoarelor ar fi ieșit la jumătate de preț cu lucrarea - susțin surse din rândul constructorilor.

În unele locuri, însă pericolul de accidente este iminent. Un soclu înalt de beton a fost lăsat pe marginea drumului, deși în standardul rutier scrie clar că trebuie îngropat, la nivelul solului.

Am mers la Compania Națională de Drumuri, să întrebăm cum a fost posibilă recepționarea lucrărilor, deși exista atât de multe neconformități.

Purtătorul de cuvânt, Alin Șerbănescu, nu a fost surprins de imaginile prezentate de noi.

Deducem că recepția lucrărilor, privind elementele de siguranță a circulației, se face din ochi.

CNAIR nu a văzut însă nici că lipsesc panourile obligatorii de informare, care ar fi trebuit montate cu 2 km înainte de ieșirea de pe autostradă.

Discuție cu Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR

-Foarte bine că le vedeți... Mizăm pe astfel de observaţii petru că le trecem frumușel pe catastif și-l notificăm pe constructor. Vă lipsesc niște bucăți de semnalizare rutieră... Montați-le!
-La recepția lucrării, CNAIR de ce n-a văzut asta?
-Recepția lucrărilor... este o comisie întreagă... Este și Poliția, și ISC-ul.
-Nimeni n-a observat că lipsesc astfel de indicatoare.
-Să zicem că atunci nu s-a observat, dar se observă acum. Asta nu înseamnă că nu trebuie să le pună!

Reprezentantul CNAIR promite că firma turcească va remedia tot ce nu este conform: „Deci, O să le înlocuiască pe banii lor până când o să le facă bine. Au două variante: ori le fac bine de la început, ori cheltuie bani pe lucrări proaste, după care mai cheltuie alți bani să le facă bine… Ei aleg cum îşi cheltuie banii, dar noi nu-i lăsăm până nu le fac bine.”

Am cerut un punct de vedere și constructorului turc. Ne-a transmis că nu comunică nimic pe acest subiect.

Altfel, suntem la 34 de ani de la Revoluție și nu avem încă autostrăzi care să lege toate regiunile României. Abia am reușit să atingem borna de o mie de km de drumuri, pe care să putem circula civilizat.

Nu am dus lipsă însă în toţi aceşti ani de zecile de panglici tăiate pompos de politicienii care au vrut doar să iasă în faţă, pentru lucrări ce s-au dovedit incomplete şi insuficiente pentru nevoile de transport ale românilor.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Băile minerale Telega, o minune a naturii, zac în paragină de zeci de ani. Au aceeași salinitate ca Marea Moartă
Băile minerale Telega, o minune a naturii, zac în paragină de zeci de ani. Au aceeași salinitate ca Marea Moartă

Băile minerale Telega s-au format acum 500 de ani și sunt cunoscute pentru cel mai înalt grad de salinitate din țară. Institutul Balnear Francez le-a plasat pe locul doi în Europa și pe locul cinci în lume.

Roșii cu pesticide toxice în piețe. Inspectorul PRO a făcut descoperiri revoltătoare într-o comună din Galați
Roșii cu pesticide toxice în piețe. Inspectorul PRO a făcut descoperiri revoltătoare într-o comună din Galați

Mâncăm fructe și legume cu pesticide, pentru că marfa care ajunge pe mesele noastre este verificată sumar.   

Cum arată acum stațiunea construită de Ceaușescu ca să găzduiască JO de Iarnă. A fost proiectată de arhitecți din Elveția
Cum arată acum stațiunea construită de Ceaușescu ca să găzduiască JO de Iarnă. A fost proiectată de arhitecți din Elveția

Vidra și Voineasa, două stațiuni turistice renumite cândva au ajuns acum în ruină. Marile centrale sindicale, formate după Revoluție, încă își dispută patrimoniul cu cei care au preluat vechea uniune sindicală de dinainte de '89.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.