Condițiile mizere în care sunt transportate produse de panificație: ”Pâinile erau mâncate de şobolani”

×
Codul embed a fost copiat

Fiţi cât se poate de atenţi şi de critici atunci când în joc este sănătatea dumneavoastră. Iar atunci când vine vorba despre produsele alimentare, abaterile ar trebui imediat sesizate şi sancţionate.

Ţara lui "merge şi aşa" nu se va schimba niciodată, dacă vom continua să trecem cu vederea ce este rău în jurul nostru. ”Inspectorul PRO” a descoperit diverse nereguli surprinse în lanţul de distribuţie al unor produse de panificaţie. Materialul a fost realizat cu o cameră ascunsă.

Sănătatea publică trebuie să fie mai presus de orice interes economic. Iar în cazul de faţă, imaginile cu pâinea abandonată pe asfalt arată cum se joacă unii cu încrederea consumatorilor

Până să ajungă pe rafturile marilor lanţuri de magazine din Bucureşti lăzile cu franzele ale unui producător de pâine zăceau cu orele, în condiţii total neigienice. Filmările le arată lângă tomberoanele de gunoi, în parcări murdare, sau în curtea unui service auto.

"În multe ocazii, pâinile de jos erau mâncate de şobolani. Găseai pungile roase şi nu aveai pâinea în pungă.”

Citește și
Cover CFR Inspectorul PRO
"Minune" la CFR, dupa ce conducerea vede mizeria din vagoane. Cum arata trenul de pe aceeasi ruta, cateva zile mai tarziu
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Acuzaţiile vin din partea unui fost angajat, al unei firme de distribuţie. Patronul acesteia dezvoltase o practică - susţine el - în a transporta ilegal produsele de panificaţie ale fabricii cu care avea contract.

Imaginile filmate de fostul angajat - în zile, la ore şi în locuri diferite - demonstrează că angajaţii ambelor societăţi au încălcat legislaţia. Transferul pâinii se făcea neigienic şi nu într-un depozit autorizat sanitar-veterinar. Iar acest lucru era cu atât mai grav cu cât din filmări rezultă că firma de distribuţie nu transportă toată pâinea odată. O mare cantitate rămânea pe stradă, în praf, până ajungea pe raft.

Fost angajat al firmei transportatoare: "Firma care avea contractul nu avea maşini suficiente şi nu făceau faţă. Noi trebuia să descărcăm pâinea. Câteva maşini sau o maşină pleca şi distribuia la supermarketurile care erau non-stop şi venea să încarce, din nou, pâinea pe care eu trebuia să o păzesc."

Înregistrările l-au şocat pe şeful Direcţiei Sanitar Veterinare din Bucureşti.

Ovidiu Zvorișteanu, șeful DSV: "Este clar ilegal ce fac aceşti oameni. Există un risc de contaminare. Produsele alimentare nu se transferă în plină stradă."

Cum acuzaţiile sunt extrem de grave, o echipă de la Inspectorul Pro a stat la pândă o noapte întreagă. În jurul orei 4 dimineaţa, am surprins camionul cu pâine într-o zonă industrială, de la marginea Capitalei. Un loc diferit de cel prevăzut în protocolul de transport, încheiat cu fabrica de pâine. Se vede cum camionul fabricii opreşte în spatele dubelor pregătite să ia marfa. Apoi, intră toţi în curtea unui service auto.

Fostul angajat susţine că acest service auto este unul din locurile unde se făcea transferul ilegal al produselor de panificaţie. Înăuntru, condiţiile ar fi mizere. El însuşi a surprins asta în imagini, pe vremea când făcea parte din echipă.

”Se văd petele de ulei pe asfalt, se văd mecanicii care manipulează şi ajuta la descărcarea pâinii."

Ovidiu Zvorișteanu, șeful DSV: ”Băiat inimos, ce să zici. Indiferent ce ar fi pe jos, nu e în regulă ce se întâmplă. Şi dacă ar fi gresie pe jos, tot nu e în regulă să se facă schimbul în astfel de condiţii."

Toată operaţiunea din acea noapte a durat câteva ore. Fostul angajat l-a sunat apoi pe şoferul fabricii de pâine care i-a confirmat că şi de această dată produsele au fost descărcate în curtea service-ului.

Cazul este revoltător, spun autorităţile. În toată această operaţiune există doar vinovaţi. Directorul DSV Bucureşti confirmă că atât firma de distribuţie cât şi fabrica de pâine au încălcat legislaţia.

Ovidiu Zvorișteanu, șeful DSV: "Fabrica nu-şi face treaba. Fabrica ar trebui, în momentul în care livrează nişte produse, să îşi asume responsabilitatea. Unde, cum, când livrează. Eu mă îndoiesc că ei nu ştiu că maşina nu face traseul cu punctele unde are de descărcat."

Directorul General al fabricii susţine că nu a ştiut în ce condiţii se transportă produsele de panificaţie și că a fost păcălit de furnizor."Am decis rezilierea imediată a contractului de distribuţie pe Bucureşti cu firma în cauză. Derulăm o anchetă internă asupra evenimentelor semnalate de dumneavoastră, a factorilor ce au determinat şi favorizat problemele de transport şi a persoanelor responsabile care au favorizat această situaţie neplăcută, urmând a lua măsuri exemplare asupra persoanelor vinovate."
Patronul firmei de distribuţie a ales să nu comenteze acest caz.

Altfel, reglementările Ministerului Sănătăţii sunt clare. Transferul pâinii trebuie făcut doar în spaţii special amenajate, iar transportul, doar cu autovehicule autorizate. Legislaţia prevede inclusiv că maşinile să fie şi dezinfectate şi spălate, după fiecare cursă.

”Fost angajat al firmei de distribuție: Între 4 dimineaţa şi 8 dimineaţa se livra pâine. Între 8:30 şi 9, 10 seara - cât lucrau ei se transportau termopane.
Reporter: De ce aceeaşi maşină transporta şi pâine, şi termopane?
Fost angajat al firmei de distribuție: O împărţeau doua firme!"

Cazul trebuie lămurit de Direcţia Sanitar-Veterinară din Bucureşti. Dacă autorităţile vor dovedi că normele de sănătate au fost încălcate ambele societăţi riscă de la o simplă amendă, la suspendarea activităţii.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Inspectorul PRO, in control cu inspectorul ANPC in bucatariile localurilor de la munte.
Inspectorul PRO, in control cu inspectorul ANPC in bucatariile localurilor de la munte. "Cartofii astia de ce arata asa?"

Agroturismul este segmentul cu cea mai mare crestere din domeniu, in ultimii ani. Romanii cauta mai mult ca niciodata locuri pitoresti pentru un sfarsit de saptamana, iar proprietarii de pensiuni au mai toate camerele pline.

"Minune" la CFR, dupa ce conducerea vede mizeria din vagoane. Cum arata trenul de pe aceeasi ruta, cateva zile mai tarziu

Inspectorul Pro revine din aceasta saptamana cu noi dovezi ca in Romania nu exista din pacate prea multe servicii de calitate.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.