Românii îşi îngrijesc mai bine casele decât pe ei înşişi. Cât de puţin săpun cumpără anual
Cheltuim mai mulţi bani, pentru detergenţi şi balsam de rufe, dar nu şi pe săpun şi pastă de dinţi. Asta arată un studiu despre cumpărăturile făcute de romani.
Vânzările de produse de îngrijire a locuinţei au crescut cu 10 procente, dar cele de îngrijire personală au scăzut. Comercianţii se pot însă, declară mulţumiţi: romanii au dat pe cumpărăturile de zi cu zi cu 6 procente mai mult anul acesta faţă de 2016.
Am cumpărat mai mult, dar nu şi mai des faţă de anul trecut, arata un studiu GfK despre cheltuielile curente ale romanilor. În funcţie de buget, oamenii încearcă să-şi planifice cât mai bine vizitele la magazin.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
În topul creşterii vânzărilor din primele nouă luni ale anului sunt produsele de curăţenie a casei, cu un plus de 10% în primele nouă luni ale anului acesta. Urmează alimentele, iar la băuturi s-au vândut foarte bine cidrul şi vinurile spumante. Asta în vreme ce evoluţia cea mai slabă a fost la produsele de îngrijire personală - categorie în care intră săpunuri, paste de dinţi, deodorante şi creme.
Comercianţii au motive de bucurie: vânzările de produse de larg consum au crescut cu 6% în primele nouă luni ale anului faţă de aceeaşi perioadă din 2016.
Hipermarketurile sunt preferate pentru cumpărături şi, împreună, cu supermarketurile atrag cei mai mulţi clienţi. 60% din totalul cheltuielilor curente sunt făcute în magazinele moderne, în vreme ce pieţele şi buticurile continuă să piardă clienţi.
Spre deosebire de anul trecut, românii nu mai au alergat atât de mult după reducerile de preţuri.
Diana Scaunasu, specialist GfK: ''Promotiile înseamnă 20% din cumpărăturile pe care le fac romanii, dar ele au stagnat faţă de anul trecut, nu mai sunt aşa de importante".
Şi cum sărbătorile se apropie, vânzările vor exploda în perioada următoare. Iar comercianţii vor profita din plin, mai ales că alimentele de bază sunt tot mai scumpe, arata statistică pe luna trecută.
Vedem creşteri de peste 20% la ouă, unt, lapte şi fructe proaspete. Un roman obisuit cheltuieşte pe mâncare o treime din bani. Urmează factura pentru curent şi gaze şi alte cheltuieli de întreţinere. Pentru educaţie, cheltuiala este de nici măcar jumătate de procent din total.
Sursa: Pro TV
Etichete: bani, studiu, magazin, cheltuieli, supermarket, cumparaturi, shopping, hipermarket, gfk,
Dată publicare:
15-12-2017 19:15