NASA a descoperit dovezi ale vieții pe Venus încă din 1978, dar nu și-a dat seama

Getty

Agenția spațială americană a găsit dovezi ale vieții pe planeta Venus în timpul misiunii Pioneer 13 din 1978, dar nu și-a dat seama până zilele trecute, când o echipă de cercetători a descoperit acest lucru în arhiva NASA.

Biochimistul Rakesh Mogul spune că arhivele agenției spațiale americane dezvăluie că o sondă a detectat semne de fosfină - un gaz produs de microbi - în timpul misiunii Pioneer 13 pe planetă, scrie Daily Star.

Astronomii britanici și americani au anunțat abia luna trecută că au găsit această substanță chimică - un semn de viață - în atmosfera lui Venus.

Într-un interviu acordat Live Science, academicianul de la Cal Poly Pomona din California a spus: „Când a apărut (ziarul Nature Astronomy), m-am gândit imediat la spectrul de masă moștenit”.

Luna
Anunț inedit. Motivul pentru care NASA vrea să achiziționeze sol de pe Lună
„Păpușa de fier a lui Putin” explică propaganda Kremlinului: „Nu contează ce se întâmplă cu adevărat”

Dr. Mogul a declarat că echipa sa a făcut descoperirea în timp ce căuta în arhivele NASA.

Datele au fost colectate de la Spectrometrul de Masă Neutră Large Probe care a fost aruncat în atmosfera Venus ca parte a misiunii Pioneer 13.

El a spus că analiza articolelor științifice originale care căutau compuși de fosfor din aceste date a relevat semne de fosfină - care este adesea o creație a vieții microbiene.

Asta s-a întâmplat după ce cercetătorii au confirmat luna trecută că au descoperit gazul în atmosfera lui Venus.

”Este cea mai solidă dovadă de până acum că viața ar putea fi comună”

Autorul studiului, Sara Seager, om de știință la Institutul de Tehnologie din Massachusetts, a spus: „Aceasta este o descoperire uimitoare, care a apărut din senin”.

„Cu siguranță va alimenta mai multe cercetări cu privire la posibilitățile de viață în atmosfera lui Venus”, a completat Seager.

Astrofizicianul de la Universitatea de Stat din San Francisco, Aaron White, a declarat: „Una dintre cele mai mari întrebări fără răspuns a astronomiei este dacă viața de pe Pământ unică sau dacă suntem doar unul dintre multele locuri din întregul univers cu lucrurile vii. Această descoperire este cea mai solidă dovadă pe care am avut-o până acum pentru a sugera că viața ar putea fi comună. Există mai multe locuri diferite în sistemul nostru solar în care am presupus că viața ar putea fi descoperită, iar Venus a fost cu siguranță cel mai ostil loc pe care l-am putut l-am găsit".

White a spus că mai este mult de făcut pentru a confirma această ipoteză, "dar dacă se menține, ar putea însemna că viața este suficient de rezistentă pentru a apărea oriunde este chiar vag posibil".

Bye, Rangers! Ianis Hagi nu revine în Scoția. "Acord total" cu noul club
NASA a descoperit o cometă care emite lumini ultraviolete asemănătoare celor ale Aurorii Boreale

Fascinantele lumini ale Aurorii Boreale nu sunt unice în Univers.

Anunț inedit. Motivul pentru care NASA vrea să achiziționeze sol de pe Lună

Agenţia spaţială americană a lansat joi o cerere de ofertă inedită - NASA intenţionează să achiziţioneze eşantioane de sol selenar de la companii care le colectează şi le transportă pe Pământ, relatează agenţia AFP.

Decizie istorică luată de NASA. Ce se va întâmpla cu obiectele cosmice

NASA demonstrează că aderă la noile precepte de corectitudine politică şi anunţă că va renunţa să mai folosească anumite denumiri care pot fi considerate drept "rasiste" pentru obiectele astronomice, transmite joi Live Science.

Împreună, dar despărțiți. Alianța PSD-PNL îi aruncă în lupta pentru Primăria Capitalei pe Firea și Burduja

Medicul Cătălin Cîrstoiu nu va mai fi candidatul PSD-PNL pentru Primăria Capitalei. Decizia a fost luată de Coaliție după o ședință maraton, care a durat peste 14 ore.

Sondaj INSCOP: Alianța PSD-PNL conduce detajat în intenţii de vot la alegerile europarlamentare. Cine ocupă locul secund

Alianţa PSD-PNL este creditată că 46,6% din intenţiile de vot la alegerile europarlamentare, AUR cu 16,7%, iar Alianţa Dreapta Unită cu 13,8%, conform unui sondaj realizat de INSCOP în luna aprilie, la comanda News.ro.

Procesul istoric al lui Donald Trump. Fostul președinte, acuzat că a încercat să "corupă" alegerile din 2016. Cum se apără

La New York a început, sâmbătă, procesul istoric în care Donald Trump e acuzat că a făcut plăți ilegale ca să ascundă o aventură amoroasă cu o vedetă din filmele pentru adulți.