Curierii care aduc falimentul. O tânără i-a confruntat pe cei care îi distrugeau constant coletele
În România, există câte o firmă de curierat la 5 mii de cumpărători online. Iar asta explică, printre altele, de ce livrările se fac în grabă și nu întotdeauna obiectele comandate ajung întregi.
De altfel, potrivit Institutului Național de Statistică, 3 din 5 clienți sunt nemulțumiți. Aflați ce a surprins ''Inspectorul Pro” în unele depozite din Capitală.
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
Firmele de curierat nu ţin pasul cu expansiunea comerţului online. Doar 1.500 de curieri, la 8,3 milioane de cumpărători. Discrepanța e mare, dar asta nu scuză condiţiile proaste de livrare. În ultimii 2 ani, o jumătate de million de oameni a avut de suferit din cauza serviciilor poştale şi de curierat.
Daniela Andrei: ”În februarie, deja era ziua şi coletul, ziua şi coletul. Marfa, undeva la 20 de mii de lei. Tot timpul ni se dă răspunsul: ”nu este ambalat corespunzător”."
Daniela povesteşte că anul acesta angajaţii firmei de curierat i-ar fi distrus marfă de peste 20 de mii de lei. Şi să nu vă gândiţi că au fost obiecte fragile. Daniela produce mobilă din inox.
Daniela Andrei: ”Cât de tare să-l lovească? Ca să se rupă. O poliţă de asta ţine undeva la 100 de kg, încercate de noi.”
Marea problemă a Danielei este acum alta: riscă să pară neserioasă în faţa propriilor clienţi. Firma sa a fost reclamată de cei care au primit mobilă deteriorată. Şi în timp ce ea se luptă pentru reputaţia propriului business, transportatorul nu a stabilit încă cine e vinovat în cazul său.
Daniela Andrei: ''Desi la observaţii este trecut ”atenţie, fragil, fără stivuitor”. Toate problemele care ni s-au întâmplat la marfă este pentru faptul că se foloseşte stivuitorul. Nu ştiu ce a putut să-i facă ăla. Cred că l-a aruncat în maşină, ca pe… să-l facă terci."
Afacerea de familie a soţilor Andrei arată cât este de dificil să începi un business în România. Suntem încă țara în care ai nevoie de 8 luni ca să obţii o autorizaţie de construcţie, de jumătate de an ca să tragi utilităţi în curte şi de 18 luni ca să recuperezi o datorie în instanţă.
Însoţită de echipa de la Inspectorul Pro, Daniela a cerut explicaţii curierului. Până acum, femeia nu a primit nici răspunsuri, şi nici despăgubiri pentru marfa care zace distrusă de câteva luni în depozit.
Agentul de vânzări admite că piesele de mobilier ar fi putut fi lovite în timpul transportului, pentru ca mai apoi să pretindă că produsele au fost deteriorate pentru că nu au fost ambalate în cadru de lemn.
Condiţiile de ambalare diferă de la un transportator la altul. Cei mai mulţi cer ca protejarea coletelor să fie făcută cu folie cu bule de aer şi cadru de polistiren sau de lemn - în funcţie de specificul şi fragilitatea produsului.
Transportatorul a ales să nu comenteze aceste acuzaţii. Firmele de curierat sunt autorizate de ANCOM. Şi tot Autoritatea Naţională în Comunicaţii este cea care ar trebui să le sancţioneze, dacă acestea îşi bat joc de clienţi.
Potrivit Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, peste 500 de mii de români au reclamat, în ultimii 2 ani, serviciile proaste de poştă şi curierat.
Iar despăgubirile plătite către clienţi s-au ridicat la aproximativ 6 milioane de lei. Gândiţi-vă însă că acesta e doar vârful icebergului, pentru că puţini sunt cei care merg până la capăt cu sesizările lor.