Inspectorul PRO a descoperit numeroase nereguli pe o porțiune din Autostrada A0, recent inaugurată. Reacția CNAIR

×
Codul embed a fost copiat

Avem drumuri puţine şi alea cu probleme. Pe Autostrada A Zero, o porţiune de numai câţiva kilometri a fost inaugurată la sfârşitul anului trecut cu vicii ascunse.

Deşi Compania Națională de Drumuri a semnat recepția finală a lucrărilor, după ce Inspectorul PRO a găsit mai multe nereguli, reprezentanții CNAIR şi-au trimis iar specialiştii pe teren.

În sudul Capitalei, pe autostrada A Zero, între Bragadiru și Jilava, indicatoarele rutiere se mișcă chiar şi la o simplă adiere de vânt. Iar o parte dintre consolele rutiere sunt subdimensionate. Şi ca să fie treaba, treabă, există indicatoare care au până și culorile greșite. Totul se întâmplă pe cea mai recentă porțiune de autostradă, de numai 6,5 kilometri, inaugurata în grabă în ultimele zile din decembrie.

Am mers pe teren cu Cătălin Codescu, fost ofițer de circulație rutieră. Acum, este președintele Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație.

Conform standardului rutier, un semn de circulație ar trebui încastrat în sol. Iată cum au fost montate cele de pe A0, pe porțiunea de Sud a Capitalei.

Citește și
Institutul Sfeclei
Institutul sfeclei, ținta unor afaceri cu clădirile statului. Zahărul se importă în proporție de 80%

„Este nepermis așa ceva. Indicatorul nici măcar nu este prins în pământ, pur şi simplu betonul pe care îl vedeți a fost turnat pe pământ.
După câteva ploi, tot pământul de desupt va dispărea și acest indicator va cădea.”

Sunt locuri unde chiar s-a întâmplat asta, cu panourile succesive care anunță o curbă deosebit de periculoasă. În imaginile filmate din dronă se văd gropile lăsate de smulgerea materialului de ancorare.

Pentru că nu au fost bine fixate în pământ, aceste indicatoare au căzut deja şi se vede cum cimentul în care au fost prinse s-a făcut bucăți. O lucrare de mântuială.

Acestea nu sunt însă singurele nereguli descoperite. Cătălin Codescu a identificat chiar și indicatoare rutiere montate pe console subdimensionate.

Prin astfel de metode, firma din Turcia care s-a ocupat inclusiv de montarea indicatoarelor ar fi ieșit la jumătate de preț cu lucrarea - susțin surse din rândul constructorilor.

În unele locuri, însă pericolul de accidente este iminent. Un soclu înalt de beton a fost lăsat pe marginea drumului, deși în standardul rutier scrie clar că trebuie îngropat, la nivelul solului.

Am mers la Compania Națională de Drumuri, să întrebăm cum a fost posibilă recepționarea lucrărilor, deși exista atât de multe neconformități.

Purtătorul de cuvânt, Alin Șerbănescu, nu a fost surprins de imaginile prezentate de noi.

Deducem că recepția lucrărilor, privind elementele de siguranță a circulației, se face din ochi.

CNAIR nu a văzut însă nici că lipsesc panourile obligatorii de informare, care ar fi trebuit montate cu 2 km înainte de ieșirea de pe autostradă.

Discuție cu Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR

-Foarte bine că le vedeți... Mizăm pe astfel de observaţii petru că le trecem frumușel pe catastif și-l notificăm pe constructor. Vă lipsesc niște bucăți de semnalizare rutieră... Montați-le!
-La recepția lucrării, CNAIR de ce n-a văzut asta?
-Recepția lucrărilor... este o comisie întreagă... Este și Poliția, și ISC-ul.
-Nimeni n-a observat că lipsesc astfel de indicatoare.
-Să zicem că atunci nu s-a observat, dar se observă acum. Asta nu înseamnă că nu trebuie să le pună!

Reprezentantul CNAIR promite că firma turcească va remedia tot ce nu este conform: „Deci, O să le înlocuiască pe banii lor până când o să le facă bine. Au două variante: ori le fac bine de la început, ori cheltuie bani pe lucrări proaste, după care mai cheltuie alți bani să le facă bine… Ei aleg cum îşi cheltuie banii, dar noi nu-i lăsăm până nu le fac bine.”

Am cerut un punct de vedere și constructorului turc. Ne-a transmis că nu comunică nimic pe acest subiect.

Altfel, suntem la 34 de ani de la Revoluție și nu avem încă autostrăzi care să lege toate regiunile României. Abia am reușit să atingem borna de o mie de km de drumuri, pe care să putem circula civilizat.

Nu am dus lipsă însă în toţi aceşti ani de zecile de panglici tăiate pompos de politicienii care au vrut doar să iasă în faţă, pentru lucrări ce s-au dovedit incomplete şi insuficiente pentru nevoile de transport ale românilor.

Articol recomandat de sport.ro
Madelene Wright a revenit în fotbal! Cu ce s-a ocupat timp de trei ani
Madelene Wright a revenit în fotbal! Cu ce s-a ocupat timp de trei ani
Citește și...
Institutul sfeclei, ținta unor afaceri cu clădirile statului. Zahărul se importă în proporție de 80%
Institutul sfeclei, ținta unor afaceri cu clădirile statului. Zahărul se importă în proporție de 80%

România produce astăzi de 7 ori mai puțin zahăr decât în trecut. Așa am ajuns să importăm 80 la sută din cantitatea pe care o consumăm.

„Regii molozului”. Cum se îmbogățesc firmele care transformă râul Argeș într-o groapă de gunoi
„Regii molozului”. Cum se îmbogățesc firmele care transformă râul Argeș într-o groapă de gunoi

Râul Argeş a devenit în ultimii ani groapa de gunoi a Capitalei. Expansiunea construcţiilor din Bucureşti şi Ilfov avea nevoie de un loc care să înghită sutele de mii de tone de moloz.

Investiție europeană de sute de mii de euro, ținută la mal în Giurgiu. Cum au blocat autoritățile turismul în zonă
Investiție europeană de sute de mii de euro, ținută la mal în Giurgiu. Cum au blocat autoritățile turismul în zonă

Pierdem anual zeci de milioane de euro, bani europeni, din cauza incompetenței autorităților. În Giurgiu, de pildă, la doar o oră și jumătate de București, Primăria ține la mal o ambarcațiune nouă, cu care ar putea organiza circuite turistice.

Recomandări
Cum vrea să facă Trump „Europa din nou măreață” prin divizarea ei. De ce ar scoate Italia, Ungaria, Polonia și Austria din UE
Cum vrea să facă Trump „Europa din nou măreață” prin divizarea ei. De ce ar scoate Italia, Ungaria, Polonia și Austria din UE

Administrația Trump intenționează să scoată patru țări din Uniunea Europeană (UE), potrivit unei copii a Strategiei de Securitate Națională a SUA (NSS) care a ajuns în presă.

Atac armat în masă pe o plajă din Australia. Cel puțin 10 oameni au murit, 12 sunt răniți
Atac armat în masă pe o plajă din Australia. Cel puțin 10 oameni au murit, 12 sunt răniți

Un atac armat a avut loc pe plaja Bondi din Australia, cu multiple victime. Unul dintre trăgători ar fi fost ucis, duminică.

Panică în rândul pacienților internați în Spitalul de Copii din Iași, din cauza apei contaminate. „Sunt speriați”
Panică în rândul pacienților internați în Spitalul de Copii din Iași, din cauza apei contaminate. „Sunt speriați”

Spitalul de Copii din Iași funcționează în continuare în regim de avarie. Toate internările și intervențiile chirurgicale care nu sunt urgențe majore au fost sistate, după ce s-a descoperit că apa din clădire este contaminată cu bacterii periculoase.