Veste bună pentru turiști. Comisioanele nu mai pot fi oprite de pe card, fără acord
Vi s-a întâmplat să cumpărați bilete de avion și să constatați că v-au fost retrase tot felul de comisioane? Dar să rezervați camere de hotel și să vi se rețină garanție pentru eventuale pagube, fără să fiți anunțați?
De anul acesta, o directivă a Comisiei Europene le interzice prestatorilor de servicii să ne blocheze banii de pe card, în astfel de situații dacă nu au acordul nostru.
În plus, este interzisă suprataxarea anumitor tipuri de card. O mare parte dintre reclamațiile turiștilor vizează firmele care închiriază mașini.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
În urmă cu câteva luni, Inspectorul Pro dezvăluia o practică înșelătoare. Un român care trăiește în America a venit două săptămâni în vacanță în România.
S-a trezit după câteva zile de la predarea mașinii că de pe card i s-a retras în plus, suma de 600 de euro, pentru mașina pe care o închiriase în timpul sejurului, pe motiv că mașina ar fi avut câteva zgârieturi.
Asta, susține el, în condițiile în care autoturismul a fost verificat la predare și nu avea nimic.
Denes Andrasi, client: "Am ajuns de am plătit de 4 ori suma inițială, sunt foarte dezamăgit. S-a plimbat de două ori în jurul mașinii și mi-a spus că totul pare în regulă. Nu vede niciun fel de zgârieturi pe ea. Pe motiv că nu era spălată, a zis că mai trebuie să treacă printr-o verificare..."
Astfel de cazuri au apărut atât în țară, cât și în străinătate. Multe companii rețineau garanții pentru eventuale pagube, fără să anunțe clienții încă de la început ce sume le vor fi fost blocate și pentru ce.
De anul acesta însă, firmele care oferă astfel de servicii sunt obligate să va spună câți bani rețin drept garanție și o pot face numai dacă dumneavoastră acceptați printr-o semnătură.
La fel se poate întâmpla și când rezervați o cameră. Hotelierii nu mai au dreptul să rețină garanția pentru a acoperi posibile pagube pe care le-ar putea face clientul, precum furtul prosoapelor sau consumul nedeclarat de produse din mini bar, decât cu acordul dumneavoastră.
Acest lucru este interzis acum și oricine mai practică astfel de ...încasări, încalcă legea.
Probabil vi s-a întâmplat să cumpărați online un bilet de avion, iar la final ați constatat că ați plătit în plus 10 euro, de exemplu, drept taxă pentru folosirea unui anumit tip de card.
Acest lucru nu trebuie să se mai întâmple. Noile reglementări europene elimina taxa ilegală din procesul de rezervare.
Noile reglementări se aplică din 13 ianuarie.
Sursa: Pro TV
Etichete: bilete, taxe, avion, card, clienti, comisioane,
Dată publicare:
18-01-2018 18:42