Încă un pas spre ”marea digitalizare” a României. Curând, documentele de stare civilă vor putea fi obținute online
Curând, documentele de stare civilă vor putea fi obținute online, fără drumul la ghișeu, a anunțat în emisiunea iLikeIT, Cătălin Giulescu, director general în cadrul Direcției Evidența Persoanelor.
Astfel, certificatele de naştere, de căsătorie şi de deces vor putea fi obţinute în sistem online, în urma implementării proiectului "Sistem Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă - SIIEASC".
Termenul preconizat pentru operaţionalizarea proiectului-pilot este sfârşitul acestui an, urmând ca implementarea să se finalizeze, la nivel naţional, cel mai târziu la data de 24 septembrie 2024.
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
Cătălin Giulescu, director general Direcția Evidența Persoanelor: ”În primul rând, trebuie să plecăm de la ideea că evenimentele de viață le vom putea înregistra online. Spre exemplu, înregistrarea nașterii. După ce avem evenimentul de viață naștere înregistrat într-un act original, pe care îl păstrează statul, vom putea să accesăm și să solicităm eliberarea de certificate, certificatul de naștere”.
”Nu mai trebuie să mergem la evidența persoanelor, nu mai trebuie să ne deplasăm la oficiul de stare civilă, având în vedere că medicul emite, întocmește un certificat constatator al nașterii, care se va trimite automat în platforma informatică. Părintele va avea posibilitatea să se autentifice în portalul pentru cetățean, având în vedere că trebuie să stabilească prenumele copilului, astfel încât să valideze documentul pe care medicul l-a integrat în platforma informatică, iar ofițerul de stare civilă va strânge aceste informații, va întocmi actul original care rămâne în păstrarea statului în format digital. Asta e foarte important. Actul este deja în format digital.” - a mai spus reprezentantul MAI.