Omenirea de azi consumă resursele a două planete. Proiectul care vrea să promoveze ”afacerile verzi” din România
Tot mai multe afaceri din România au trecut în ultimii ani ”pe verde”.
Adică evită în totalitate materialele care pot afecta în vreun fel mediul înconjurător, produc sau vând doar produse locale, folosesc întotdeauna ingrediente naturale şi consumă cât mai puţină energie electrică.
Cum identificăm aceste afaceri, aflăm la iLike iT, de la Iulia Ionescu și invitata ei, Hanny Bratu, de la World Wide Fund.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat în propaganda electorală
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
”Scopul acestui proiect, ”Treci pe verde”, este să încurajăm cât mai mulți oameni și cât mai multe afaceri să ia decizii sustenabile, adică să-și schimbe modul de a consuma produse.
Noi în momentul de față cosumăm aproape 2 planete, ca omenire, ca să trăim în stilul de viață pe care nou îl considerăm modern, civilizat și confortabil, ceea ce înseamnă că consumăm resurse din viitor.
Practic, resursele pentru generația următoare sunt consumate de noi acum. Și atunci, demersul nostru la WWF este de a încetini această viteză. Nu putem să renunțăm la acest consum, suntem o societate de consum, și atunci încercăm să ”înverzim” această viteză”, spune Hanny Bratu.
Sunt 200 de afaceri verzi pe site
Sunt câteva criterii minime după care putem considera afacerile ca fiind verzi, respectiv ”folosesc cât mai multă materie primă sau resurse locale, deci reduc transportul, nu poluează, nu afectează mediul înconjurător prin construcții sau activitățile pe care le desfășoară și reduc la minim consumul de plastic”, a mai afirmat Hanny Bratu.
”Practic, nu e o certificare- pentru că există entități care certifică afacerile, noi doar încercăm să le ajutăm să facă și mai mult, prin resursele pe care le oferim pe această platformă”, a mai declarat reprezentantul WWF.
”În momentul de față avem cam 200 de business-uri, din toată țara. Am mers în special în zonele în care avem proiecte în conservare, în care am lucrat cu entitățile locale. vrem să facem cel mai mare infohub, de educare și formare în ceea ce privește afacerile ecologice”, mai spune Hanny Bratu.