Interesele care ingroapa o investitie de 1 MLD euro. Cum a fost anulat Intercity Bucuresti-Constanta

×
Codul embed a fost copiat

De astazi, trenurile Intercity nu mai circula pana la mare. Decizia controversata luata de Ministerul Transporturilor este motivata de furturile care nu pot fi oprite pe calea ferata, de parca Romania ar fi un sat fara caini.

Dar mizele acestei povesti ar putea fi altele. Sindicalistii sugereaza ca sefi importanti din CFR au tot interesul ca pe ruta Bucuresti - Constanta calatorii sa aleaga microbuzele pentru ca respectivii ar avea actiuni la aceste firme de transport.

Peste un miliard de euro au costat lucrarile de reabilitare pe calea ferata Bucuresti-Constanta. 10 ani de munca pentru ca trenurile sa circule cu ametitoarea viteza de ...20 de km la ora.

Pe linia Constanta - Bucuresti nu mai functioneaza nici un semnalizator asa ca mecanicii conduc trenurile in sistem de avarie. La iesirile si intrarile in statie viteza maxima admisa este de 20 km la ora iar in rest de 60 km.

Pana in toamna ajungeam cu Intercityul la mare in 2 ore si un sfert si trenurile erau arhipline. In ultima perioada insa s-a ajuns la 5 ore pentru Bucuresti-Constanta. De vina sunt hotii de cale ferata. Dar, in loc sa-i opreasca, oficialii au hotarat sa anuleze toate cursele intercity.

Citește și
cale ferata
Caile ferate au devenit capcane pentru soferi, dupa ce hotii le-au furat sistemele de semnalizare

Decizia de astazi a fost surprinzatoare."Nu ma poate convinge nimic ca Bucuresti-Constanta nu este o trasa profitabila, eu cred ca e un interes strategic al nostru sa pastram pentru CFR calatori aceasta trasa si sa folosim investia de un miliard de euro" crede Alexandru Nazare, fost ministru al transporturilor.

Angajatii din CFR sunt convinsi ca furturile sunt doar un pretext.

"S-a investit ca asa a vrut UE, dar cateii nostri nu vor, ei vor sa le mearga lor pentru ca ei nu au nici un interes aici. Vor sa alunge calatorii spre microbuze, pentru ca sefii de sus sunt actionari la companiile astea Bucuresti Constanta. Sa fuga lumea la autocare sunt actionari majoritari" spune un operator de trafic.

Se vorbeste chiar ca anumite furturi ar fi comandate pentru a justifica imbogatirea transportatorilor rutieri de maxi-taxi. Cale ferata este in toata Romania, de ce se fura in special pe aceasta ruta?

21 de microbuze si autobuze pleaca in fiecare zi de aici din Constanta spre Bucuresti. Orarul este fix: prima cursa pleaca la ora 5.45 si ultima la 20.45.

Pretul e acelasi ca la intercity, dar masinile ajung in 3 ore. Nimeni nu vrea sa plateasca servicii pe care nu le primeste.

Sindicalistii de la calea ferata sunt convinsi ca acesta este doar inceputul, aproape jumatate dintre vagoanele existente acum la CFR calatori vor ramane fara inspectiile periodice si nimeni nu stie daca vor fi repuse pe sine.

In ciuda promisiunilor ministrului, odata scoase, intercity-urile vor reveni cu greu pe sine.

In curand, la "Romania te iubesc" va vom arata cum este furat sistematic CFR-ul.
 

 

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Trenurile romanesti vor atinge, in sfarsit, viteze de 160 km/ora. Care sunt tronsoanele avantajate
Trenurile romanesti vor atinge, in sfarsit, viteze de 160 km/ora. Care sunt tronsoanele avantajate

Comisia Europeana a aprobat joi eliberarea unor fonduri in valoare de 751 milioane de euro pentru modernizarea caii ferate pe tronsonul Sighisoara – Coslariu, noteaza portalul online SeeNews.

Caile ferate au devenit capcane pentru soferi, dupa ce hotii le-au furat sistemele de semnalizare
Caile ferate au devenit capcane pentru soferi, dupa ce hotii le-au furat sistemele de semnalizare

Un astfel de incident grav se poate petrece oricand, in judetul Constanta unde trecerile de cale ferata nu mai sunt semnalizate. Hotii au distrus sistemele, iar barierele au ramas blocate.

Directorul general al CFR Calatori a fost inlocuit din functie
Directorul general al CFR Calatori a fost inlocuit din functie

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, l-a inlocuit din functie pe directorul general al CFR Calatori, Stefan Roseanu, cu Valentin Dorobantu, consilier la Sucursala Transport Feroviar de Calatori Bucuresti.

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.