Un belgian, in fruntea Tarom. Christian Heinzmann va conduce compania pentru urmatorii 4 ani
De luni, Tarom are un director strain. Belgianul Christian Heinzmann a preluat conducerea companiei de stat pentru urmatorii patru ani.
El va decide care sunt curselele neprofitabile si cati salariati vor pleca. Din pacate, in fruntea celorlalte institutii de stat care au probleme financiare n-au fost numiti inca manageri priceputi.
Singura cursa profitabila a Tarom, cea de la Bruxelles, a aterizat pe Otopeni avandu-l printre pasageri si pe noul director general. Christian Edouard Heinzmann a fost condus la biroul sau din incinta aeroportului, unde si-a intalnit seful.
Alegeri 2024
20:17
Ludovic Orban se retrage din cursa prezidențială și își anunță susținerea pentru Elena Lasconi. Reacția candidatei USR
19:41
Nicuşor Dan: Ar fi bine să rămână un singur candidat al partidelor de dreapta la prezidenţiale
10:00
Ce averi au candidații la alegerile prezidențiale. De la terenuri și case până la lingouri de aur, bijuterii și tablouri
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
Pana acum, Heinzmann este singurul manager privat care a preluat o companie de stat. Ar putea sa urmeze Portul Constanta. Acolo favorit este liderul judetean al PSD, chiar daca teoretic membrii consiliilor de administratie ar trebui sa fie profesionisti din mediul privat.
"O parte din management e din sectorul privat iar ceilalti sunt numiti politic. Din pacate acest gen de combinatie privat-politic nu va duce nicaieri, iar companiile de stat vor ramane in continuare prozoniere clasei politice", a explicat Cristian Hostiuc, director editorial Ziarul Financiar.
Deocamdata nu s-a luat nici o decizie.
Pana acum au fost numite consilii noi de admnistratie cu specialisti din sectorul privat doar la trei dintre companiile de stat. La celelate sapte, intre care CFR si Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale, numirea altor manageri a fost amanata.
Introducerea managementului privat la companiile de stat este una dintre angajamentele nerespectate de Romania in fata celor de la FMI.