Curierii care aduc falimentul. O tânără i-a confruntat pe cei care îi distrugeau constant coletele


Ultimul update: Vineri 28 Iunie 2019 20:20
Data publicarii: Vineri 28 Iunie 2019 19:26
Categorie: Inspectorul PRO

În România, există câte o firmă de curierat la 5 mii de cumpărători online. Iar asta explică, printre altele, de ce livrările se fac în grabă și nu întotdeauna obiectele comandate ajung întregi.

 

De altfel, potrivit Institutului Național de Statistică, 3 din 5 clienți sunt nemulțumiți.  Aflați ce a surprins ''Inspectorul Pro” în unele depozite din Capitală.

Firmele de curierat nu ţin pasul cu expansiunea comerţului online. Doar 1.500 de curieri, la 8,3 milioane de cumpărători. Discrepanța e mare, dar asta nu scuză condiţiile proaste de livrare. În ultimii 2 ani, o jumătate de million de oameni a avut de suferit din cauza serviciilor poştale şi de curierat.

Daniela Andrei: ”În februarie, deja era ziua şi coletul, ziua şi coletul. Marfa, undeva la 20 de mii de lei. Tot timpul ni se dă răspunsul: ”nu este ambalat corespunzător”."

Daniela povesteşte că anul acesta angajaţii firmei de curierat i-ar fi distrus marfă de peste 20 de mii de lei. Şi să nu vă gândiţi că au fost obiecte fragile. Daniela produce mobilă din inox.

Daniela Andrei: ”Cât de tare să-l lovească? Ca să se rupă. O poliţă de asta ţine undeva la 100 de kg, încercate de noi.

Marea problemă a Danielei este acum alta: riscă să pară neserioasă în faţa propriilor clienţi. Firma sa a fost reclamată de cei care au primit mobilă deteriorată. Şi în timp ce ea se luptă pentru reputaţia propriului business, transportatorul nu a stabilit încă cine e vinovat în cazul său.

Daniela Andrei: ''Desi la observaţii este trecut ”atenţie, fragil, fără stivuitor”. Toate problemele care ni s-au întâmplat la marfă este pentru faptul că se foloseşte stivuitorul. Nu ştiu ce a putut să-i facă ăla. Cred că l-a aruncat în maşină, ca pe… să-l facă terci."

Afacerea de familie a soţilor Andrei arată cât este de dificil să începi un business în România. Suntem încă țara în care ai nevoie de 8 luni ca să obţii o autorizaţie de construcţie, de jumătate de an ca să tragi utilităţi în curte şi de 18 luni ca să recuperezi o datorie în instanţă.

Însoţită de echipa de la Inspectorul Pro, Daniela a cerut explicaţii curierului. Până acum, femeia nu a primit nici răspunsuri, şi nici despăgubiri pentru marfa care zace distrusă de câteva luni în depozit.

Agentul de vânzări admite că piesele de mobilier ar fi putut fi lovite în timpul transportului, pentru ca mai apoi să pretindă că produsele au fost deteriorate pentru că nu au fost ambalate în cadru de lemn.

Condiţiile de ambalare diferă de la un transportator la altul. Cei mai mulţi cer ca protejarea coletelor să fie făcută cu folie cu bule de aer şi cadru de polistiren sau de lemn - în funcţie de specificul şi fragilitatea produsului.

Transportatorul a ales să nu comenteze aceste acuzaţii. Firmele de curierat sunt autorizate de ANCOM. Şi tot Autoritatea Naţională în Comunicaţii este cea care ar trebui să le sancţioneze, dacă acestea îşi bat joc de clienţi.

Potrivit Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, peste 500 de mii de români au reclamat, în ultimii 2 ani, serviciile proaste de poştă şi curierat.

Iar despăgubirile plătite către clienţi s-au ridicat la aproximativ 6 milioane de lei. Gândiţi-vă însă că acesta e doar vârful icebergului, pentru că puţini sunt cei care merg până la capăt cu sesizările lor.

Inspectorul Pro și un expert în securitate, în control la cluburile din Centrul Vechi. Problemele grave descoperite
Inspectorul Pro și un expert în securitate, în control la cluburile din Centrul Vechi. Problemele grave descoperite
VIDEO PROTVPLUS.RO
busteni
Stațiunea montană sufocată de mizerie. Focare de infecţie și bătaie de joc pe bani europeni
Destinul tragic al stațiunii românești care ascunde ”comori” unice în Europa
"Staţiunea tineretului", cu un picior în groapă. Primarul se laudă că-i evită pe turişti
Stațiunea care a ajuns ”rușinea” litoralului. Ce a găsit aici un străin: ”Nu mă mai întorc”
Imagini de coșmar, într-un hotel din Eforie Nord. Câți bani dau turiștii pe un sejur. FOTO
Hotelurile de pe Litoral unde turiştii fac rezervări fără să ştie că sunt închise pentru renovare
litoral
Toaletele publice, o mare rușine pe litoralul românesc. Stațiunea cu doar 4 unități
Atenție la ce service schimbați freonul la mașină. Efectele pot fi catastrofale
Curierii care aduc falimentul. O tânără i-a confruntat pe cei care îi distrugeau constant coletele
CAMERA ASCUNSĂ. Cum sunt traficate animalele de companie pe Internet
Dezastru pe litoral: turiștii întâmpinați cu gunoaie, câini vagabonzi și terase închise
Cum ajungem să consumăm pește contaminat cu metale grele, pe care alte țări îl refuză