Google va trebui să discute cu editorii de presă din Franța privind plata conținutului preluat
Editorii de presă au obţinut joi în Franţa o victorie judiciară în faţa companiei Google în încercarea lor de a obţine din partea gigantului american de internet ''plata drepturilor conexe''.
Prin plata drepturilor conexe le vor fi remunerate conţinuturile editoriale preluate de Google pe paginile sale, relatează AFP.
Într-un verdict foarte aşteptat, inclusiv în afara Franţei, Curtea de Apel din Paris a apreciat drept justificată decizia Autorităţii franceze pentru concurenţă, care pe 9 aprilie a impus companiei Google să iniţieze negocieri asupra drepturilor conexe cu editorii de presă.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Curtea de Apel, care a respins recursul Google, a condamnat de asemenea această societate să plătească câte 20.000 de euro fiecăruia dintre cei trei reprezentanţi ai editorilor de presă implicaţi în proces, respectiv Alianţa presei de informare generală (APIG), Sindicatul editorilor de reviste (SEPM) şi AFP.
Conform noii legislaţii europene privind drepturile conexe, acestea prevăd o remunerare a conţinuturilor (în special fotografii şi imagini video) folosite de platformele online, cum ar fi agregatori de informaţii ca Google News sau reţele de socializare precum Facebook.
Dar Google a refuzat să plătească presa franceză, declanşând astfel o dispută cu aceasta. Miercuri seară, în timp ce era aşteptată decizia Curţii de Apel de la Paris, Google a afirmat că este aproape de a conveni cu presa cotidiană franceză ''principiile cheie ale unui acord''.
Google - la fel ca alte platforme de internet, precum Facebook - are relaţii tensionate cu editorii de presă care îi reproşează că foloseşte în propriul său profit producţiile editoriale ale presei.
La rândul ei, compania americană argumentează că ea generează un trafic imens pe website-urile mass-media, generând astfel venituri pentru acestea, punct de vedere susţinut joi de un studiu al grupului de comunicare Heroiks, conform căruia mass-media franceze sunt puternic dependente de motorul de căutare Google pentru a genera trafic pe propriile website-uri.
Dincolo de Franţa şi Europa, problema remunerării conţinuturilor mass-media pe platformele de internet s-a extins în întreaga lume. De pildă, Australia doreşte ca Google şi Facebook să remunereze mass-media locale.
Preşedintele Google, Sundar Pichai, a anunţat săptămâna trecută că această companie va plăti editorilor de presă pe plan global licenţe în valoare totală de un miliard de dolari. Potrivit Google, această nouă propunere face parte din ceea ce a pus pe masă la discuţiile cu editorii francezi asupra drepturilor conexe.