Google va bloca publicitatea electorală. Când va intra în vigoare măsura
Google, divizie a grupului Alphabet, va bloca publicitatea electorală de pe platforma sa după alegerile prezidenţiale americane din 3 noiembrie, a declarat vineri un purtător de cuvânt al companiei, transmite Reuters.
Potrivit site-ului Axios, care a relatat prima oară despre acest lucru, Google a informat pe email advertiserii că nu vor mai putea să promoveze reclame ”referitoare la candidaţi, alegeri, sau rezultatul acestora, având în vedere numărul fără precedent al voturilor care vor fi numărate în acest an după ziua alegerilor”, conform News.ro.
Companiile de media socială au fost supuse unor presiuni tot mai mari să oprească reclamele care răspândesc informaţii false, care ar putea influenţa rezultatul alegerilor.
Alegeri 2024
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
07:13
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
Facebook a anunţat la rândul său că nu va mai accepta reclame politice noi în săptămâna premergătoare alegerilor şi că va respinge reclamele care au rolul să revendice victoria înaintea declarării rezultatelor alegerilor.
Twitter a interzis anul trecut publicitatea politică, în timp ce Google a limitat anterior modalităţile prin care advertiserii pot să ţintească alegătorii la nivel micro.
Noua politică are ca obiect reclamele care sunt legate în mod explicit de alegeri, precum şi orice tip de reclame care se referă la alegeri la nivel federal şi de state.