Interesele care ingroapa o investitie de 1 MLD euro. Cum a fost anulat Intercity Bucuresti-Constanta

Autor: Stirileprotv.ro
Ultimul update: Luni 04 Februarie 2013 06:53
Data publicarii: Vineri 01 Februarie 2013 18:56
Categorie: Special

De astazi, trenurile Intercity nu mai circula pana la mare. Decizia controversata luata de Ministerul Transporturilor este motivata de furturile care nu pot fi oprite pe calea ferata, de parca Romania ar fi un sat fara caini.

Dar mizele acestei povesti ar putea fi altele. Sindicalistii sugereaza ca sefi importanti din CFR au tot interesul ca pe ruta Bucuresti - Constanta calatorii sa aleaga microbuzele pentru ca respectivii ar avea actiuni la aceste firme de transport.

Peste un miliard de euro au costat lucrarile de reabilitare pe calea ferata Bucuresti-Constanta. 10 ani de munca pentru ca trenurile sa circule cu ametitoarea viteza de ...20 de km la ora.

Pe linia Constanta - Bucuresti nu mai functioneaza nici un semnalizator asa ca mecanicii conduc trenurile in sistem de avarie. La iesirile si intrarile in statie viteza maxima admisa este de 20 km la ora iar in rest de 60 km.

Pana in toamna ajungeam cu Intercityul la mare in 2 ore si un sfert si trenurile erau arhipline. In ultima perioada insa s-a ajuns la 5 ore pentru Bucuresti-Constanta. De vina sunt hotii de cale ferata. Dar, in loc sa-i opreasca, oficialii au hotarat sa anuleze toate cursele intercity.

Decizia de astazi a fost surprinzatoare."Nu ma poate convinge nimic ca Bucuresti-Constanta nu este o trasa profitabila, eu cred ca e un interes strategic al nostru sa pastram pentru CFR calatori aceasta trasa si sa folosim investia de un miliard de euro" crede Alexandru Nazare, fost ministru al transporturilor.

Angajatii din CFR sunt convinsi ca furturile sunt doar un pretext.

"S-a investit ca asa a vrut UE, dar cateii nostri nu vor, ei vor sa le mearga lor pentru ca ei nu au nici un interes aici. Vor sa alunge calatorii spre microbuze, pentru ca sefii de sus sunt actionari la companiile astea Bucuresti Constanta. Sa fuga lumea la autocare sunt actionari majoritari" spune un operator de trafic.

Se vorbeste chiar ca anumite furturi ar fi comandate pentru a justifica imbogatirea transportatorilor rutieri de maxi-taxi. Cale ferata este in toata Romania, de ce se fura in special pe aceasta ruta?

21 de microbuze si autobuze pleaca in fiecare zi de aici din Constanta spre Bucuresti. Orarul este fix: prima cursa pleaca la ora 5.45 si ultima la 20.45.

Pretul e acelasi ca la intercity, dar masinile ajung in 3 ore. Nimeni nu vrea sa plateasca servicii pe care nu le primeste.

Sindicalistii de la calea ferata sunt convinsi ca acesta este doar inceputul, aproape jumatate dintre vagoanele existente acum la CFR calatori vor ramane fara inspectiile periodice si nimeni nu stie daca vor fi repuse pe sine.

In ciuda promisiunilor ministrului, odata scoase, intercity-urile vor reveni cu greu pe sine.

In curand, la "Romania te iubesc" va vom arata cum este furat sistematic CFR-ul.
 

 

Trenurile romanesti vor atinge, in sfarsit, viteze de 160 km/ora. Care sunt tronsoanele avantajate
Trenurile romanesti vor atinge, in sfarsit, viteze de 160 km/ora. Care sunt tronsoanele avantajate
VIDEO PROTVPLUS.RO
LAS FIERBINTI
Celentano știe totul despre Alba Iulia
Bobita, Giani, Celentano, Dorel si toate celelalte personaje sunt pregatite sa faca fata unor noi aventuri.

06:26
LAS FIERBINTI
Robi are nevoie de bani pentru un televizor nou
Bobita, Giani, Celentano, Dorel si toate celelalte personaje sunt pregatite sa faca fata unor noi aventuri.

03:41
LAS FIERBINTI
Robi face accident cu mașina
Bobita, Giani, Celentano, Dorel si toate celelalte personaje sunt pregatite sa faca fata unor noi aventuri.

01:51
LAS FIERBINTI
Gianina se însoară cu Dorel
Bobita, Giani, Celentano, Dorel si toate celelalte personaje sunt pregatite sa faca fata unor noi aventuri.

03:30
LA MARUTA
COZONACUL DE AUR: Ediția de Paște - MAREA FINALĂ
Cine a câștigat MAREA FINALĂ

10:54
LA MARUTA
Melina, povești din culisele "Cântă acum cu mine"
Cântă acum cu mine , duminică de la 23:00, la PRO TV

09:09
LA MARUTA
Traseu pentru recordul mondial 19 țări, în 24 de ore

14:07
LA MARUTA
Chef Hadad, troc cu instructorul, antrenament și gătit
Ce exerciții a practicat cheful

06:44
STIRILEPROTV
Alege-ți viitorul - Alegerile europene, 26 mai

03:19
FERMA
Am obtinut reteta secreta a fabulosilor cozonaci din Ferma

10:24
Delta Dunarii
Dezastru provocat de electrocutarea peștilor. ”S-a distrus o țară, d'apăi o baltă”
În "paradisul României", oamenii nu au şcoli, medici sau apă de băut. "Parcă e un blestem"
Prăbușirea industriei piscicole. Pescarii pleacă la salarii de zeci de ori mai mari afară
Cum a început incendiul de la Notre Dame și de ce a fost stins greu - REALITATE AUGMENTATĂ
Românii rupţi de lume, care îşi fac viaţa după orarul vaselor. "La noi şi asfaltul e bio"
Efectul înfricoșător al bombei atomice asupra unor mașini, redat în high definition. VIDEO
Premierul britanic Theresa May la o conferință de presă
Topul celor mai bune fotografii Getty ale celor mai importante evenimente din 2018
Poveste ”magică” de sărbători. Cum a fost îndeplinită dorința unui copil, de Crăciun
Cum a ajutat George Bush sistemul medical din România, imediat după căderea lui Ceaușescu
Interviu exclusiv cu miliardarul Sanjeev Gupta. Marele proiect pe care îl are pentru România
Reportaj emoționant la televiziunea Arte despre o asistentă medicală care ”salvează vieți în România”. VIDEO
Europa ar putea fi "fără apărare" în faţa rachetelor care au anulat tratatul INF. Ce spun ruşii despre scutul de la Deveselu