iLikeIT. Cine sunt romanii din spatele celui mai popular joc al momentului, Assassin's Creed
Inmultiti cu doi populatia Romaniei. Cam atat insumeaza in utilizatori platitori, unul dintre cele mai reusite jocuri din lume.
Un titlu care a avut succes de la un capat la altul al planetei si la care au lucrat peste 400 de romani. Jocul a fost partial construit, testat si retestat la Bucuresti. Despre programatori romani de succes aflam in iLikeIT.
George Buhnici a infruntat uraganul Sandy si a plecat in cautarea noutatilor din internet si tehnologie direct la sursa, in Statele Unite ale Americii: "Va salut de la capatul celalalt al planetei, de undeva din Statele Unite de pe coasta de Vest unde uraganul Sandy nu face din fericire prapad. Am plecat in cautarea noutatilor din internet si tehnologie acasa la Microsoft, aici in Redmond, langa Seattle. Insa pana sa vi le arat, in zilele urmatoare, as vrea sa va fac astazi cunostinta cu cativa dintre romanii care ne impresioneaza placut. Niste romani de isprava care spre deosebire de cei care lucreaza aici la Microsoft au ales sa ramana acasa si sa faca jocuri. Jocuri de succes planetar, haideti sa ii cunoastem mai bine. "
Assassin's Creed. Un joc cu peste 50 de milioane de fani in intreaga lume. Un titlu asteptat de admiratori mai ceva ca ziua lor de nastere, revelion si Craciun, la un loc. Este o lume virtuala modelata si de romani.
"Cine zice ca un joc se faca greu are dreptate, dar cele mai bune idei pleaca de la cateva linii", spune Bogdan Bratu.
Nu s-a renuntat la creion. El este cel care deseneaza succesul urmatorului titlu. Fiecare schita este transpusa de pe hartie in lumea paralela a pixelilor. Si dupa ce ideile capata o forma, se trece la nivelul urmator. Liviu, Bogdan, Florin si Mihai discuta despre cum ar trebui sa arate misiunile din modul multiplayer al jocului.
Asa apar ideile care trebuie sa redea povestea agitata din timpul Revolutiei Americane a personajului principal, Connor. E rolul programatorilor sa transpuna apoi ideile in miscarile din joc. Exact asa cum il vedem noi. Dupa ce versiunea este gata, intra in rol armata de oameni platiti sa se joace. Pusti de varsta facultatii cu ochii mari cat cepele care urmaresc daca totul functioneaza cum trebuie.
Sa faci un joc nu e o misiune usoara. Fiecare versiunea noua trebuie sa fie mai buna decat precedenta si sa doboare recordul precedent de vanzari. 900 de oameni au lucrat milioane de ore in ultimii trei ani ca sa puna la punct cel mai asteptat joc al anului, Assassins Creed 3. Jumatate dintre ei au lucrat de la Bucuresti.
Iata un exemplu bun de cum o industrie, imuna austeritatii, poate sa creeze sute, chiar mii de locuri de munca. Din pacate, specialistii se numara pe degete.
Din 2004 si pana acum, la nivel mondial, piata jocurilor a crescut de sase ori, de la 10 miliarde la 65 de miliarde de dolari.
Si daca tot am batut drumul pana acasa la Microsoft nu puteam rata ocazia sa pun mana pe jucaria momentului, vedeta internetului - Windows Surface. O tableta care promite sa reinventeze laptopul asa cum ne-am obisnuit noi pana acum sa il folosim la prima vedere o simpla tableta care inglobeaza o tastatura in aceasta coperta rozalie. Dar mai multe despre aceasta tableta interesanta in editia de maine dimineata cand ne uitam putin la pariul acesta periculos si interesant pe care l-au pus cei de la Microsoft. Este pentru prima data cand renunta sa mai faca doar soft si s-au apucat sa faca si hard. Adica nu mai fac doar sisteme de operare, mai nou, iata fac si tablete si in curand chiar si un telefon mobil inteligent. Iar in aceste proiecte sunt foarte implicati si romanii. Mai multe despre toate acestea in editiile urmatoare.