iLikeIT. Cele mai scumpe autoturisme din lume. Ce beneficii „ascund” și cum ne pot face călătoria mai plăcută în trafic
M-am jucat cu trei dintre cele mai populare... și scumpe, ce-i drept, nu doar din județ dar și din România, Europa și din Lume. Au faruri inteligente care mai că văd în viitor, sisteme de siguranță și platforme de streaming pentru seriale.
Autoturismele pe care le prezentăm nu sunt pentru noi. Puțini și le permit. Costă cu mult peste 100.000 de euro.
Acestea sunt niște laboratoare pe roți. Producătorii pun pe ele tot ce au mai nou și mai bun în materie de tehnologie, indiferent că vorbim de sisteme de siguranță, confort sau mai nou, entertainment. Indiferent de cât de scumpă este mașina, tot nu ne scapă de trafic.
Mașinile, așa cum le știm noi, se schimbă și nu este doar o banală evoluție. Ele trec acum în prin proces de electrificare. De la bătrânul motor cu combistibil fosil la hibrid, plug-in hybrid sau full electric.
Cumva, acești pași sunt grăbiți de regulile Uniunii Europene. Acum, producătorii trebuie să facă mașini care în medie nu produc mai mult de 95 de grame de dioxid de carbon. Fiecare producător poate să decidă cum ajunge la această valoare.
Apoi - siguranță... An de an sunt salvate mii de vieți datorită sistemelor avansate care veghează fiecare mișcare a șoferului. Mașinile frânează singure când ne apropiem de mașina din față sau ne pun înapoi pe bandă.
Și mai avem un capitol, care este nou-nouț, entertainment. Ce putem să facem în mașină atunci când suntem cu mașina la încărcat sau blocați în trafic. Aceste activități nu pot fi făcute de șofer. Zona aceasta este rezervată doar mașinilor premium, dar, așa cum ne-a arătat istoria... tehnologiile de aici, vor ajunge și în autoturismele de volum.
Pentru ediția de astăzi am testat trei dintre cele mai cunoscute limuzine. Mercedes-Benz EQS, Audi A8 și BMW i7.
Audi A8
A8 este pe piață de aproape 30 de ani. Cel mai nou model vine cu câteva chestii foarte interesante. De exemplu, stopurile nu sunt unele tradiționale cu led sau becuri, ci cu OLED. Nu doar că se văd mai bine în toate condițiile de vreme, dar pot fi personalizate.
Iar, ca să vadă în față, șoferul folosește tehnologia Matrix LED. În fiecare far sunt mai multe unități LED care pot fi controlate automat. Dacă sistemul detectează o mașină în față, o poate decupa. Nimic nou aici... dar ce face drăguț acest Matrix e că poate să și proiecteze imagini.
Iar în interior, pasagerii din spate primesc toată atenția. Ecranele din spate nu sunt acum doar ornamentale. Dincolo de informații despre mașină ori navigație, ele suportă și platformă de streaming.
Entertainmentul este tot mai important pe noua generație de mașini. Aici avem două ecrane de 10.1 inch pe care pot urmări cele mai noi seriale sau filme în timp ce sunt dus la destinație. Aș putea să mă uit la The Crown, unde am rămas.
Avem sunet de cea mai înaltă calitate de la sistemul audio de pe această mașină care costă peste 130.000 de euro. Și-n timp ce episodul este redat pot să activez masajul în scaune, ventilația și să trag și jaluzelele.
BMW i7
i7 este limuzina electrică a celor de la BMW. Și aici avem lumini avansate. Tehnologia Laser îi luminează calea șoferului într-un set de cristale Swarovski. Da, ați auzit bine...
Ușile se închid și se deschid singure. Șoferul are în față două ecrane uriașe, conectate de un singur panou de sticlă.
Iar de pe ușile spate au dispărut butoanele. Avem un ecran, ca de smartphone, de pe care putem controla o mulțime de setări. De exemplu, un ecran lat de 31.3 inch.
Avem o groază de gadgeturi pe ea. Un ecran care se numește Theatre Screen, de 8K, touch. E lat cât e mașina de lată și are un serviciu Amazon Prime care redă conținut personalizat pentru această rezoluție. De la ecranul spectaculos la tapițerie din stofă de cașmir, pregătire pentru condus autonom, level 3. Are unul dintre cele mai avansate comenzi vocale.
Avem cameră la interior. Poate să facă poză când zâmbim.
Mercedes-Benz EQS
EQS este limuzina electrică a celor de la Mercedes Benz. La fel ca celelalte prezentate mai devreme vine cu tot ce-i mai bun pe siguranță, confort și entertainemnt. Și farurile fac din noapte zi, iar dacă vii prea aproape de mașina din față, proiectează acest simbol direct lângă ea. Sistemul se numește Digital Lights. Și funcționează pentru mai multe scenarii, chiar și când autoturismul se apropie de interesecții sau construcții. Dar, ce atrage imediat atenția este HyperScreen.
MBUX Hyperscreen înseamnă un set de trei ecrane. Unul pentru șofer care afișează informații despre viteză, consum. Unul central care poate fi folosit pentru multimedia, setări ale mașinii și încă un ecran pentru pasagerul dreapta. Ecran care se activează doar când acest scaun este ocupat. Pasagerul poate să asculte muzica pe care el o vrea, poate să conecteze căști.
Hyperscreen are peste 2 metri pătrați de sticlă Corning Gorilla Glass, ca să reziste la zgârieturi.
Digital Lights se numesc. Oglinzile pot fi controlate automat.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: ilikeit, masini, bmw, Mercedes-Benz, audi, masini scumpe,
Dată publicare:
19-11-2022 10:32