România, cea mai mare creștere a comerțului online din UE. Care este profilul psihologic al cumpărătorului
România are cea mai mare creştere a comerţului online din Europa. Explicabil, din moment ce vine de la coada clasamentului.
Iar magazinele online au făcut şi un profil psihologic al clientului: romanul face cumpărături pe Internet la primele ore, de la birou. Bărbaţii vizualizează doar 10 produse, înainte să cumpere unul, iar femeile se uită, la cel puţin 40.
Surprinzător sau nu, dar 60 la sută dintre românii care fac cumpărături de pe Internet folosesc telefonul mobil pentru shoppingul virtual. Au descoperit aplicaţiile magazinelor online şi le folosesc. Telefonul mobil este folosit mai mult pentru căutarea produselor nu şi pentru cumpărarea efectivă, pentru că 70 la sută dintre plăţi se fac în continuare de pe calculator.
Marius Costin, country manager Payu: „Românul începe să cumpere când ajunge la muncă. Începe pe la 9, 9 şi jumătate şi termină de cumpărat cam pe la 10.30- 11.00 - în prima parte a zilei."
Al doilea vârf este seara, de la 20.30 până la 21.30. Romanul cumpără online de luni până miercuri, iar apoi vânzările se înjumătăţesc.
Dacă domnii sunt mai selectivi, femeile mizează mult pe cantitate.
Raluca Radu, country manager Answear.ro: „Vizualizează 30-40 de produse, adăugă produse în coş, adăugă în wish list. De multe ori, abandonează. Este ceva legat de impuls buying."
De pildă, dacă o rochie este anunţată ca fiind ultima în stoc, va fi cumpărată imediat.
Andrei Radu, CEO GpEC: „Acele mame digitale care stau pe Internet, stau cu copilul acasă, nu-şi permit să plece pentru că trebuie să-l supravegheze şi, în momentul ăsta, navighează şi încep să cumpere online.”
Reporter: „Cu ajutorul cărui card cumpăra online?”
Andrei Radu: „Asta numai soţul poate să ştie, dar poate să folosească şi cardul soţului."
Experţii spun că vânzările magazinelor online vor exploda cu 35 la sută iar mărfurile vor ajunge şi la ţară.
Iulian Stanciu, CEO Emag: „Creşterea pentru cumpărăturile rurale este de sută la sută, deci dublare de la an la an. Am avut comenzi inclusiv aparate frigorifice mari, livrate în cătune."
Avem de unde creşte; în acest moment, doar 2 din zece români cumpără frecvent online, faţă de 8 din zece în vest. Prima ocazie o reprezintă Black Friday.
Florinel Chiş, director executiv ARMO: „În această perioadă, avem cel mai mare procent de oameni care cumpără pentru prima dată."
Dacă anul trecut, românii au cumpărat de 2 miliarde de euro, în acest an coşul de cumpărături ajunge la 2.8 miliarde.