Social media, sursă de informare și de venit. Selly și Mircea Bravo vorbesc despre pasiunea lor
Trăim din ce în ce mai mult online, cu ochii în ecrane, în loc să fim în legătură cu lumea din jur.
Rețelele sociale ne ocupă mai mult timp decât credem, avertizează specialiştii, care confirmă că Facebook rămâne în continuare în topul preferinţelor, cu aproape 10 milioane de utilizatori activi.
Internetul nu este, însă, doar o formă de divertisment și de informare, ci şi o sursă de venit. Vloggeri, bloggeri, dar și jurnaliști, au fost provocați să vorbească despre asta, la cea mai mare conferință din România, dedicată comunității din social media.
Alegeri 2024
09:05
LIVE TEXT | Alegeri prezidențiale 2024 - prezența la vot în timp real. Ce grupe de vârstă au votat la primele ore
08:56
Alegeri prezidențiale. Candidați sancționați pentru propagandă electorală. Câte amenzi a dat MAI
08:30
Ludovic Orban: Există o dezinformare în ceea ce priveşte retragerea mea din cursa pentru prezidenţiale
08:28
LIVE TEXT | Referendum București 24 noiembrie 2024. AEP: Până la ora 8:00, au votat 15.096 de cetăţeni - 0,84%
Românii stau în medie două ore pe zi pe internet, în special pe reţelele de socializare cărora le aloca cel puțin 30 de minute. Cei care au ajuns să-și transforme activitatea din online într-un job admit că acum petrec mai mut timp pe internet decât în viața reală.
Pavel Bartoș: "Dacă până acum eram ocupați, acum suntem foarte ocupați. Din păcate sau din fericire. Nu știu dacă este bine sau este rău. Istoria va decide acest lucru".
Selly, vlogger: "Aceeași tehnologie care te ajută și îți poate forma o carieră incredibilă sau te poate face să-ți pierzi ore în șir, fără niciun scop. Deci, e o unealtă! Unii dintre noi realizează asta, alții nu".
Mircea Bravo, vlogger: "Îmi amintesc că în liceu încă nu aveam smartphone-uri, la facultate au început treptat. Acum parcă și comunicarea dintre oameni e mai grea. Trebuie să depui un efort dacă vrei să comunici cu cineva. Vedem la masă când stăm. Hai să facem un efort să stăm fără telefon!"
Evoluția tehnologiei a schimbat inclusiv modul în care informațiile ajung la public, dar și activitatea jurnaliștilor.
Rareș Năstase: "Munca de investigație s-a schimbat de-a lungul timpului, dar mediul online ne oferă o bază. Ai o bibliotecă la purtător. Ai un antecedent, lucruri care s-au întâmplat în locul în care mergi tu. Ai suficiente informații pentru a-ți face o părere".
Pavel Bartoș: "Nu mai comunicăm așa mult ochi în ochi, vorbă în vorbă și așteptăm răspunsul pe telefon, preferăm un sms. Zicem "'ți-am dat sms. nu mi-ai răspuns? Nu!"
Rareș Năstase: "Ca jurnaliști este o provocare să devenim formatori de opinie și creatori de conținut și în mediul online. Extra celor 45 de minute avem cel puțin un podcast și avem foarte multe filmulețe așa cum le place celor din online să spună, extra content, conținut extra".
În România sunt aproape 10 milioane de utilizatori activi de Facebook și aproximativ 4 milioane de Instagram. Rețeaua de socializare care a înregistrată, însă, cea mai rapidă creștere a numărului de utilizatori